וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע המיוחד מולר יעיד בבית הנבחרים על דוח ההתערבות הרוסית בבחירות

השימוע הפתוח יתקיים בעוד כשלושה שבועות מול ועדות המודיעין והמשפט של בית הנבחרים. לפי ראש ועדת המודיעין, מולר לא היה מעוניין להעיד, אך הסכים לאחר ששתי הוועדות הגישו לו צווי זימון

רויטרס

התובע המיוחד לעניין חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב ב-2016, רוברט מולר, יעיד במסגרת שימוע פתוח מול ועדות המודיעין והמשפט של בית הנבחרים - כך הכריז יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים ג'רולד נדלר וראש ועדת המודיעין אדם שיף . השימוע יתקיים בנוגע לדוח שפרסם בנושא בעוד כשלושה שבועות.

במשך חודשיים הוועדות מנהלות דיונים עם מולר במאמצים להביאו לעדות בנושא. לדברי ראשי הוועדות, מולר סירב תחילה להעיד, אולם עמדתו השתנתה לאחר ששתי הוועדות הגישו לו צווי זימון לעדות פתוחה בדוח. אתמול אמר שיף כי מול "הסכים לכבד את הזימונים שקיבל", וציין כי יתקיימו שני שימועים - אחד לכל ועדה. טרם נמסרה תגובה מטעמו של מולר.

לקריאה נוספת:
מולר שובר שתיקה: לא יכול לומר שטראמפ לא ביצע פשע
דיווח: היועץ המשפטי בבית הלבן סירב לומר שטראמפ לא שיבש חקירה

רוברט מולר. רויטרס
הסכים להגיע לשימוע הפתוח. מולר בחודש שעבר/רויטרס

"רוסיה תקפה את הדמוקרטיה שלנו כדי לעזור לטראמפ לנצח", כתב שיף בחשבון הטוויטר שלו. "טראמפ בירך והשתמש בעזרה הזו. כפי שמולר אמר, זה צריך להדאיג כל דמוקרטי. וכעת, כל אמריקני יוכל לשמוע ישירות ממולר".

בחודש שעבר דיבר מולר בפעם הראשונה בפומבי מאז פרסום דוח החקירה בחודש אפריל, ואמר כי אינו יכול לומר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ביצע פשע בבחירות 2016 לנשיאות ארצות הברית. "אם היינו בטוחים שהוא לא ביצע פשע, היינו אומרים את זה",טען.

מולר הוסיף שהעמדתו לדין של טראמפ מעולם לא הייתה אופציה עבורו ועבור צוות החוקרים שלו, כשהוא מציין שהנחיות משרד המשפטים האמריקני אוסרות על העמדה לדין של נשיא מכהן. "העמדתו לדין של הנשיא לא הייתה אופציה שהיינו יכולים לשקול", הסביר בפני הכתבים. "הגענו למסקנה שלא נגיע לקביעה, לאחד משני הכיוונים, לשאלה האם הנשיא ביצע פשע".

עוד באותו נושא

מולר רמז שטראמפ פשע, אבל הבהיר כי לא הוא זה שיכול להעמידו לדין

לכתבה המלאה

בחודש אפריל סיים מולר, שבעבר היה ראש ה- FBI, את החקירה והעביר למשרד המשפטים את הדוח המסכם בן 448 העמודים העמוסים במידע ובראיות על המתקפה שניהלה רוסיה נגד הדמוקרטיה האמריקנית ועל קשרים בעייתיים של קמפיין טראמפ עם מוסקבה. הדוח בתחילה הועבר לקונגרס כראשי פרקים שתמצת התובע הכללי ועושה דברו של טראמפ, וויליאם בר, ובהמשך בגרסה נרחבת יותר, שחלקים ממנה צונזרו בשל מידע רגיש או מתוך רצון להימנע בהליכים משפטיים שעדיין מתנהלים.

מולר הדגיש בדוח כי הוא לא מאשים, אך גם לא מזכה, את טראמפ; יתרה מכך, הוא ציין עשר תקריות שונות שהיוו חשד לשיבוש חקירה מצד נשיא ארצות הברית ה-45, עבירה המצדיקה פתיחה בהליכי הדחה על ידי הקונגרס. הוא סירב להכריע אם טראמפ שיבש את החקירה, והותיר זאת בידי התובע הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully