וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ פתח בחקירה פלילית נגד חקירת מולר

25.10.2019 / 13:23

משרד המשפטים מעלה הילוך נגד חקירת המעורבות הרוסית, ועבר מבחינה מנהלית שלה לחקירה פלילית. לא ברור איזו עבירה נחקרת, אך עתה לחוקרים יהיו סמכויות לזמן עדים ולהגיש כתבי אישום. הדמוקרטים רואים בכך ניסיון לרדוף את יריבי הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

משרד המשפטים בארצות הברית הפך את בחינת התנהלות חקירת המעורבות הרוסית לחקירה פלילית - כך אמר גורם המעורה בנושא, ששמר על עילום שם. הצעד הזה צפוי להגביר את החשש מכך שהנשיא דונלד טראמפ ובעלי בריתו עשויים להשתמש בסמכויותיהם כדי לרדוף אחרי מבקריהם. הבית הלבן טרם הגיב.

השינוי באופי החקירה מתרחש בזמן שטראמפ נתון לחקירת הדחה בבית הנבחרים, בין היתר בשל החשד שהוא ניצל את סמכותו לרעה כשניסה להפעיל לחץ על אוקראינה לפתוח בחקירה נגד סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ובנו האנטר, תוך הקפאת הסיוע הצבאי למדינה.

לא ברור איזה חשדות נחקרים, אבל חקירה פלילית מעניקה לתובעים סמכויות לזמן לעדויות, להרכיב חבר מושבעים, להכריח עדים למסור עדויות ולהגיש כתבי אישום פדרליים. עד עתה הייתה זו בחינה מנהלית, שאותה הפקיד התובע הכללי וויליאם בר בידיו של התובע ג'ון דורהאם מקונטיקט. לא ברור מתי קרה השינוי באופי החקירה, המתמקדת באירועים שהובילו לפתיחת חקירת התובע המיוחד רוברט מולר.

רוברט מולר בעת שימועו בבית הנבחרים בארצות הברית. רויטרס
משרד המשפטים מעלה הילוך נגד חקירת המעורבות הרוסית. מולר בעת שימועו בבית הנבחרים, יולי/רויטרס

דוהראם בוחן מה הוביל את ארצות הברית לפתוח בחקירת ריגול נגדי נגד הקמפיין של טראמפ ב-2016, ואיזה תפקיד שיחקו מדינות שונות בחקירה. בנוסף לכך, הוא חוקר אם שיטות המעקב ואיסוף המודיעין שבהן נעשה שימוש במהלך החקירה היו חוקיות וראויות.

חקירת מולר נמשכה כמעט שנתיים, וטראמפ תיאר אותה כ"ציד מכשפות". מולר קבע כי ממשלת רוסיה התערבה בבחירות, אולם הוא לא מצא די ראיות כדי לבסס קשר פלילי בין הקמפיין של טראמפ למוסקבה. מולר גם התמקד בעשרה מקרים אפשריים של שיבוש חקירה מצדו של הנשיא והבהיר כי הוא אינו מזכה אותו.

עוד בוואלה!

למרות הטענות לזיופים: נשיא בוליביה הכריז ניצחון בבחירות

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך הצהרה לתקשורת בבית הלבן 23 באוקטובר 2019. רויטרס
השינוי באופי החקירה מתרחש בזמן חקירת ההדחה. טראמפ בבית הלבן, השבוע/רויטרס

הדמוקרטים הביעו דאגה מהמהלך. יושבי הראש של ועדות המשפט והמודיעין בבית הנבחרים, המובילות את חקירת ההדחה נגד טראמפ, אמרו כי הדיוחים "מעלים חששות חדשים" מכך שמשרד המשפטים "איבד את עצמאותו והפך למכשיר עבור טראמפ לנקמות פוליטיות".

"אם משרד המשפטים משמש כלי לנקמה פוליטית, או לביסוס הנרטיב של הנשיא לקראת הבחירות הבאות, שלטון החוק יסבול מנזק חדש ובלתי-הפיך", אמרו ג'רולד נדלר ואדם שיף.

משרד המשפטים אישר לאחרונה כי טראמפ שוחח עם כמה מנהיגים בעולם לבקשת בר, כולל עם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, על מנת שיעזרו בחקירה. בר נסע עם דורהאם לאיטליה בחודש שעבר ובספטמבר. ראש ממשלת איטלה ג'וזפה קונטה אמר אתמול כי הם נפגשו עם גורמי מודיעין איטלקיים וחיפשו מידע על פעילותם של סוכני ה-FBI המוצבים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully