וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא פולין האשים את השר כץ בעלייה במקרי האנטישמיות

טל שלו וסוכנויות הידיעות

27.9.2019 / 9:07

על פי הדיווח ב-Jewish Insider, אנדז'יי דודה תקף את שר החוץ בעקבות אמירתו כי "הפולנים ינקו את האנטישמיות מחלב אמם". כמו כן, הנשיא מחה על היעדר החרטה של ישראל על טענת מעורבותה של פולין בשואה. לפיד: "ישראל לא אחראית לתקריות, אלא פולנים אנטישמים"

צילום: רויטרס

נשיא פולין, אנדז'יי דודה, אמר כי העלייה במקרי האנטישמיות במדינתו היא תגובה לדבריו של שר החוץ ישראל כץ - כך דווח אתמול (חמישי) ב-Jewish Insider. זאת לאחר שמוקדם יותר השנה פרץ משבר בין ורשה וירושלים בעקבות אמירתו של כץ בפברואר האחרון כי "הפולנים ינקו את האנטישמיות מחלב אמם".

בפגישה עם מנהיגים יהודים-אמריקנים בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק השבוע, דודה מחה על היעדר החרטה של ישראל בנוגע למעורבותה של פולין בשואה. לפי כמה משתתפים בפגישה, הנשיא הפולני כינה את הערתו של כץ "משפילה" והבהיר כי גורמים במדינתו ייעצו לו להימנע מביקור בישראל עד ששר החוץ יתנצל על דבריו.

נשיא פולין אנדז'יי דודה בעצרת הכללית של האו"ם, 25 בספטמבר 2019. רויטרס
הערה "משפילה". דודה בעצרת הכללית של האו"ם, השבוע/רויטרס

בתגובה לדברי נשיא פולין, ח"כ יאיר לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לא מר דודה, ישראל לא אחראית לתקריות האנטישמיות בפולין, מי שאחראים הם פולנים אנטישמים. כמו אלה שסייעו לרצח היהודים בשואה לפני 70 שנה".

עוד בוואלה!

השר כץ בעצרת האו"ם: "עלינו לעצור את איראן כדי למנוע מלחמה"

לכתבה המלאה
שר החוץ ישראל כץ בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. 27 בספטמבר 2019.. רויטרס
"הפולנים ינקו את האנטישמיות מחלב אמם". כץ, אתמול/רויטרס

בחודש פברואר האחרון נרשמה תקרית דיפלומטית בין ירושלים וורשה, בעקבותיה ראש הממשלה של פולין מתאוש מורביצקי ביטל ביקור בישראל. הסערה החלה בעקבות דברים שאמר נתניהו בתדרוך לעיתונאים אחרי פגישתו עם מורביצקי, שבה שוחחו השניים על חוק השואה הפולני. באתר הג'רוזלם פוסט נטען תחילה כי ראש הממשלה אמר בתדרוך ש"האומה הפולנית" שיתפה פעולה עם הנאצים, בעוד שבתדרוך נתניהו אמר "פולנים" שיתפו פעולה עם הנאצים - מבלי ליידע את כל העם הפולני.

(עדכון ראשון: 08:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully