וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה מכריזה מאבק באסלאם הקיצוני: מסגדים ייסגרו, אימאמים יגורשו

8.6.2018 / 13:41

ממשלת הימין בווינה הודיעה על שורת צעדים נגד "חברות מקבילות" ומימון זר של ארגונים דתיים. "זאת רק ההתחלה", הבטיח סגן הקנצלר ומנהיג מפלגת החירות מהימין הקיצוני. טורקיה: תוצאה של גל גזעני

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הפגנות בווינה בדצמבר, נגד הקמת הממשלה החדשה)

ממשלת הימין באוסטריה הודיעה היום (שישי) כי היא מתכננת לסגור שבעה מסגדים ולגרש כ-40 אימאמים. זאת, לדבריה, כחלק מהמאבק באידיאולוגיה האסלאמסטית ובמימון זר של ארגוני דת. כ-600 אלף מוסלמים, רובם טורקים או ממוצא טורקי, חיים באוסטריה, שאוכלוסייתה מונה 8.8 נפש. אנקרה הגיבה בזעם על המהלך של וינה וכינתה זאת תוצאה של "גל אסלאמופובי" במדינה.

"לחברות המקבילות של האסלאם הפוליטי ולנטיות הקיצוניות אין מקום במדינה שלנו", אמר במסיבת עיתונאים מיוחדת קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, שמפלגתו השמרנית מובילה קואליציה יחד עם מפלגת החירות מהימין הקיצוני.

הן עלו לשלטון בשנה שעברה ברקע משעבר הפליטים כשהן מבטיחות למנוע זרם נוסף ולקצץ בהטבות הניתנות למהגרים ולפליטים חדשים. "זאת רק ההתחלה", הבטיח סגנו של קורץ, היינץ-כריסטיאן שטראכה, שמנהיג את מפלגת החירות.

לקריאה נוספת בנושא
סערה באוסטריה: שר הפנים הציע "לרכז את מבקשי המקלט במקום אחד"

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ במסיבת עיתונאים בווינה, 8 ביוני 2018. רויטרס, רויטרס
העביר חוק נגד האסלאם הקיצוני ב-2015. הקנצלר קורץ, היום/רויטרס, רויטרס

ההחלטות של הממשלה התקבלו על בסיס "חוק האסלאם" שהעביר קורץ כששימש השר האחראי על האינטגרציה ב-2015, ובמסגרתו נאסר מימון זר של ארגוני דת והוטלה חובה על הקהילות המוסלמיות "להחזיק בעמדה חיובית על המדינה והחברה".

הממשלה מסרה כי ארגון המפעיל מסגד בווינה ומופעל על יד ארגון המושפע מ"הזאבים האפורים", ארגון נוער לאומני טורקי, ייסגר מאחר שהוא פועל בצורה בלתי-חוקית. גם ארגון ערבי מוסלמי שמנהל לפחות שישה מסגדים ייסגר. השרים הוסיפו כי כ-60 אימאמים הקשורים ל-ATIB, ארגון מוסלמי הקשור לממשלת טורקיה, עשויים להיות מגורשים מהמדינה או שאשרת השהייה שלהם תידחה בשל מימון זר.

איברהים קלין, דוברו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי הצעדים שעליהם הכריזה אוסטריה הם תוצאה של "גל אסלאמופובי, גזעני ומפלה" וניסיון לפגוע בקהילות המוסלמיות למטרות פוליטיות. "הפרקטיקות האידיאולוגיות של ממשלת אוסטריה מפרות עקרונות חוקיים בינלאומיים, מדיניות של אינטגרציה חברתית, זכויות מיעוטים ואת הדו-קיום", אמר. "יש לדחות את המאמצים לנרמל את האסלאמופוביה יהיו אשר יהיו הנסיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully