וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מבקשים לא לקדם חקיקה נגד היועמ"ש במשא ומתן הקואליציוני

12.5.2019 / 18:27

לוואלה! NEWS נודע כי בליכוד ביקשו לא לקדם את הדרישה שהעלו באיחוד הימין לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, מחשש שהמהלך עלול להתפרש כנקמה במנדלבליט בשל חקירות נתניהו. גורם בליכוד ציין כי "הנספח המשפטי להסכם הקואליציוני עוד בגיבוש ולא החלטנו מה ייכלל בו"

צילום: משרד המשפטים, עריכה: ניב מעוז

המו"מ הקואליציוני נכנס להילוך גבוה, ומשולחן הדיונים של השותפות בקואליציה העתידית יורדות לא מעט יוזמות שנויות במחלוקת. לוואלה! NEWS נודע כי בליכוד ביקשו לא לקדם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים חקיקה נגד היועץ המשפטי לממשלה. באחת השיחות הציגו נציגי הליכוד שתי סיבות: הראשונה היא המהלך לקידום פסקת ההתגברות והשנייה היא כי המהלך עלול להתפרש כ"נקמה" נגד מנדלבליט בשל חקירות ראש הממשלה.

את הדרישה העיקרית נגד מעמד היועץ המשפטי לממשלה הציגה איחוד מפלגות הימין, בראשותם של חברי הכנסת הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. הרפורמה בתפקיד היועמ"ש כללה בין היתר ביטול סמכותו להופיע בבג"ץ נגד הממשלה אך בעיקר תכנית לפיצול תפקידו. בליכוד הבהירו כי הם מעדיפים להימנע מיוזמה כזו.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש: שלחנו את חומר החקירה לסנגורי רה"מ - שסירבו לקבלו
פרקליטי נתניהו: מבקשים עוד זמן לקיום השימוע
השעון להרכבת הממשלה מתקתק, וכולם נערכים להפתעה של הרגע האחרון

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
בליכוד ביקשו לא לקדם את המהלכים. מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

באחת משיחות המשא ומתן בין הצדדים, הבהירו בליכוד לבכירים באיחוד הימין כי קידום פסקת ההתגברות בכנסת הבאה עלולה להיפגע ככל שהקידום שלה ייעשה עם יוזמות נוספות ומרחיקות לכת בתחום המשפט. בשיחה הועלתה גם הטענה כי המהלך עלול להתפרש כניסיון לפגוע במעמדו של היועמ"ש ברקע חקירות נתניהו.

גורם בליכוד לא הכחיש בשיחה לוואלה! NEWS כי הועלתה דרישה כזו אך ציין כי "הנספח המשפטי להסכם הקואליציוני עם המפלגות עוד בגיבוש ולא החלטנו מה ייכלל בו". לדבריו, "יש הכרח לבצע שינויים גם בנושאים שקשורים לייעוץ המשפטי לממשלה, למשל קידום חוק היועמ"שים בנוסח שיהיה יותר קרוב למה שהציע ח"כ אמיר אוחנה בכנסת הקודמת". הוא ציין כי "בסוף נצטרך לפחות בשלב הראשון להתמקד בשניים שלושה דברים. אנחנו עדיין מתלבטים במה".

גורם באיחוד מפלגות הימין מסר בתגובה: "הדרישה הזו לא מוכרת לנו, וככל שיש כזו, היא לא מקובלת עלינו. נדרוש להשאיר את זה בהסכם הקואליציוני".

עוד באותו נושא

המחלוקת עם ליברמן ומוקש האירוויזיון: הרכבת הממשלה - תמונת מצב

לכתבה המלאה
ראשי איחוד מפלגות הימין בערב השקת הקמפיין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
הגישו תכנית לפיצול תפקיד היועמ"ש. איחוד מפלגות הימין/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לבקש ארכה מנשיא המדינה ראובן ריבלין לטובת הרכבת הממשלה הבאה. נתניהו הסביר הבוקר בישיבת הממשלה: "ארכה כזו לא רק שהיא מקובלת, היא גם מתבקשת לאור אילוצי לוח הזמנים שנבעו מריבוי האירועים הפעם - חול המועד פסח, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל, יום העצמאות והאירועים הביטחוניים סביב רצועת עזה".

גזרות המשא ומתן הכי מתקדמות מבחינת נתניהו והליכוד הן המפלגות החרדיות ואיחוד מפלגות הימין. נתניהו נועד ביום שישי עם יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', בפעם השניה תוך שבוע, וגורמים במפלגה לא שללו כי ההסכם הקואליציוני "ייחתם כבר השבוע". הפער בין הצדדים על חלוקת התיקים עדיין קיים. נתניהו הודיע לסמוטריץ' כי בכוונתו להשאיר את תיק המשפטים בידי הליכוד, אך טרם הציע לו חלופה מקובלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully