וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: נושא חוק החסינות - לא חלק מההסכמים הקואליציוניים

17.5.2019 / 17:23

השר לוין שעומד בראש צוות המו"מ הקואליציוני הבהיר כי החסינות אינה חלק מההסכמים הקואליציוניים, מבלי להתייחס לגופו של החוק ולקידומו. בלשכת ראש הממשלה אישרו את דבריו. היום: נתניהו וליברמן נפגשו

צילום: לע"מ

חוק החסינות - כל העדכונים

  • לשכת רה"מ: החסינות לא תהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים
  • יו"ר המו"מ הקולאיציוני לוין הבהיר: החוק לא יהיה חלק מההסכמים
  • סערה בליכוד: "חקיקה פרסונלית היא שגויה ומיותרת"

על רקע הסערה בליכוד סביב המאמצים לקדם את חוק החסינות במסגרת המו"מ הקואליציוני, בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו היום (שישי) כי נושא החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים. יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני של המפלגה, השר יריב לוין, אמר כי "בניגוד לשמועות ולפרסומים, נושא החסינות אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים שאנו פועלים לגבש". הודעתו של לוין מבהירה כי החוק לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים, ואינה מתייחסת לגופו של עניין לחוק עצמו ולכוונת ראש הממשלה לקדם את התיקון לחוק.

את הצעת החוק לתיקון חוק החסינות מקדמים ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ מיקי זוהר והוא נועד להחזיר את המצב החוקי לזה שהיה קיים עד 2005, לפיו היועץ המשפטי לממשלה נדרש לפנות לכנסת כדי לבקש להסיר את חסינותו של חבר כנסת העומד בפני אישום פלילי. גם אם החוק לא ייכלל בהסכמים הקואליציוניים הוא צפוי לזכות לתמיכת רוב ראשי הסיעות שירכיבו את הקואליציה העתידית של נתניהו, וסימן השאלה היחיד מרחף מעל כוונותיו של יו"ר כולנו משה כחלון שהצהיר בעבר כי יתנגד לחקיקה פרסונלית.

לקריאה נוספת
ישראל ביתנו: "בלי הסכמה על הגיוס והביטחון - לא נמשיך במו"מ"
התיקים לא קרסו, ההבטחות כן: כשמשחק השעונים של נתניהו נחשף

ישיבת ממשלה,5 במאי 2019. רויטרס
נושא החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים. נתניהו/רויטרס

עם זאת, בהסכמים הקואליציוניים כן צפויה להיכלל גרסה כלשהי של פסקת התגברות, שתקשה על בג"ץ לפסול החלטות של הכנסת, ובכלל זה החלטות על הסרה או אי הסרה של חסינות מפני העמדה לדין.

נתניהו לא חייב כלל לשנות את חוק החסינות כדי להימנע מהעמדה לדין, וגם במצב החוקי הקיים יוכל לפנות לכנסת לבקש חסינות ולסמוך על הרוב הקואליציוני שיהיה לו כדי לאשר את הבקשה. אם תחוקק פסקת ההתגברות היא תאפשר גם לעקוף החלטה של בג"ץ במידה ותוגש עתירה נגד המהלך.

במקביל, נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שוחחו היום על המגעים הקואליציוניים. לדברי גורמים בליכוד, טרם הושגו הסכמות בין הצדדים.

יריב לוין במהלך מליאת הכנסת 30 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר המו"מ הקואליציוני. לוין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
"אני תומכת בראש הממשלה, ובמקביל חושבת שחקיקה פרסונלית היא שגויה ומיותרת"

מוקדם יותר ח"כ גדעון סער התבטא בחריפות נגד החוק, וזכה לחיזוק מחברת מפלגתו מיכל שיר, חברת כנסת טרייה במפלגה הנחשבת למקורבת לסער, מאחר ששימשה כראשת לשכתו בעבר. בחשבון הטוויטר שלה כתבה שיר כי "הליכוד היא תנועה דמוקרטית, בניגוד לאלו המעבירים עלינו ביקורת. ריבוי דעות אינו חסרון אלא יתרון, גם היום. אני תומכת בראש הממשלה, ובמקביל חושבת שחקיקה פרסונלית היא גם שגויה וגם מיותרת".

מנגד, ח"כ אמיר אוחנה הידוע בקרבתו לנתניהו כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "לקבל ליטופים וחיזוקים מהתקשורת זה הכי קל, בלי שום תחכום: תקוף את ביבי מתוך הליכוד, הפינוקים כבר יבואו. הם יודעים לפנק". אוחנה הוסיף כי "תנועת הליכוד איננה תנועה עורפת ראשיה. אין לנו מלך ולא קיסר - יש לנו יו"ר שבחרנו בו לראשות התנועה, והמוני בית ישראל בחרו בו לראשות הממשלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם גדעון סער בתום ישיבת סיעה מיוחדת של הליכוד לציון יום מותו של בגין. 11 במרץ 2018. שרון רביבו, מערכת וואלה!
סער עם נתניהו/מערכת וואלה!, שרון רביבו

שני חברי הכנסת התייחסו לדבריו של סער אתמול בריאיון ב"חדשות 12", שבו אמר כי חוק החסינות יפגע בליכוד ולא יעיל לראש הממשלה. "זו חקיקה עם אפס תועלת ומקסימום נזק", אמר הח"כ שהוסיף כי "חקיקה פרסונלית עשויה לפגוע באמון הציבור" והדגיש כי "חשוב מאוד למדינה שזה לא יקרה, אעשה את המירב שלי כדי שזה לא יקרה. מישהו נתן לראש הממשלה עצה לא טובה".

הדבר גרר תגובה מדודי אמסלם, שנחשב אף הוא למקורב לנתניהו, שכתב אתמול בטוויטר "גדעון סער תתבייש לך".

שלשום פורסם בחדשות 12 כי נתניהו הודיע בימים האחרונים לכמה חברי כנסת כי בסביבתו "מחליפים דיסקט" ויוצאים להילחם על חסינותו בכל הכוח. לפי הפרסום, בתדרוכים בנושא לחברי הכנסת אמר נתניהו כי "מגיע לאזרחי ישראל ראש ממשלה במשרה מלאה. אחרי שאסיים את תפקידי אתמודד עם הדין. אזרחי ישראל ידעו מה מצבי ובחרו בי. אם הייתי חושב על טובתי האישית הייתי מנהל את המשפט כשאני ראש ממשלה ולא כאזרח פרטי, אבל אני מבין שזה לא טובת המדינה".

(עדכון ראשון: 15:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully