וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך המוות מבלגיה: נתיב ההברחה המסוכן של המהגרים אל בריטניה

26.10.2019 / 15:56

המשאית בה אותרו 39 הגופות חצתה את הגבול לממלכה באמצעות מעבורת דרך נמל זבריחה בבלגיה. במשך שנים נהגו מהגרים לעבור לבריטניה דרך צרפת, אך לאחר פינוי מחנה האוהלים בקאלה, פנו לחפש נתיבים חלופיים ועברו לשכנה מצפון. מתחילת השנה נהרגו 97 מהגרים באירופה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

בשנת 2016, כשצרפת סגרה את שכונת העוני בעיר קאלה הידועה בכינויה "הג'ונגל", מהגרים שניסו להיכנס לבריטניה נאלצו לחפש דרכים חלופיות לאורך חופי בלגיה - הנתיב בו נסעה המשאית בה אותרו 39 גופות. החוקרים בבלגיה, שעוסקים בטרור ופשע מאורגן, אמרו אתמול כי פתחו בחקירת הנסיעה הקטלנית. ממצאים ראשונים הראו כי המשאית נסעה דרך נמל זבריחה, משם חצתה את הגבול לבריטניה באמצעות מעבורת.

הקורבנות, 31 גברים ושמונה נשים ממוצא סיני ווייטנאמי, נמצאו במשאית קירור באזור תעשייתי כ-32 ק"מ ממזרח ללונדון. הנהג, מו רובינסון בן 25 מצפון אירלנד נעצר בחשד לרצח ואתמול נעצרו שלושה חשודים נוספים במעורבות בפרשה. החוקרים הבלגים אמרו כי הם בודקים מתי והיכן הועלו הקורבנות לתוך המכלית. המשטרה הבריטית מסרה כי קיים חשד לסחר בבני אדם.

משאית שבה נמצאו 39 גופות, ממזרח ללונדון, בריטניה, 23 באוקטובר 2019. רויטרס
נסעה דרך נמל זבריחה וחצתה את הגבול לבריטניה במעבורת. המשאית בה אותרו הגופות/רויטרס

לא מדובר במקרה הקטלני הראשון של הובלת מהגרים דרך נמל זבריחה. מכלית ובה 58 גופות אזרחים סיניים נמצאה בנמל בדובר שבבריטניה בשנת 2000, לאחר שיצאה גם היא מהנמל בבלגיה. עם זאת, בשנים האחרונות מרבית מאמצי המהגרים להגיע לממלכה התרכזו בנמל קאלה שבצרפת. שם ניתן להשתמש בשירותי מעבורות או במעבר תת-קרקעי שחוצים את הגבול בין המדינות.

קהילת המהגרים בקאלה מנתה יותר מ-6,000 איש, רובם התגוררו בשכונת "הג'ונגל". אולם באוקטובר 2016 הרשוית בצרפת פינו אותם בטענה כי המקום היווה סכנה ביטחונית ובריאותית. לאחר סגירת השכונה, מהגרים רבים שחיפשו בנחישות אחר המעברים הקרובים לבריטניה עשו את דרכם צפונה לבלגיה השכנה.

עוד בוואלה!

ממשל טראמפ פתח בחקירה פלילית נגד חקירת מולר

לכתבה המלאה
מהגרים בעיר קאלה שבצרפת, 2016. רויטרס
החלו לחפש דרכים אחרות להגיע לבריטניה. מהגרים בקאלה, 2016/רויטרס

סטף ג'נסס ממרכז ההגירה הפדרלי בבלגיה אמר כי "הדרך לבריטניה התחלפה מקאלה לכביש 40E בבלגיה". לדבריו, ישנן קבוצות ששולטות בחניונים בהם מתרכזים מהגרים לאורך הדרך מבריסל למפרץ הים הצפוני.

בניגוד לקאלה, זבריחה משמש כנמל סחורות ולא כמעבר לתיירים. במקום נעזרים בכלבים וגלאי חום כדי לאתר נוסעים סמויים, אך הם עשויים לפספס בני אדם במכלי הקפאה כמו זה שבו נמצאו 39 הגופות השבוע.

בשנת 2014, גופת מהגר אפגני התגלתה במכלית שהגיעה לנמל הבריטי טילברי יחד עם 34 איש ששרדו. גם נסיעה זאת יצאה מזבריחה, אולם בעת שהגלאים לא עבדו. "אם הם היו צריכים לפתוח כל מכלית של כל משאית... יהיו משאיות (בתור) מכאן עד בריסל", אמר ראש עיריית ברוז' ויו"ר נמל זבריחה, דירק דה פאו.

לדברי ג'נסס מבריחי המהגרים נשארים על כביש 40E, אך בשנים האחרונות הם הגיעו עוד יותר צפונה במסגרת החיפושים אחר נמלים עם אבטחה חלשה יותר. "הם גם עברו לאנטוורפן ונמלים בהולנד בגלל שנמלים אלה נתונים לפחות פיקוח". עוד הוסיף כי הברחת מהגרים היא עסק רווחי, כאשר כל מהגר משלם עד 6,000 יורו עבור "כניסה מובטחת" לבריטניה.

הארגון הבינלאומי להגירה שבסיסו בג'נבה מסר כי בשנה האחרונה מסתמן גידול במספר המהגרים שמנסים לחצות את הגבול לבריטניה באמצעות סירות קטנות. חמש מהן טבעו השנה בתעלת למאנש. 39 הקורבנות שנמצאו השבוע העלו את מניין המהגרים ההרוגים ברחבי אירופה ל-97, בהשוואה ל-92 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully