וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היהודים בעולם פגיעים": עצרת האו"ם קיימה דיון בנושא אנטישמיות

26.6.2019 / 21:50

בדיון אליו התכנסה מליאת העצרת השתתפו יותר מ-90 מדינות, ובאולם נכחו נציגים ממדינות מוסלמיות. השגריר באו"ם דני דנון שיזם את הדיון קרא למנות שליח מיוחד למאבק באנטישמיות, בשל התופעה הגואה ברחבי העולם. מזכ"ל האו"ם: "מלחמה באנטישמיות עד שתיסוג מעולמנו"

.

מליאת העצרת הכללית של האו"ם התכנסה היום (רביעי) לדיון בנושא האנטישמיות הגואה ברחבי העולם. בדיון, שנערך ביוזמתו של שגריר ישראל לאו"ם דני דנון, השתתפו יותר מ-90 מדינות והוא כלל מאות אורחים מהקהילה היהודית בארצות הברית. באולם נכחו גם נציגי מדינות מוסלמיות מאיראן, מצרים, מרוקו, סוריה וטורקיה.

השגריר דנון התייחס בנאומו לפיגועי הירי שהתרחשו לאחרונה בארצות הברית וקרא בנאומו למדינות העולם להכריז מלחמה באנטישמיות. "היריות שנשמעו בפאווי ובפיטסבורג לא מאפשרות לנו להגיב באיפוק. העולם צריך להתייחס לחיסול האנטישמיות לפי כללי המלחמה המודרנית במספר חזיתות ובאמצעים מרובים", אמר.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שפתח את הדיון אמר כי: "מחויבותנו להתמודד עם צונאמי השנאה שהופך להיות כל כך אלים ומתפשט ברחבי העולם. אמשיך לפעול בקול ברור ולא מתנצל נגד האנטישמיות ושאר צורות של שנאה".

עוד ידיעות בנושא:
גרמניה אישרה הצעת חוק המגדירה את תנועת ה-BDS כאנטישמית
"הייתי מגיע ל-30 גופות": צעיר מקליפורניה איים לבצע טבח בבית כנסת
אחרי הגינוי האירופי: מועצת הביטחון דנה בריבונות ישראל בגולן

דיון מיוחד בנושא המאבק באנטישמיות בהשתתפות דני דנון, מזכ"ל האו"ם והרב שנפצע באירוע הירי בסן דייגו 26 ביוני 2019. או"ם, אתר רשמי
דנון והרב גולדשטיין בדיון באו"ם, היום/אתר רשמי, או"ם

דנון פנה לאו"ם ולמדינות להוציא לפועל שורת צעדים למיגור האנטישמיות ובין היתר קרא למנות שליח מיוחד למאבק באנטישמיות מטעם מזכ"ל האו"ם ולקדם מדיניות אקטיבית לניטור והסרת תכנים אנטישמיים ברשת לצד חקיקה מדינתית שתחייב חינוך נגד אנטישמיות בבתי הספר. הוא הוסיף כי "מנהיגי העולם וכל אחד שרואה עצמו כבן ברית של העם היהודי צריך לקחת חלק במלחמה באנטישמיות, עד אשר תיסוג מעולמנו".

הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע באירוע הירי בסן דייגו שהתרחש ב-28 באפריל, הוזמן על ידי ישראל לנאום גם הוא בעצרת. "בתקופה האחרונה אנחנו רואים כי יהודים בעולם הופכים לפגיעים יותר ומשלמים מחיר גבוה כדי לשמור על ביטחונם וחייבים לפעול עכשיו", אמר הרב בנאומו, "מאז הפיגוע בבית חב"ד שלנו משימתי האישית היא לרתום את הכלים המשמשים להפצת חשכה ושנאה לטובת הפצת אהבה ואור. לא נאבקים בחושך עם חשיכה נוספת אלא באמצעות אור גדול". את הרב ליוו בתה ואחותה של לורי קיי שנרצחה באירוע הירי.

עוד באותו נושא

אנטישמיות בברלין: תייר אמריקני סיפר כי הוא יהודי - והותקף

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת האו"ם, 28 בספטמבר. GettyImages
בנוכחות נציגים מ-90 מדינות, עצרת האו"ם קיימה דיון בנושא אנטישמיות/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully