וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתבכות חדשה של טראמפ: "ניסה לשכנע את רה"מ אוסטרליה לסייע בחקירת מולר"

הניו יורק טיימס דיווח כי טראמפ דחק במוריסון לסייע לתובע הכללי למצוא מידע על המקורות שהובילו לפתיחת החקירה של התובע המיוחד. בדומה לשיחה עם זלנסקי, גם במקרה זה התמלול הוגבל למספר קטן של יועצים. משרד המשפטים: "הנשיא דיבר עם מנהיגים זרים לבקשת התובע הכללי"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לחץ בשיחת טלפון על ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון להשיג מידע הקשור לחקירת התובע המיוחד לשעבר רוברט מולר - כך דווח אמש (שני) בניו יורק טיימס. הפרטים על השיחה, שהתקיימה לאחרונה, מתפרסמים בזמן שבית הנבחרים פתח בהליכי הדחה נגד הנשיא בשל שיחתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים המעורים בשיחה כמו במקרה של זלנסקי, גם תמלול השיחה עם מוריסון היה מוגבל לקבוצה קטנה של יועציו של טראמפ. הנשיא, לפי הדיווח, ביקש ממוריסון לסייע לתובע הכללי וויליאם בר בחקירת המקורות שהובילו לפתיחת חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016. דובר הבית הלבן, אמר בתגובה לפרסום כי "הדמוקרטים בבירור לא רוצים שהאמת תצא לאור, מכיוון שהיא עלולה לפגוע בהם פוליטית. החקירה נמשכת כבר חודשים כדי לחשוף בדיוק מה קרה".

מפרסום הניו יורק טיימס עולה כי טראמפ פנה למוריסון לבקשתו של בר, שכבר הואשם על ידי הדמוקרטים כמי שטייח את חקירתו של התובע המיוחד, שעסקה גם בחשד שטראמפ שיבש את החקירה שהסתיימה מוקדם יותר השנה. התובע הכללי גם הוזכר בתלונתו של איש המודיעין האנונימי, שהובילה לפתיחת הליכי ההדחה בבית הנבחרים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון משוחחים. 20 בספטמבר 2019. רויטרס
טראמפ ומוריסון בבית הלבן, בשבוע שעבר/רויטרס

כמו כן, בוושינגטון פוסט דווח כי התובע הכללי בר יצא מגבולות ארצות הברית, נפגש עם גורמי מודיעין רשמיים ממדינות זרות, וזאת במטרה לבקש את עזרתם בעניין חקירת המעורבות הרוסית. בעיתון, בו צוטטו גורמים עלומי שם המעורים בפרטים, נכתב כי בר פנה בהצעה לגורמים במודיעין הבריטי וכי הוא טס לאיטליה שם נפגש עם בכירים בממשל המקומי. על פי הדיווח, בר נפגש עם אנשי הממשל האיטלקי בנוכחות התובע המיוחד ממדינת קונטיקט ג'ון דורהם, אותו מינה להוביל את החקירה המתחקה אחר המקורות שהובילו לפתיחת החקירה של מולר, וביקש מהם לסייע לו.

משרד המשפטים האמריקני מסר בתגובה כי הנשיא טראמפ יצר קשר עם מדינות אחרות כדי להציג את התובע הכללי בר ובכיר נוסף במשרד המשפטים - ג'ון דורהם. הדוברת קרי קופץ' לא מנתה את שמות המדינות הספציפיות עמן טראמפ יצר קשר, אך אמרה: "מר דורהם אוסף מידע ממקורות רבים, כולל מספר מדינות זרות. לבקשת התובע הכללי וויליאם בר, הנשיא יצר קשר עם מדינות אחרות כדי לבקש מהן להציג בפני התובע ומר דורהם גורמים רשמיים מתאימים".

גורם בדוברות ממשלת אוסטרליה אישר כי מוריסון קיים שיחת טלפון עם טראמפ, אך לא פירט תאריך ספציפי בו היא נערכה. "ממשלת אוסטרליה תמיד מוכנה לסייע ולשתף פעולה במאמצים לשפוך אור על נושאים נחקרים", צוטט הדובר שביקש להישאר בעילום שם בדיווח של רשת ABC. "ראש הממשלה אישר שוב את מוכנותו לסייע בשיחה עם הנשיא טראמפ", הוסיף. משרד ראש הממשלה באוסטרליה לא הגיב רשמית לדברים.

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר מעיד בפני ועדת המשפט של הסנאט על דוח מולר, 1 במאי 2019. רויטרס
נפגש עם גורמי מודיעין זרים? התובע הכללי וויליאם בר/רויטרס

חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות 2016 החלה אחרי שגורמים אוסטרליים אמרו ל-FBI שמוסקבה וקמפיין טראמפ נמצאים בקשר לגבי שחרור מידע נגד הילרי קלינטון, שהייתה המועמדת הדמוקרטית דאז. המידע הגיע לאוסטרלים מפיו של ג'ורג' פפדופולוס, ששימש יועץ למדיניות חוץ בקמפיין טראמפ, שסיפר לגורם אוסטרלי שלרוסיה יש גישה למידע בעייתי נגד קלינטון ולאלפי מיילים שלה.

טראמפ, על פי הדיווח, דרש שאוסטרליה תבחן את המידע שהעבירה ל-FBI כדי לגלות אם הוא נשלח מתוך סיבות פוליטיות או מושחתות.

(עדכון ראשון: 00:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully