וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כובע של היטלר ב-50 אלף אירו: פריטים נאציים במכירה פומבית בגרמניה

בית מכירות במינכן מכר פריטים שהיו שייכים לצורר ולבת זוגו אווה בראון, חרף הפצרות ארגון יהודי שאמר כי הם ישמשו להאדרת המשטר. בין הפריטים שנמכרו: מהדורה מיוחדת של "מיין קמפף" ב-130 אלף אירו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פריטי לבוש ומזכרות אחרות מהתקופה הנאצית נמכרו אתמול (רביעי) בגרמניה, למרות הפצרות של ארגון יהודי באירופה. בין הפריטים שנמכרו היה כובע של הצורר הנאצי אדולף היטלר - ב-50 אלף אירו - ושמלה של בת זוגו אווה בראון, לצד מהדורה מיוחדת בכיסוי כסף של הספר האוטוביוגרפי של היטלר "מיין קמפף", שנמכר ב-130 אלף אירו. חותם מכסף שהיה שייך לאווה בראון נמכר ב-10,500 אירו, בזמן שתמונה ממוסגרת וחתומה של היטלר נמכרה ב-46 אלף דולר.

איגוד יהודי אירופה טען כי לפריטים יש ערך היסטורי מועט, שימשכו את תומכי המשטר הנאצי. הארגון ביקש מבית המכירות "הרמן היסטוריקה" שבמינכן לעצור את המכירה הפומבית, אך היא התקיימה בכל זאת. יו"ר האיגוד, הרב מנחם מרגולין, כתב מכתב פתוח לפוליטיקאים בגרמניה, שבו הביע את חששותיו. לדבריו, המכירה הפומבית היא הזדמנות "להאדיר, להביע הערצה ורגש לנאצים". הוא הוסיף: "אני מבין שאין דבר לא חוקי בקניה או במכירה של פריטים נאצים. זאת לא בקשה חוקית, אלא מוסרית. זה שגוי".

כובע של אדולף היטלר במכירה פומבית במינכן, גרמניה, 20 בנובמבר 2019. רויטרס
כובע של היטלר במכירה הפומבית, אתמול/רויטרס

למרות זאת, המכירה התנהלה כמתוכנן. מנהל בית המכירות, ברנדר פצ'ר, אמר כי רוב הלקוחות הם מוזיאונים, אוספים רשמיים ואספנים פרטיים שעוסקים בנושא. לפני המכירה, הוא אמר כי יוטלו מגבלות חמורות, "כדי למנוע מהאנשים הלא נכונים" לרכוש את החפצים.

147 הפריטים שהיו קשורים ישירות לתקופה הנאצית היו חלק ממכירה פומבית גדולה יותר של יותר מ-800 פריטים היסטוריים גרמניים, מ-1919 ואילך. פריטים נוספים שהוצעו במכירה הפומבית והיו שייכים להיטלר כללו מכתב בכתב ידו, קופסת סיגרים מהאוסף האישי שלו והסכם השכירות בדירתו במינכן.

עוד בוואלה!

סמוך לקברו של רבי נחמן: גרפיטי ענק של היטלר רוסס על חומה

לכתבה המלאה
שלט רחוב שעליו נכתב כיכר אדולף היטלר מוצע למכירה פומבית במינכן, גרמניה, 20 בנובמבר 2019. רויטרס
שלט רחוב שעליו נכתב כיכר אדולף היטלר/רויטרס
דגל נאצי עומד למכירה פומבית במינכן, גרמניה, 20 בנובמבר 2019. רויטרס
דגל נאצי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully