וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד ראש השנה: עשרות אלפי בני אדם באומן קוראים את התיקון הכללי

כ-50 אלף בני אדם צפויים לשהות במהלך החג באוקראינה במקום קבורתו של רבי נחמן מברסלב. "לוקחים מפה אוויר וכוח לכל השנה", אומר מתפלל. שיא האירוע עבור רבים הוא תפילת התיקון הכללי, שאליה מצטרפים המונים בשידורים חיים מכל רחבי העולם

אתר רשמי

"אומן, אומן, ראש השנה" - המשפט הזה הוא אחד הנפוצים בימים האחרונים כמעט בכל שדה תעופה בעולם. אלפי חסידים ומאמינים עשו בשבוע האחרון את דרכם מכל רחבי העולם ובפרט מישראל את כל הדרך עד לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. כל אחד מהנוסעים מאמין שהבטחה של נינו של הבעל שם טוב "להמתיק את הדינים" עבור מי שיבוא אל מקום קבורתו בראש השנה - תתממש אצלו.

ברחוב פושקינא, אחד מהמרכזיים בעיר אומן - בעיקר בשל סמיכותו לקבר - אפשר למצוא את כולם חילונים, דתיים וחרדים מכל העדות, החוגים והקצוות. כולם יחד, בלי מחיצות, מתחברים לשלושה ימים של חוויה רוחנית, הכוללת בעיקר תפילות - ולצידה גם חוויה גשמית שכוללות דוכני אוכל, הופעות ענק וריקודי כלייזמרים לתוך השעות הקטנות של הלילה בערב ובמוצאי החג.

גם בראש השנה שיחול הערב, למעלה מ-50 אלף בני אדם, בעיקר גברים, צפויים לשהות במקום תחת אבטחה כבדה של המשטרה האוקראינית והמשטרה הישראלית וכן ארגוני אבטחה והצלה נוספים. לא רק חסידי ברסלב המאמינים בתורתו של רבי נחמן, אלא גם כאלה ששמעו עליו לראשונה רק לפני חודשים בודדים. "חברים אמרו לי שאני חייב לבוא", אמר משה בוסקילה מבת-ים שטס השנה בפעם הראשונה. "זו חוויה רוחנית שאין שניה לה. לוקחים מפה אוויר וכוח לכל השנה כולה. זר לא יכול להבין את זה ורק כשמגיעים לפה ומרגישים את האחדות ואת אהבת ישראל יכולים להבין כמה זה נכון".

חסידי ברסלב באומן. AP
"זר לא יכול להבין את זה". מתפללים באומן/AP

שיאה של הנסיעה עבור מרבית הנוסעים היא תפילת "התיקון הכללי" שהחלה בשעה 12:00, ולרחוב המרכזי בעיר, בסמוך לקברו של רבי נחמן, יצאו אלפים - אשר יחד עם אלפים נוספים המשתתפים באמצעות שידורי וידאו, תחנות רדיו ושידורים דרך קווי טלפון מיוחדים במאות מוקדים ברחבי העולם - נושאים את התפילה שחיבר רבי נחמן, מגדולי ומחשובי המקובלים והחסידים ואחת הדמויות המשפיעות והמעצבות ביותר את פניה של היהדות. בחסידות ברסלב מציינים תפילה זו כ"תפילה הגדולה בעולם".

"התיקון הכללי" הוא אחד מגילוייו הגדולים של רבי נחמן: מדובר בעשרה מזמורי תהילים (ט"ז, ל"ב, מ"א, מ"ב, נ"ט, ע"ז, צ´, ק"ה, קל"ז, ק"נ), שכשהם נאמרים מייחסים להם "כוח גדול בתיקון הנפש". לפי תורתו של רבי נחמן, כשמזמורי התהילים נאמרים יחד "הם תיקון גמור ומעיל מאוד". עיקר עניינו של התיקון הוא תיקון מיוחד לפגם הברית, הכולל פגמים כהוצאת זרע לבטלה, קרי לילה וכן מחשבות, דיבורים או מעשים הקשורים לניאוף. איסור זה של הרהורי עבירה, העלולים לגרום לקרי לילה, נחשב על ידי רוב הראשונים‏ כאיסור מהתורה ועל דעת פוסקים רבים‏,‏ לרבות דברי הזוהר, יש לראות בכך עבירה שאין עליה כפרה.

עוד בוואלה!

כוננות ביטחונית ועומסי תנועה: המדריך לראש השנה תש"ף

לכתבה המלאה
חסידי ברסלב באומן. AP
התושבים המקומיים בעיר הישנה מתפנים מבתיהם. חסידי ברסלב באומן/AP

ההיערכות לקראת בואם של ההמונים היא חסרת תקדים. התושבים המקומיים בעיר הישנה מתפנים מבתיהם ומציעים לכל החוגגים מיטה החל מ-100 דולר ועד 600 או 800 דולר לכל ימי החג. גם במשרד החוץ בישראל נערכו לקראת הגעת ההמונים ובשיתוף עם רשות האוכלוסין החליט, גם השנה, לתגבר את המערך הקונסולרי באומן ויציב שם במהלך החג נציג קונסולרי בכיר אשר ייתן מענה לנושאים קונסולריים דחופים כגון אובדן או גניבת מסמך נסיעה.

"על מנת להימנע מאי-נעימויות במעבר הגבול בכניסה לאוקראינה, מומלץ לכל אזרח ישראלי לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל לפני היציאה מישראל, להצטייד בכרטיס טיסה הלוך-חזור ובאישור על הזמנת מקום לינה", אמרו במשרד והוסיפו כי אוקראינה אינה מכירה בקנאביס רפואי כתרופה. הדברים אמורים גם לגבי מי שנושא ברשותו אישור מגורם רפואי בארץ, זאת לאור מקרים מהעבר שהסתיימו בעונשי מאסר כבדים.

(עדכון ראשון: 10:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully