וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג המשאית בבריטניה שבה נמצאו 39 הגופות נאשם בהריגה

מו רובינסון הצפון אירי עומד לדין גם על סחר בבני אדם ועבירות נוספות, ועוד שלושה חשודים נמצאים במעצר. המשטרה מתקשה לזהות את הקורבנות, רובם מוייטנאם, שלא נשאו עמם מסמכים מזהים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נהג המשאית שבה נמצאו 39 מהגרים מתים הואשם אתמול (שבת) בהריגתם. מו רובינסון, בן 25, נעצר אחרי מציאת הגופות במשאית הקירור ביום רביעי, באזור תעשייה ממזרח ללונדון. הוא גם הואשם בסחר בבני אדם ובעבירות של הגירה ושל הלבנת הון.

רובינסון, מצפון אירלנד, יופיע מחר בפני בית משפט. עוד שלושה חשודים, גבר ואישה בני 38 וממחזור צשיר, ובן 48 מצפון אירלנד, נותרו במעצר. הם חשודים בהריגה ובקשירת קשר לסחר בבני אדם. באירלנד, המשטרה מחפשת אחרי צעיר בשנות ה-20 לחייו המבוקש על ידי משטרת אסקס.

המשטרה בבריטניה פועלת לזיהוי הקורבנות, שבתחילה זוהו כאזרחי סין, אולם ככל הנראה רובם היו מווייטנאם. הם נמצאו בתוך המשאית, שהגיעה לבריטניה דרך מכלית שעברה מעיר הנמל הבלגית זיברוז'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאשם בהריגה ובסחר בבני אדם. נהג המשאית מו רובינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה אמרה כי התקבלו פניות רבות מצד הקהילה הווייטנאמית בבריטניה מאז מציאת הגופות בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי. כל הגופות הוצאו מהמכלית, והן עוברות בדיקות שלאחר המוות. מעט מאוד מהקורבנות נשאו מסמכים מזהים, כך שהשוטרים נאלצים להסתמך על טביעות אצבע, דגימות DNA ומאפיינים מזהים כמו קעקועים או צלקות כדי לזהות אותם.

VietHome, ארגון המייצג את הקהילה הווייטנאמית בבריטניה, אמר כי הוא קיבל תמונות של קרוב ל-20 איש שדווחו כנעדרים. אחת מהן היא פאם טי טרה מיי, בת 26, שהספיקה לשלוח מסרונים למשפחתה ביום שלישי בערב. "אני באמת באמת מצטערת, אימא ואבא, הטיול שלי למדינה זרה נכשל", כתבה במסרונים שהפיצו הוריה לרשת BBC. "אני מתה, אני לא יכולה לנשום. אני מאוד מצטערת אימא ואבא. אני מצטערת, אימא".

עוד בוואלה!

"לא יכולה לנשום": הודעתה האחרונה של אחת מקורבנות המשאית בבריטניה

לכתבה המלאה
משאית שבה נמצאו 39 גופות באסקס, בריטניה, 23 באוקטובר 2019. רויטרס
המכלית הגיעה מבלגיה. המשאית שבה נמצאו הגופות, רביעי/רויטרס

בווייטנאם, ראש הממשלה נגויין חואן פוק אמר כי הוא ביקש מהרשויות הרלוונטיות לגלות את זהות הקורבנות ולבחון מקרים שבהם נשלחו אזרחי המדינה לחו"ל באופן לא חוקי. בין ת'אן, שבצפון וייטנאם, התקיימו תפילות למען הנעדרים.

בינתיים, שגריר וייטנאם בבריטניה, טראן נגוק אן, ביקר אתמול באתר שבו נמצאה המשאית יחד עם גורמים בשגרירות ונפגש עם גורמים במשטרה המקומית וברשויות. השגריר גם שוחח עם שרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל, והשגרירות מסרה כי יש "נכונות להחליף מידע ולשתף פעולה" עם הרשויות הבריטיות כדי לעזור בזיהוי הקורבנות. עוד נמסר כי אין זיהוי רשמי של הקורבנות.

האירוע הקשה התרחש בזמן שהממלכה מצויה במשבר המתמשך סביב פרישתה מהאיחוד האירופי, וכמה פוליטיקאים הביעו דאגה מיכולתה של לונדון לעבוד עם מדינות אחרות באירופה נגד סחר בבני אדם אחרי הברקזיט. עם זאת, משרד הפנים הדגיש כי בריטניה תמשיך לעבוד יחד עם רשויות אכיפת החוק של האיחוד, גם במקרה של פרישה ללא הסכם.

בשלב זה כלל לא ברור מתי, ואם, תפרוש בריטניה מהאיחוד, על אף שהמועד הנוכחי הוא בעוד ארבעה ימים. האיחוד הסכים לבקשת הפרלמנט לדחות את הליך הפרישה, אולם טרם ברור למשך כמה זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully