וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורות דולקים והחבאת המפתח: המלצות המשטרה לטסים במהלך החגים

27.9.2019 / 17:02

כמיליון ישראלים יטוסו במהלך חגי תשרי לחו"ל, ובמשטרה מזהירים מהעלייה הצפויה בניסיונות הפורצים לנצל את ההיעדרויות מהבתים. בין ההמלצות ל"עונת הפריצות": להשאיר רדיו דולק, להימנע מהשארת מפתחות במקומות "מוכרים" ולעדכן את השכנים על החופשות הממושכות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

כמיליון ישראלים יטוסו השנה לחו"ל בתקופת החגים, שהיא גם חגם של הפורצים שמחפשים את ההזדמנות לפרוץ לבית שבעליו איננו בארץ. סגן ניצב (סנ"צ) אבי אוחיון, קצין חקירות ומודיעין במרחב ירקון, הסביר כי "במהלך חגי תשרי קיים פוטנציאל גבוה יותר מהרגיל לפריצות לבתים עקב היעדרות משפחות רבות מהבית".

עוד הוסיף סנ"צ אוחיון כי במשטרה פועלים כדי למנוע את התופעה. "במהלך תקופת החגים. נמשיך למנוע, לסכל, לחקור ולפעול נגד כנופיות פורצים ועברייני הרכוש באשר הם. המשטרה כבר ערוכה ופועלת במישור הגלוי והסמוי לשמירה על רכושם של אזרחי מדינת ישראל, מניעת פריצות וגניבות, והשבת רכוש שנגנב לבעליו".

טיסות יוצאות מנתב"ג בבחירות, 17 בספטמבר 2019. אבי כהן
הבתים יישארו ריקים - הפוטנציאל לפריצות גובר. נמל התעופה בן גוריון בתחילת החודש/אבי כהן

במשטרה ממליצים לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת במהלך החג, לנקוט במספר פעולות מניעה: להשאיר אור דולק בכמה חדרים בתוך הבית ולהשאיר תאורת גינה דולקת בשעות החשיכה. כמו כן, רצוי להשאיר רדיו דולק בתוך הבית המדמה נוכחות אנשים, אך לא בעוצמת קול שעלולה להפריע לשכנים.

עוד בוואלה!

כל מה שצריך לדעת על פרשת ביידן-אוקראינה - ועל הסיכוי שטראמפ יודח

לכתבה המלאה

המלצות נוספות שנתנה המשטרה היו לא להשאיר מפתחות במקומות "מוכרים" כגון: ארון חשמל, עציץ או מתחת לשטיח הכניסה לבית. במקרה של נסיעה ממושכת, לעדכן שכנים קרובים בדבר שהייתכם הארוכה מחוץ לבית על מנת שיפקחו עין, וכן להשאיר דרכי התקשרות במידת הצורך. בנוסף להמלצות אלה, כדאי להסתייע בשכן קרוב שיאסוף מכתבים או עיתונים הנערמים בכניסת הבית ועלולים להעיד על היעדרותכם הממושכת.

לבסוף, במידה שבחרתם לשתף באופן פומבי ברשתות החברתיות חוויות והתמונות מהנופש בזמן אמת, במשטרה ממליצים להגדיר את יכולות הצפייה בשיתופים אלו רק לחברים, ובכל אופן להימנע מהכרזה פומבית אודות היעדרות ממושכת מהבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully