וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה אישרה הצעת חוק המגדירה את תנועת ה-BDS כאנטישמית

17.5.2019 / 18:58

בפעם הראשונה בתולדות פרלמנט אירופי מרכזי הגדיר את תנועת החרם על ישראל כאנטישמית. לפי נוסח ההחלטה, הטיעונים ושיטות הפעולה של התנועה מזכירים "תקופות אפלות בהיסטוריה של גרמניה". נתניהו בירך: "קורא למדינות נוספות לאמץ חקיקה דומה"

עריכה: טל רזניק

הפרלמנט הגרמני אישר היום (שישי) הצעת חוק המגנה את תנועת ה-BDS ומגדירה אותה כאנטישמית. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה שפרלמנט אירופי מרכזי מגדיר את תנועת החרם על ישראל כאנטישמית. לפי נוסח ההחלטה, הטיעונים ושיטות הפעולה של תנועת ה-BDS מזכירים "תקופות אפלות בהיסטוריה של גרמניה".

הבונדסטאג קרא לממשלת גרמניה שלא לתמוך בארגונים ובפעולות הקשורות ל-BDS, ולא לממן ארגונים השוללים את זכות הקיום של מדינת ישראל. כל סיעות הבית בפרלמנט הגרמני מהקואליציה ומהאופוזיציה חתומות על הצעת החוק, למעט שתיים - "דה לינקה" משמאל ו-AfD מימין.

עוד בוואלה! NEWS
לצלוף במטוס מבלי שירגיש: המענה של ישראל לטילים המתקדמים של סין
יריב לוין: נושא החסינות - לא חלק מההסכמים הקואליציוניים
שכני הנרצחת מחולון על מעצר החשוד: "כולם ידעו שהאיש הזה מסוכן"

הפגנת BDS נגד ישראל מול המחנה של נבחרת ארגנטינה, ברצלונה. אביעד סגל, מערכת וואלה!
הפגנת BDS בברצלונה/מערכת וואלה!, אביעד סגל

שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מברך את החלטת הבונדסטאג ואת יוזמיה. להחלטה יש משמעות אירופית רחבה יותר כי היא משקפת את ההבנה שה-BDS לא עושה כל ניסיון לבנות גשרים, לקיים דיאלוג ולעודד דו קיום למען יציבות ושלום בין ישראל וכל שכנותיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך "על ההחלטה החשובה שמכירה בתנועת החרם על ישראל (BDS) כתנועה אנטישמית ומכריזה שאסור לממנה. בייחוד אני מעריך את הקריאה של הבונדסטאג שעל גרמניה להפסיק לממן ארגונים שפועלים נגד קיומה של מדינת ישראל". נתניהו הוסיף כי הוא "מקווה שההחלטה תביא לצעדים ממשיים, ואני קורא למדינות נוספות לאמץ חקיקה דומה".

שר החוץ, ישראל כץ, אמר בתגובה כי "אנחנו מקדמים בברכה את החלטת הבונדסטאג, אשר התקבלה ברוב גדול, נגד תנועת ה-BDS. הפרלמנט הגרמני קבע כי מדובר בתנועה אנטישמית המקדמת חרם בלתי חוקי נגד ישראל. זהו צעד חשוב ואנו תקווה שגם מדינות אחרות באירופה תלכנה בדרך זו".

עוד באותו נושא

חוטפת מטוס ואסירים משוחררים: כך חדרו פעילי טרור לארגוני ה-BDS

לכתבה המלאה

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הודה לחברי הבונדסטאג. "אחרי עבודה מאומצת מול הפרלמנט הגרמני, עברה עתה בבונדסטאג החלטה תקדימית המגדירה את ה-BDS ארגון אנטישמי. תודה גדולה לחברי נשיא הבונדסטאג וולפגנג שויבלה על העבודה המשותפת. ‬אנו מצפים להחלטות דומות בקרוב בפרלמנטים נוספים באירופה".

גם השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, בירך את הפרלמנט הגרמני. "החלטת הבונדסטאג נגד ארגוני ה-BDS היא צעד חשוב במלחמה נגד החרם והאנטישמיות החדשה ומוכיחה שפרצופה האמיתי של תנועת החרם נחשף. ברצוני להודות לידידי ישראל בבונדסטאג על עמידתם האיתנה לצד ישראל במאבק נגד אלה שחותרים תחת זכותה להתקיים ואני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי לנקוט במדיניות דומה".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר בתגובה כי "החלטת הפרלמנט הגרמני לגינוי תנועת ה-BDS והגדרתה כאנטישמית היא אמיצה ובמקומה. היא משמעותית מאוד במאבק של העם היהודי והעולם הנאור כנגד האנטישמיות הגוברת ופשעי השנאה ברחבי תבל. למנהיגי העולם יש חובה מוסרית ללכת בעקבותיה של גרמניה ולהירתם למאבק מאורגן למיגור התופעה המסוכנת".

(עדכון ראשון: 17:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully