וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נהרג בהפגנות בגבול עזה; מטעני חבלה הושלכו על רכבי צה"ל

אלפי פלסטינים הגיעו לכמה מוקדים בגבול והחלו להתעמת עם כוחות צה"ל. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי אדם נהרג ועשרות נפצעו במהלך העימותים. שני ג'יפים צבאיים שעמדו בסמוך לגדר המערכת ניזוקו ממטעני חבלה, אך החיילים שהיו בתוכם לא נפגעו

עריכה: אסף דרורי

גבר בן 20, סאהר ג'יר עת'מאן, נהרג ו-63 נפצעו בהפגנות בכמה מוקדים בגבול רצועת עזה, שמתקיימות השבוע בסימן אינתיפאדת אל-אקצא והאסירים הישראלים - כך דיווח היום (שישי) משרד הבריאות הפלסטיני. על פי ההודעה 27 אנשים נפגעו מירי חי.

צה"ל השתמש בגז מדמיע וירי להרחקת מתפרעים, שהשליכו בחלקם מטעני חבלה. במהלך ההפגנות נפגעו שני ג'יפים של צה"ל מהשלכת מטען חבלה ובקבוק תבערה. כלי הרכב שנפגעו עמדו בסמוך לגדר המערכת, אך החיילים שהיו בתוכם לא נפגעו.

לפני שבוע הפגינו 10 אלף פלסטינים במוקדים שונים בגבול הרצועה, ש-76 מהם נפצעו, 48 מאש חיה. המפגינים השליכו מטעני חבלה מאולתרים על גדר המערכת וניסו לחבל בה. בנוסף לכך, התפרסמו גם כמה הצהרות של גורמים בג'יהאד האסלאמי על הכוונות להגיב בטרור אם יידרדר מצבם של אסירים ביטחוניים חולים או שובתי רעב בבתי הכלא בישראל.

פלסטינים מפגינים בכמה מוקדים בגבול רצועת עזה. 27 בספטמבר 2019. קובי ריכטר/TPS, TPS
עשרות נפצעו. המפגינים בגבול רצועת עזה, היום/TPS, קובי ריכטר/TPS

ההפגנות מתקיימות אחרי ששירות בתי הסוהר הודיע ביום רביעי השבוע כי הופסקה שביתת הרעב שעליה הכריזו כמאה אסירים ביטחוניים של חמאס. האסירים שבתו במחאה על חסמי הסלולר שהותקנו באגפים הביטחוניים, אך לדברי שב"ס קיבלו "החלטה חד-צדדית שהם מבינים שלא היה ולא יהיה" שום סיכוי שהחסמים יוסרו.

(עדכון ראשון, 19:30)

עוד בוואלה!

יצא מהבית ונמצא בבריכה: פעוט בן שנתיים טבע למוות ברעננה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות נפצעו, מאות מפגינים בגבול רצועת עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנות בסימן אינתיפאדת אל-אקצא והאסירים. גבול עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully