וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא גרמניה פרסם תמונת מדים נאציים כ"רטרו" - ועורר סערה

צבא גרמניה העלה תמונה לרשת האינסטגרם של מדים מהתקופה הנאצית, המעוטרים בצלבי קרס וסמלים נאציים נוספים. הפרסום, שהועלה בטעות על ידי עובד משרד הביטחון, התקבל במבוכה ובכעס במדינה. "מי שלא מודע להיסטוריה, לא צריך לקבל תפקיד בצבא שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משרד ההגנה של גרמניה נאלץ להתנצל אמש (רביעי) לאחר שהצבא הגרמני הציג בחשבון האינסטגרם שלו תמונה של מדים מתקופה הנאצית כדוגמה ל"אופנת רטרו". המדים, שמעותרים בצלבי קרס וסמלים נאציים נוספים, התפרסמו כשעליהם מתנוססת כתובת "רטרו" צבעונית ומהבהבת. עוד נכתב מתחת לתמונה: "גם אופנה הוא היבט. עד היום ישנם אלמנטים בסגנון צבאי בהוט קוטור".

פרסום התמונה התקבלה במבוכה ובכעס בגרמניה. מפקד נאט"ו לשעבר, האנס-לות'ר דומרוזה, תיאר את הפרסום כ"פשוט חוסר טעם". פלוריאן האן, חברת פרלמנט מהסניף הבווארי של המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של אנגלה מרקל כינתה את הפרסום כ"פוסט מצער שלא היה צריך לעלות מעולם".

"מדים עם צלב קרס הם לעולם לא רק אופנה או 'רטרו', אלא תמיד תזכורת לפשעי המשטר הנאצי", אמר סם אוזדמיר מהמפלגה הירוקה בגרמניה לעיתון בילד. "על הצבא לברר במהירות כיצד זה התפרסם", הוסיף.

מדים נאציים שהועלו כ"רטרו" לאינסטגרם של צבא גרמניה, 28 בנובמבר 2019. אינסטגרם, צילום מסך
התמונה שפורסמה באינסטגרם של צבא גרמניה/צילום מסך, אינסטגרם

התמונה הפוגענית נמחקה במהירות ודובר משרד הביטחון התנצל על מה שכינה "טעות בלתי מקובלת". לפי משרד הביטחון, המדים שהופיעו בתמונה, המעוטרים בסמל עיט נאצי, צלבי קרס ושני צלבי ברזל, הם ככל הנראה אבזרים מהסרט "מבצע ואלקירי" שבו כיכב טום קרוז בשנת 2008.

מי שאחראי על פרסום התמונה, הוא אזרח שעובד במשרד הביטחון שטען כי השתמש בטעות בתצלום. הוא אמר כי מדובר ב"מקרה מעצבן של חוסר מחשבה".

האירוע מהווה מבוכה עבור אנגרט קרמפ־קארנבאוור, שנחשבת למחליפתה העתידית של אנגלה מרקל, ומכהנת כעת בתור שרת ההגנה הגרמנית. קודמתה בתפקיד, אורסולה פון דר ליין, פתחה במבצע להסרת סמלים נאציים שנותר על צריפים ואתרים צבאיים אחרים. "אני מצפה להסבר מקיף של קרמפ-קרנבאואר על איך התמונה הגיעה לחשבון של הצבא", אמר טוביאס לינדנר מהמפלגה הירוקה. "מי שלא מודע להיסטוריה, לא צריך לקבל תפקיד בצבא שלנו", אמר מרקוס פבר ממפלגת האופוזיציה הדמוקרטים החופשיים.

עוד בוואלה!

כובע של היטלר ב-50 אלף אירו: פריטים נאציים במכירה פומבית בגרמניה

לכתבה המלאה
מנהיגת המפלגה השמרנית של גרמניה אנגרט קרמפ־קארנבאוור לצד מרקל בכינוס המפלגה בהמבורג, 7 בדצמבר 2018. רויטרס
מבוכה לשרת ההגנה. אנגרט קרמפ־קארנבאוור לצד מרקל בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully