וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באוסטריה: שר הפנים הציע "לרכז את מבקשי המקלט במקום אחד"

שר הפנים החדש של המדינה, המשתייך למפלגת הימין הקיצוני, אמר כי "יש צורך בתשתיות שיאפשרו לרשויות לרכז את הפליטים" אך דחה את הטענות שלפיהן ניסה ליצור פרובוקציה. "אסור לאפשר לשפה הנאצית שלו לחלחל לחיים שלנו"

מבקשי מקלט באוסטריה. AP
מבקשי מקלט באוסטריה, 2015/AP

שר הפנים החדש של אוסטריה הרברט קיקל עורר סערה במדינה כשאמר שמבקשי המקלט "צריכים להיות מרוכזים במקום אחד". קיקל, המשתייך למפלגת הימין הקיצונית FPO (מפלגת החירות האוסטרית) דחה את הטענות כי בחר את מילותיו בקפידה כדי לעורר פרובוקציה.

המפלגה עושה ניסיונות רבים להתכחש לעבר הנאצי של מייסדיה, אך בשנים האחרונות נאלצה להדיח כמה בעלי תפקידים בשורותיה בשל האשמות הקשורות בהתבטאויות גזעניות ואנטישמיות. כשנשאל לגבי דבריו, אמר קיקל כי אין צורך ב"דיון סמנטי", וכי הוא לא התכוון לעורר סערה בדבריו.

שר הפנים של אוסטריה, הרברט קיקל. AP
מפלגתו מנסה להתכחש לעברה הנאצי. קיקל/AP

"אנו צריכים מרכזי שירות ותשתיות שיאפשרו לרשויות לרכז את כל מבקשי המקלט באותו המקום", אמר קיקל. הוא אף הבטיח ליישם מדיניות הגירה נוקשה במדינה כחלק מתפקידו. ממשלו של הקנצלר סבסטיאן קורץ מסר כי המערכת הנוכחים, שבה עמותות סיוע מספקות את רוב צורכיהם של מבקשי המקלט, אינו משביע רצון.

סגנית ראש עיריית הבירה וינה, מריה וסילקו, אמרה כי "אסור לאפשר לשפה הנאצית של קיקל לחלחל לחייהם של אנשים". לדבריה, "הוא הלך רחוק מדי". חברת הפרלמנט סטפי קריספר מהמפלגה הנאו-ליברלית באוסטריה אמרה כי ההתבטאות נראית כ"פרובוקציה מתוכננת מראש".

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully