וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ רומז: לעצור את הבכיר הדמוקרטי שמוביל את החקירה בגין בגידה

הנשיא האמריקני פרסם סדרת ציוצים תוקפניים בהם קרא למעצר יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, בטענה כי הציג את שיחתו עם נשיא אוקראינה באופן שגוי. טראמפ טען כי אם הדמוקרטים ידיחו אותו מתפקידו - ארה"ב תיגרר למלחמת אזרחים

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום (שני) לעצור את הדמוקרט הבכיר אדם שיף שמוביל את הליך ההדחה נגדו בגין בגידה. הנשיא טען כי שיף, יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, הציג את שיחתו הטלפונית עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי באופן שגוי וצייץ: "מעצר בגין בגידה?". שיף מצדו טרם הגיב, אך אחרים טענו כי אמירתו של טראמפ שערורייתית.

שבוע לאחר ההודעה על פתיחת הליך ההדחה הרשמי נגדו, פרסם טראמפ סדרת ציוצים בהם השתמש במושג "מלחמת האזרחים", טען כי כמה מעוזריו "מרגלים אחריו" והאשים את הדמוקרטים בניסיון לערער את המדינה - שנה לפני הבחירות שיתקיימו ב-2020. "הם משקרים ומרמים כמו שלא נראה בהיסטוריה של המדינה שלנו במטרה לערער על ארצות הברית והבחירות המתקרבות", צייץ הנשיא באחד מהפוסטים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בוירג'יניה. 30 בספטמבר 2019. רויטרס
טען כי כמה מעוזריו מרגלים אחריו. טראמפ, היום/רויטרס

"אם הדמוקרטים יצליחו להוריד את הנשיא מכיסאו (מה שהם לא יצליחו אף פעם), זה יגרום למלחמת אזרחים כמו שבר באומה ממנו המדינה שלנו לעולם לא תחלים", צייץ טראמפ וציטט את הכומר רוברט ג'פרס. ציוץ זה עורר ביקורת מצד חבר הקונגרס הרפובליקני אדם קינזינגר. "ביקרתי במדינות שנהרסו במלחמת אזרחים", כתב חבר הקונגרס מאילינוי לנשיא. "מעולם לא דמיינתי שציטוט כזה יישמע מפיו של נשיא. זה מעבר לפוגעני".

ציוציו הזועמים של טראמפ מתווספים לסערה הפוליטית, שהחלה כשהדמוקרטים פתחו בחקירה לפיה הנשיא ניסה לאלץ את נשיא אוקראינה לחקור את יריבו ג'ו ביידן. "לא הייתה לנו ברירה אלא להתקדם בהליך ההדחה", כתב אתמול שיף בטוויטר. "הפוקוס שלנו יהיה על ההפרה הבסיסית של שבועת הנשיא למשרדו. לאלץ מדינה זרה להתערב בבחירות שלנו זה אף פעם לא בסדר, לא משנה מה הנשיא או תומכיו אומרים".

עוד בוואלה!

העו"ד הפיל את הלקוח: הפה הגדול של ג'וליאני מסבך את טראמפ בפרשת אוקראינה

לכתבה המלאה
יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים אדף שיף מדבר מול בית הנבחרים על פרשת שיחות זלנסקי-טראמפ. רויטרס
"מעצר בגין בגידה?" שיף/רויטרס

שיף היה אחד המטרות במתקפת הציוצים של הנשיא. "אני רוצה ששיף ייחקר ברמה הגבוהה ביותר בגין הונאה ובגידה", כתב אתמול טראמפ. הנשיא אף דרש לחשוף את זהותו של איש המודיעין שתלונתו הובילה לפתיחת החקירה נגדו, וכן את שמו של כל גורם בממשל שהעביר לו מידע על קשריו עם מנהיגים זרים. "האם האדם הזה ריגל אחר נשיא ארצות הברית? מסקנות גדולות!", צייץ.

טראמפ שב וחזר היום כי הוא עומד בפני "ציד מכשפות", וטען כי "תלונתו המזויפת של איש המודיעין לא מחזיקה מעמד". בעת שהבית הלבן מתכונן להגנה על הנשיא בעת חקירת ההדחה, בארצות הברית צופים מתקפות דומות מצדו בשבועות ובחודשים הבאים.

בתוך כך, עורכי דינו של איש המודיעין הזהירו כי אמירותיו של טראמפ מסכנות את חושף התלונה. במכתב ששלחו לראש קהילת המודיעין בפועל, ג'וזף מגווייר, הם קראו לו לשים לב לשפה בה עושה שימוש הנשיא. "אירועי השבוע האחרון הבהירו את חששותינו כי זהותו של הלקוח שלנו תיחשף באופן פומבי, וכתוצאה מכך, עלול להיגרם לו נזק", כתב עורך הדין אנדרו בקאג'.

המכתב ציין באופן ספציפי את קריאתו של הנשיא לחשוף את זהותו של איש המודיעין שהגיש את התלונה, ושל האדם שהעביר לו את המידע על השיחה עם נשיא אוקראינה. הם ציטטו את דבריו של טראמפ: "אני רוצה לדעת מי האדם שנתן לאיש המודיעין שהגיש את התלונה ומי האדם שהעביר לו את המידע, כי זה קרוב לריגול".

נשיא אוקריאנה, ולדימיר זלנסקי במהלך נאומו בפרלמנט האוקראיני בקייב 29 באוגוסט 2019. רויטרס
סירב יחד עם רוסיה לפרסם את תמלילי השיחות עם טראמפ. נשיא אוקראינה זלנסקי/רויטרס

עוד כתבו עורכי הדין במכתבם כי שני תומכים של הנשיא הציעו "פרס" בסך 50 אלף דולר תמורת כל מידע אודות איש המודיעין. "לצערנו, אנחנו מצפים שהמצב יחמיר ויהפוך להיות מסוכן עוד יותר לאנשי מודיעין אחרים, בעת שהקונגרס חוקר את העניין", הוסיף עורך הדין.

נשיא אוקראינה זלנסקי הודיע מוקדם יותר כי הוא לא יתיר את פרסומם של תמלילי השיחות בינו לבין הנשיא טראמפ. זלנסקי הדגיש בדבריו כי "כמדינה עצמאית, אוקראינה מחליטה מתי יש לפתוח בחקירה בעקבות הפרות של החוק בשטחה". גם רוסיה הודיע היום כי היא לא מתכוונת לפרסם את תמלילי השיחות בין טראמפ לבין נשיא המדינה ולדימיר פוטין, אלא אם השניים יסכימו לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully