וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוך לקברו של רבי נחמן: גרפיטי ענק של היטלר רוסס על חומה

13.10.2019 / 13:54

אלמונים ריססו כתובת ובה דיוקנו של הצורר הנאצי בצירוף דברי שבח. שגריר ישראל באוקראינה דרש להעמיד את העבריינים לדין ולגנות את המעשה. זמן קצר לאחר מכן - הכתובת נמחקה

גרפיטי של אדולף היטלר על חומה ליד קברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה. שגרירות ישראל באוקראינה, אתר רשמי
הגרפיטי באומן, אתמול/אתר רשמי, שגרירות ישראל באוקראינה

אלמונים ריססו אתמול (שבת) גרפיטי של אדולף היטלר על חומה ליד קברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה. לצד איורו של הצורר הנאצי רוססה כתובת שמשבחת את שמו. שגריר ישראל באוקראינה הרב יואל ליאון פרסם צילום של הגרפיטי האנטישמי בחשבון הטוויטר שלו וקרא לרשויות באוקראינה להעמיד לדין את המבצעים ולגנות את המעשה.

"באומן, לא רחוק מקברו של רבי נחמן, אנטישמים ציירו גרפיטי של רוצח היהודים הגדול בהיסטוריה", תיאר ליאון בציוץ בטוויטר והוסיף: "אוקראינה צריכה לגנות את זה בחריפות ולהביא את העבריינים לדין".

זמן קצר לאחר פרסום המעשה בטוויטר נמחקה הכתובת על ידי הרשויות והשגריר הודה בטוויטר על הטיפול המידי בגרפיטי האנטישמי, תוך צירוף התמונה שבה נראית הכתובת מחוקה. "מברכים על התגובה המהירה של הרשויות", צייץ השגריר.

גרפיטי של אדולף היטלר על חומה ליד קברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה. שגרירות ישראל באוקראינה, אתר רשמי
לאחר המחיקה/אתר רשמי, שגרירות ישראל באוקראינה

האירוע מתרחש פחות מחודש לאחר שעשרות אלפים הגיעו מהארץ ומהעולם כדי לפקוד את קברו של רבי נחמן בימי ראש השנה. הגעתם נעשתה תחת אבטחה כבדה של שירותי הביטחון באוקראינה וישראל והימים העמוסים חלפו ללא תקלות או אירועים חריגים. בשנים האחרונות נרשמו מספר אירועים אנטישמיים נוספים כשבאחד מהם אלמונים הציבו דמות של ישו ועליה צלב קרס סמוך לאגם המקומי, המקום שבו אלפים עורכים את מנהג התשליך בימי ראש השנה ואחריהם. המשטרה המקומית טיפלה באירועים אלה מול יהודים מקומיים שהתלוננו על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully