וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: "בלי הסכמה על הגיוס והביטחון - לא נמשיך במו"מ"

בהודעה מטעם המפלגה נמסר כי "עד שבשני הסעיפים הללו לא נקבל תשובה חיובית, אנו לא רואים טעם במפגש צוותי המשא ומתן, לא תהיה פשרה בחמשת המ"מים של ישראל ביתנו". הבוקר ביקשו גורמים במפלגה להעביר מסר מרגיע, והודיעו כי יתמכו בחוקים להרחבת הממשלה שיוזמים בליכוד

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

מפלגת "ישראל ביתנו" מסרה הערב (חמישי) כי במשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד אין התקדמות בנושא גיבוש מדיניות ביטחון משותפת, ואין הסכמה בנושא חוק הגיוס. בהודעת המפלגה הובהר כי "עד שבשני הסעיפים הללו לא נקבל תשובה חיובית, אנו לא רואים טעם במפגש צוותי המשא ומתן".

"אנו עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין אמיתית ומוכנים ללכת לקראת השותפים הפוטנציאליים בכל הנושאים, מלבד חמשת הסעיפים כפי שהוצגו על ידי יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, בישיבת הסיעה", הדגישו בהודעה.

עוד נמסר כי "איננו שמחים לתמוך בהצעת החוק שתאפשר את הגדלת כמות השרים, אך אם זה מה שנדרש כדי להקים קואליציה נעשה זאת. נתמוך גם בחוק הנורבגי כפי שמוצע על ידי הליכוד. עם זאת לא תהיה פשרה בחמשת המ"מים של ישראל ביתנו. אנו כעת מכינים מראש את כל מה שדרוש על מנת להתקדם מול הליכוד בנושא הפנסיות או העברת ועדת הפנים לידי ישראל ביתנו".

לקריאה נוספת
פגישה חשאית במלון ותיווך של דרעי: בליכוד מנסים לרכך את ליברמן
בליכוד מבקשים לא לקדם חקיקה נגד היועמ"ש במשא ומתן הקואליציוני

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
לא מוכנים להתפשר על הגיוס והביטחון. ליברמן בחודש שעבר/ראובן קסטרו

הבוקר נפגש ח"כ עודד פורר עם נציגי אגף התקציבים באוצר בנושא פנסיית מינימום, ועל כך נכתב בהודעה כי "כל מי שמדבר על כך שישראל ביתנו מקדמת פנסיה לעולים בלבד, מגלה בורות וחוסר הבנה בסיסי משום שאי אפשר להעניק פנסיה רק לקבוצה מסוימת באוכלוסייה".

הבוקר מסרו גורמים בישראל ביתנו כי במפלגה "מנסים להרגיע את המתיחות בקואליציה. העברנו מסר לליכוד שנתמוך במועמד שלהם למבקר המדינה ונצביע בשבוע הבא בעד החוקים להרחבת הממשלה". במפלגה הדגישו כי הם "מתנגדים לכל שינוי בחוק הגיוס והמתווה שהחרדים העבירו לליכוד מרוקן מתוכן. אם לא נהיה בקואליציה נצביע נגדה - חד וחלק, לא נימנע ולא ניעדר אלא נצביע נגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully