וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר האקלים אל מול ההגירה: אוסטריה יוצאת לבחירות

29.9.2019 / 13:18

קורץ השתקם מהסקנדל שפקד את מפלגת החירות שהייתה חלק מהממשלה הקודמת, אך נראה כי המו"מ יהיה ממושך. הקנצלר יתלבט בין חבירה מחודשת לימין הקיצוני או דווקא לירוקים מהשמאל, שתומכיהם גדלו לאור הדיון הער סביב ההתחממות הגלובלית

צילום: רויטרס

אוסטריה עורכת היום (ראשון) בחירות בזק לפרלמנט, שבהן צפוי לזכות מנהיג השמרנים סבסטיאן קורץ. עם זאת, קורץ זקוק לשותפים לקואליציה בכדי להבטיח רוב, ועדיין לא ברור במי יבחר. הבחירות הגיעו על רקע התפרקות הקואליציה בהנהגת קורץ במאי האחרון, זאת לאחר שסגן הקנצלר ויו"ר מפלגת החירות, היינץ-כריסטיאן שטראכה, התפטר עם פרסום סרטון שבו הוא מציע חוזים ממשלתיים לבת אוליגרך רוסי תמורת סיוע פוליטי.

קורץ, בן 33, השתקם כמעט ללא פגע מהסקנדל, ואפילו הרוויח מצביעים ממפלגת החירות, שתומכיה פחתו מאז הבחירות ב-2017, ועומדים כעת על קצת יותר מרבע מסך המצביעים. משמאל, הייתה תנועה של מצביעים מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית לעבר מפלגת הירוקים.

לפי ההערכות, השיחות על הרכבת הממשלה צפויות להיות ממושכות, והממשלה הזמנית הנוכחית תמשיך לתפקד עד לחג המולד ואף לאחר מכן. הקלפיות נפתחו ב-7:00 בבוקר לפי שעון מקומי, והמדגם הראשון צפוי להגיע מעט לאחר שייסגרו הקלפיות, בשעה 17:00.

סבסטיאן קורץ בעצרת הבחירות האחרונה שערך בוינה. ה-27 לספטמבר 2019. רויטרס
קורץ בעצרת הבחירות האחרונה שערך בווינה. שישי/רויטרס

עם זאת, השינוי בדעת הרחוב האוסטרי מאז הסקנדל לא היה דרמטי במיוחד ואף הצביע על יציבות. סקרי דעת קהל הראו כי באופן כללי מפלגתו של קורץ שומרת על כוחה ומובילה עם בערך שליש מסך ההצבעות, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית מובילה על מפלגת החירות ואילו הירוקים במקום הרביעי.

"יש הרבה תסיסה, אבל לא בהכרח תנועה", נאמר ברדיו הלאומי של אוסטריה בשבת האחרונה, זאת כחלק מסיכום הקמפיין מרובה הדיונים בין ראשי המפלגות, שלא הותיר את חותמו על הסקרים. קורץ אמר כי לאחר הבחירות הוא ישוחח עם ראשי כל המפלגות אם ינצח. שתי האופציות שבהן סביר שיבחר הן מפלגת החירות או קואליציה עם מפלגת הירוקים ומפלגת NEOS הליברלית. הרכבת קואליציה עם הסוציאל-דמוקרטים אפשרית גם כן, אך לא סבירה תחת הנהגתה הנוכחית.

עוד בוואלה!

שומר הראש של מלך סעודיה נהרג מירי במהלך ויכוח

לכתבה המלאה
רנדי ואגנר, מנהיגת המפלגה הסוציאל דמוקרטית באוסטריה, מצביעה בבחירות עם בעלה. ה-29 לספטמבר 2019. רויטרס
פמלה רנדי ואגנר, מנהיגת הסוציאל-דמוקרטים, מצביעה בבחירות עם בעלה, היום/רויטרס

מהסקרים האחרונים עולה כי דאגתם העיקרית של המצביעים היא סוגיית הסביבה, מה שהעלה את קרנה של מפלגת הירוקים מ-4% מסך המצביעים בבחירות 2017, ל-13% בימים אלה. בעוד שהם עשויים להביא לקורץ ולמפלגתו רוב צר בפרלמנט, לא סביר כי קורץ חפץ בחסדיה של מפלגה קטנה מהשמאל. מכאן, אם אכן יחבור אליהם, הוא יזדקק לתמיכתה של מפלגה שלישית, והיא מפלגת NEOS הליברלית.

עם סיום קמפיין הבחירות בשבוע שעבר, מפלגת החירות ניסתה למקד את תשומת לב המצביעים בסוגיה העיקרית בה היא עוסקת - ההגירה, במקום להתייחס לשערוריות האחרונות מצידה, שגרעו משמעותית מהתמיכה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully