וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: רוצה לפגוש את איש המודיעין שמאשים אותי

נשיא ארה"ב צייץ כי הוא מעוניין לפגוש את הגורם שהגיש את התלונה על שיחתו עם נשיא אוקראינה, ולדבריו "הציג שיחה עם מנהיג זר באופן לא מדויק ומרמה". בנוסף לכך, הוא דרש לחקור את יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים בגין הונאה ובגידה, ואף טען כי הוא שיקר לקונגרס

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ הלילה (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא רוצה לפגוש את איש המודיעין האנונימי שהתלונן על שיחתו עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי - והצית את הפרשה שהובילה להליך ההדחה נגדו בקונגרס. "כמו לכל אמריקני, מגיע לי לפגוש את המאשים שלי, במיוחד כשהמאשים הזה הציג שיחה עם מנהיג זר באופן לא מדויק ומרמה", כתב טראמפ.

טראמפ הפנה אצבע מאשימה גם ליו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, אדם שיף, וטען כי הוא "שינה את מה שבאמת אמרתי כדי לשקר לקונגרס, שקריו נעשו אולי באופן הבוטה והמרושע ביותר שנראה אי פעם. הוא כתב וקרא דברים איומים, ואז אמר שזה היה מפיו של נשיא ארצות הברית".

הנשיא טראמפ דרש ששיף ייחקר ברמה הגבוה ביותר בגין הונאה ובגידה. הוא הוסיף כי "אני רוצה לפגוש לא רק את האדם שמאשים אותי, אלא גם את האדם שמסר את המידע הבלתי חוקי הזה, שהוא ברובו שגוי. האם האדם הזה ריגל אחרי נשיא ארצות הברית? השלכות גדולות".

נשיא ארצות הברית במהלך סיבוב פגישות בוושינגטון עם השריפים של המחוזות במדינה. 29 בספטמבר 2019.. רויטרס
"שקריו נעשו אולי באופן הבוטה והמרושע ביותר". טראמפ/רויטרס

ועדת המודיעין של בית הנבחרים פרסמה ביום חמישי האחרון את דוח התלונה של איש המודיעין. מהדוח עולה כי טראמפ ניסה לשדל את הנשיא זלנסקי להתערב בבחירות בשנה הבאה. זאת, באמצעות פתיחת חקירה נגד בנו של ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי המוביל לנשיאות.

במקביל לפרסום דוח התלונה, על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", טראמפ אמר לחברי צוות המשלחת האמריקנית לאו"ם כי הוא רוצה לדעת מי סיפק את המידע על אודות שיחת הטלפון שלו עם נשיא אוקראינה לאיש המודיעין, והשווה אותו למרגל. "אני רוצה לדעת מי האדם שנתן את המידע כי זה קרוב למרגל", צוטט הנשיא. "אתם יודעים מה נהגנו לעשות בעבר כשהיינו חכמים? נהגנו במרגלים ובבוגדים אחרת מאיך שאנחנו עושים זאת עכשיו".

בנוסף לכך, הבית הלבן פרסם ברביעי האחרון את סיכום שיחת הטלפון שנערכה בין טראמפ לזלנסקי ב-25 ביולי, שמציגה את מאמציו של הנשיא האמריקני לפתוח בחקירה נגד ביידן. טראמפ אף דחק בנשיא האוקראיני לשוחח על הנושא עם עורך דינו האישי, רודי ג'וליאני.

עוד בוואלה!

"אמצעים מיוחדים" ו"הגנת צורך": הגבול הדק בין המותר והאסור בחקירות שב"כ

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בניו יורק, ארה"ב, 25.09.19. רויטרס
הנשיא טראמפ ונשיא אוקראינה זלנסקי לוחצים ידיים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully