וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות ביטחונית ועומסי תנועה: המדריך לראש השנה תש"ף

מיליוני ישראלים יחגגו הערב את כניסתה של השנה החדשה בארוחת החג המסורתית. במשטרה מזהירים מפקקים רבים וקוראים להקדים את היציאה לשולחן החג. אלפי שוטרים יתפרסו כדי להבטיח חג שקט וסגר כללי יוטל על יהודה ושומרון. כל הפרטים

ראש השנה 19.9.17. ראובן קסטרו
הכנות לקראת ראש השנה/ראובן קסטרו

ערב ראש השנה בפתח, ומיליוני ישראלים יחגגו היום (ראשון) את תחילתה של השנה העברית תש"ף. כוחות משטרה, מד"א וצה"ל נערכים לקראת החג ומתפרסים ברחבי הארץ כדי להבטיח שהימים הקרובים יעברו ללא אירועים חריגים.

במהלך כל חגי תשרי אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים, יתפרסו במקומות הקדושים, באתרי הבילוי, בפארקים, בחופי הרחצה ובכבישים כדי לתת מענה למאות אלפי המטיילים ולשמור על הסדר והביטחון, לפעול להכוונת התנועה בכבישים ולהזרמתה ולתת שירותי משטרה מיטביים לכל אזרח.

זמני כניסת ויציאת ראש השנה, ספטמבר 2019. עיבוד תמונה
זמני כניסת ויציאת ראש השנה, ספטמבר 2019/עיבוד תמונה

מהמשטרה נמסר כי בערב ראש השנה תורגש תנועה ערה במרכזי הקניות, ולקראת כניסה החג צפויים עומסי תנועה בצירים ראשיים שונים ברחבי הארץ. כוחות משטרה ייפרסו לאורך הצירים על מנת להזרים את התנועה. מומלץ לציבור להקדים יציאה הערב לשולחן החג.

כבכל שנה, יפעלו שוטרי ומתנדבי תנועה באופן מוגבר לאורך כל תקופת החגים, ויעסקו הן בטיפול בעומסי התנועה והזרמת התנועה בצירים הראשיים, העירוניים והבינעירוניים, והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים. עוד הדגישו במשטרה כי יש להימנע ככל שניתן מעצירה בשולי הדרך. במקרה חירום יש לעצור במפרצי בטיחות וחירום ובתחנות ריענון. בעת תקלה ברכב שאינה מאפשרת את המשך הנסיעה, יש להתקשר למוקד 100, ולהמתין מעבר למעקה הביטחון עד להגעת ניידת משטרה.

עוד בוואלה!

אורות דולקים והחבאת המפתח: המלצות המשטרה לטסים במהלך החגים

לכתבה המלאה
מפת עומסים של משטרת ישראל לראש השנה, שפטמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
מפת עומסי התנעה הצפויים במהלך החג/דוברות משטרת ישראל

במשטרה ממליצים לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת במהלך החג, לנקוט במספר פעולות מניעה: להשאיר אור דולק בכמה חדרים בתוך הבית ולהשאיר תאורת גינה דולקת בשעות החשיכה. כמו כן, רצוי להשאיר רדיו דולק בתוך הבית המדמה נוכחות אנשים, אך לא בעוצמת קול שעלולה להפריע לשכנים. המלצות נוספות שנתנה המשטרה היו לא להשאיר מפתחות במקומות "מוכרים" כגון: ארון חשמל, עציץ או מתחת לשטיח הכניסה לבית. במקרה של נסיעה ממושכת, לעדכן שכנים קרובים בדבר שהייתכם הארוכה מחוץ לבית על מנת שיפקחו עין, וכן להשאיר דרכי התקשרות במידת הצורך.

גם במד"א נערכו בכוחות מתוגברים לקראת ראש השנה וחגי תשרי. על פי נתוני הארגון, במהלך חגי תשרי מדי שנה נרשמת עלייה במספר הפניות למוקד החירום. במסגרת ההיערכות, תורחב פרישת החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ באמבולנסים, הניידות לטיפול נמרץ, האופנועים והרכבים הייחודיים הנוספים של מד"א. בנוסף אליהם, כוננים רבים שיתפללו בבתי כנסת ברחבי הארץ, יצטיידו בציוד רפואי מתקדם ובמכשירי דפיברילטור, שיסייעו להם להציל חיי אדם במידת הצורך.

גם בצה"ל נערכים בכוננות לחגי תשרי, ומדובר צה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני, יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה במהלך חגי תשרי. הסגר יחל מהלילה שבין שבת לראשון, ופתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום שלישי בחצות.

הסגר הכללי וסגירת המעברים באזור יהודה ושומרון וברצועת עזה ופתיחתם, תבוצע בהתאם להערכת המצב. לכל אורך תקופת החגים לא יוטל סגר על אזורי התעשייה בשטחי יהודה ושומרון. במהלך הסגר יותר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, וזאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

היערכות משטרת ישראל לקראת חגי תשרי תש״פ. המטרה: לאפשר לאזרחי ישראל לחגוג ולבלות את החג בבטחה ולשמור על שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל. 26 בספטמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
שוטרים נערכים לערב ראש השנה/דוברות משטרת ישראל

מערך המזון באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל נערך לאספקת ארוחות החג לחיילי ומפקדי צה"ל בבסיסים ובמוצבים ברחבי הארץ ובחילות השונים. כ-30 טונות תפוחים יחולקו לכבוד ערב חג ראש השנה שיטבלו בכשלוש טונות דבש וכארבע טונות סילאן. כמו כן, רכש צה"ל כ- 27.5 טונות דגים, כ-196 טונות בשרים וכ-142 טונות עופות. לחדרי האוכל יסופקו כשמונה טונות של עוגות דבש, כשש טונות רימונים, כחמש טונות וחצי תמרים ומעל לארבע טונות פירות יבשים. כמו כן, החיילים ירימו כוסית לכבוד השנה החדשה עם כ-17 אלף ליטרים של מיץ ענבים וכ-18 אלף בקבוקי שתייה מתוקה, שיחולקו בבסיסים ובמוצבים.

מזג האוויר במהלך החג יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. גם בימים שני ושלישי לא צפוי שינוי ניכר והטמפרטורות צפויות להיות רגילות לעונה.

גן  אתרוג, יד בנימין 4 בספטמבר 2018. ראובן קסטרו
שנהייה לראש ולא לזנב/ראובן קסטרו

ערב ראש השנה תש"ף נאמדת אוכלוסיית ישראל בכ-9,092,000 בני אדם. האוכלוסייה צפויה להגיע ל-10 מיליון תושבים בסוף שנת 2024, ל-15 מיליון תושבים בסוף 2048 ול-20 מיליון תושבים ב-2065.

האוכלוסייה היהודית מונה כ-6,744,000 תושבים (74.2% מכלל האוכלוסייה), האוכלוסייה הערבית - כ-1,907,000 תושבים (21.0%) ואוכלוסיית האחרים (נוצרים לא ערבים ובני דתות אחרות) מונה כ-441 אלף תושבים (4.8%). מאז ראש השנה אשתקד גדלה אוכלוסיית ישראל בכ-184 אלף נפש.



(עדכון ראשון: 07:55)

מפת עומסי התנועה באזור תל אביב

מפת עומסי התנועה באזור הצפון

מפת עומסי התנועה באזור באר שבע

מפת עומסי התנועה באזור ירושלים

מפת העומסים באזור אילת

  • עוד באותו נושא:
  • ראש השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully