וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: היועץ המשפטי בבית הלבן סירב לומר שטראמפ לא שיבש חקירה

כלי תקשורת בארה"ב אמרו כי דון מקגאהן, ששימש בתפקידו עד השנה שעברה, דחה את הבקשה מטעמו של הנשיא לומר שהוא לא הפריע לחקירת המעורבות הרוסית. לפי הדוח של מולר, מקגאהן איים להתפטר אם טראמפ היה ממשיך בהתעקשותו לפטר את התובע המיוחד. הדמוקרטים רוצים שהוא יעיד

.

היועץ המשפטי לשעבר של הבית הלבן דון מקגאהן סירב לבקשת הבית הלבן בחודש שעבר לומר בפומבי שהנשיא דונלד טראמפ לא שיבש חקירה - כך דיווחו הלילה (שבת) כלי תקשורת בארצות הברית.

לפי ניו יורק טיימס וול סטריט ג'ורנל, הבקשה הועברה לו ימים אחרי פרסום הדוח של התובע המיוחד רוברט מולר בחודש שעבר. כמה גורמים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי הוא דחה את המאמצים האלו משום שהוא לא רצה להוסיף עוד למכלול הראיות שנחשפו בחקירת מולר מעבר לעדות שהוא כבר נתן.

עורכי דינו אמרו כי הם לא ראו את הבקשה מהבית הלבן כאיום. "זאת הייתה בקשה, שהועברה בצורה מקצועית וידידותית", אמר וויליאם ברק, אחד מעורכי דינו של מקגאהן.

לקריאה נוספת בנושא
איים להתפטר לפני שידיח את מולר: האיש שהציל את טראמפ מעצמו

דון מקגאהן, היועץ המשפטי של הבית הלבן, בישיבת קבינט של טראמפ, 16 באוגוסט 2018. AP
מקגאהן בישיבת קבינט של טראמפ, אוגוסט/AP

הבית הלבן לא הגיב על הדיווחים, שפורסמו בזמן שוועדת המשפט בבית הנבחרים מנסה לחייב את מקגהן להעיד בפניה למרות התנגדות הבית הלבן. יו"ר ועדת המשפט, ג'רולד נדלר הדמוקרטי, איים להאשים את היועץ המשפטי לשעבר בביזוי הקונגרס אם הוא לא ייענה לדרישותיו.

הדמוקרטים טוענים שהנשיא היה אמור להיחקר ואף לעמוד לדין על שיבוש חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016, אחרי שמולר כתב בדוח כי לפי מדיניות משרד המשפטים, הוא לא יכול לעשות זאת בעצמו. מולר כתב בדוח כי הוא לא מצא את טראמפ אשם בשיבוש החקירה, אך גם לא זיכה אותו, והותיר את ההחלטה בידי התובע הכללי וויליאם בר.

בדוח שחיבר התובע המיוחד במשך כמעט שנתיים מוזכר מקגאהן כמי שהתנגד לבקשתו של הנשיא להדיח את מולר כשאיים להתפטר. הוא עזב את הממשל בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully