וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לסחר בבני אדם: 39 הקורבנות במשאית בבריטניה הם אזרחי סין

24.10.2019 / 12:57

המשטרה פשטה על כמה כתובות בצפון אירלנד, במסגרת חקירת מותם של 39 אנשים שנמצאו ממזרח לונדון. הנהג עדיין נחקר, וייתכן שארגוני פשיעה היו מעורבים בפרשה. בין הקורבנות, שזיהויים יימשך זמן רב: 31 גברים ושמונה נשים

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

משטרת בריטניה פשטה היום (חמישי) על שתי כתובות בצפון אירלנד, במסגרת חקירת מותם של 39 איש שנמצאו אתמול במשאית קירור. הגופות נמצאו אתמול בבוקר במשאית באזור תעשייתי בגרייס, כ-32 ק"מ ממזרח ללונדון. המשטרה אמרה כי כל הקורבנות הם אזרחי סין - 31 מהם גברים, שמונה נשים.

המשטרה עצרה את הנהג, מו רובינסון בן 25 מצפון אירלנד, בחשד לרצח, והוא עדיין נחקר. המשטרה אמרה כי המשאית הגיעה לאסקס אחרי שיצאה מזיברוז', בלגיה, והגופות נמצאו בשעה 1:40. ככל הנראה, החלק הקדמי של המשאית יוצר באירלנד.לא ברור באיזה שלב הוכנסו הקורבנות למשאית, ואם זה קרה בבלגיה. הטמפרטורות במשאיות קירור עשויות להגיע ל-25- מעלות. בלגיה הודיעה על פתיחת חקירה משלה.

שגרירות סין בלונדון אמרה כי היא עצובה למשמע הידיעות. "אנחנו קוראים בלב כבד את הדיווחים על מותם של 39 איש באסקס, אנגליה", אמרו בשגרירות. "אנחנו נמצאים בקשר קרוב עם המשטרה הבריטית כדי לקבל הבהרה ואישור על הדיווחים הרלוונטיים".

משאית שבה נמצאו 39 גופות, ממזרח ללונדון, בריטניה, 23 באוקטובר 2019. רויטרס
הגיעה מבלגיה לבריטניה. המשאית שבה נמצאו הגופות, אתמול/רויטרס

בתחילה סברה המשטרה כי המשאית הגיעה מבולגריה, אולם בהמשך נאמר כי ככל הנראה היא עשתה את הדרך מבלגיה. דובר של משרד החוץ של בולגריה אמר כי המשאית הייתה רשומה במדינה תחת שמה של חברה בבעלותו של אזרח אירי. הוא אמר כי זה "מאוד לא סביר" שהקורבנות הם בולגרים.

המקרה זעזע את הממלכה, וראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא "נחרד". הוא ציין כי הוא מקבל עדכונים שוטפים על חקירת המקרה, שככל הנראה היה חלק מסחר בבני אדם. סוכנות הפשיעה הלאומית אמרה כי היא מסייעת לחקירה ופועלת כדי לזהות ולנקוט פעולה נגד כל ארגון פשיעה שיתכן שהיה מעורב בפרשה.

חבר הפרלמנט פול ברי אמר כי העיירה לורלוול, שבה חיה המשפחה, נמצאת ב"הלם מוחלט". הוא אמר כי הוא בקש עם אביו של רובינסון, שאמר כי הוא למד על מעצרו של בנו דרך הרשתות החברתיות. לדבריו, הקהילה מקווה שרובינסון חף מפשע ונקלע בשוגג לפרשה.

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully