וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: שלחנו את חומר החקירה לסנגורי רה"מ - שסירבו לקבלו

12.5.2019 / 14:10

מנדלבליט השיב לפניית פרקליטי ראש הממשלה שביקשו לדחות את מועד השימוע בתיקי נתניהו בשל היקף החומר. מנדלבליט: "משהועברה ליבת חומר החקירה לעיון באי כח רה"מ, עליהם לתאם מועד לשימוע עד ל-20 במאי". סנגורי נתניהו: הניסיון למסור חד-צדדית את חומרי החקירה לא במקום

צילום: חדשות 12

תשובת היועמ"ש לפרקליטי נתניהו - עיקרי הדברים

  • "קיים קושי רב בטענה בדבר היקף חומרים גדול או בדבר הזמן הרב הדרוש, לאחר שבמשך תקופה ארוכה לא נאספו"
  • "שליח מטעם היועמ"ש הגיע למשרדי הפרקליטים, אך שם סרבו לקבל את מכתבו של היועמ"ש ואת חומר החקירה שצורף לו"
  • "עליכם לתאם מועד לקיום השימוע עד ליום 20.5.19"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב הבוקר (ראשון) לפניית פרקליטי ראש הממשלה מערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, על מנת לדחות את מועד השימוע שייערך לראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקיו, זאת בשל היקף חומר החקירה המצריך לדבריהם זמן היערכות נוסף. בהודעה שפרסם מנדלבליט, הוא שלל את נימוקי הפרקליטים, והצהיר כי לרשותם עומד עוד שבוע לתיאום מועד. במשרד המשפטים הוסיפו כי היועץ "ישקול את צעדיו בהתאם".

בתשובתו הבהיר מנדלבליט כי הוא רואה חשיבות רבה בקיום הליך השימוע, וכי "בכוונתו לקיימו בלב פתוח ובנפש חפצה". עם זאת מנדלבליט שלל את נימוקי בקשת הפרקליטים לשינוי לוח הזמנים לקיום השימוע, באופן התואם את הערכתם בנוגע לזמן הדרוש להיערכות לשימוע. "קיים קושי רב בטענה בדבר היקף חומרים גדול או בדבר הזמן הרב הדרוש, שעה שהיא נטענת ממי שבחר משך תקופה כל כך ארוכה שלא לקבל את חומר החקירה ולהתחיל לעיין בו", טען מנדלבליט.

לקריאה נוספת:
פרקליטי נתניהו: מבקשים עוד זמן לקיום השימוע
ליהנות מכל העולמות: נתניהו מקווה שמנדלבליט ימצמץ ראשון
מנדלבליט מבהיר לפרקליטי נתניהו: השימוע לא יידחה ויתקיים ביולי

אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
שלל את נימוקי הפרקליטים. מנדלבליט/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

"מובן כי הסנגורים רשאים לבקש בקשות שונות בקשר להליך השימוע, והדברים יישקלו לגופם בשים לב למכלול הנסיבות, כפי שנעשה על ידי התביעה הכללית כדבר שבשגרה", הבהיר מנדלבליט, שהדגיש כי לשם קידום ההליך הועתק עיקר חומר החקירה על גבי דיסקים וכוננים ניידים כדי להקל בהתמצאות בחומרים ולחסוך זמן בהעתקתם.

מנדלבליט הוסיף כי עיקר החומר, שכבר הועבר לשאר החשודים, צורף למכתב התשובה שהועבר לפרקליטי ראש הממשלה. הוא ציין כי במהלך היום הגיע שליח מטעם משרד היועץ המשפטי לממשלה לעורך דינו של נתניהו, נבות תל-צור, אך במשרד סרבו לקבל את מכתבו של היועמ"ש ואת חומר החקירה שצורף לו. "לאור כל האמור, ומשהועברה ליבת חומר החקירה לעיון באי כח ראש הממשלה כאמור, נתבקשו האחרונים לתאם מועד לקיום השימוע עד ליום 20.5.19", כתב היועץ המשפטי לממשלה במכתבו.

פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו השיבו במכתב ליועמ"ש ומסרו כי לא קיבלו לידיהם את חומרי החקירה. "היום התייצב שליח שהתיימר למסור את חומרי החקירה באופן חד-צדדי". בהודעה נמסר כי בהעדרו של ע"ד תל צור מהמשרד, החליט השליח שלא להשאיר במקום את המדיה הדיגיטלית עם חומרי החקירה.

עוד כתב עו"ד תל צור כי "הניסיון למסור חד-צדדית את חומרי החקירה למרות שמשרדו לא קיבל על עצמו את האחריות להליך שימוע, איננו במקום".

מנגד, גורמים במשרד המשפטים מכחישים את טענת עו"ד תל צור, לפיה השליח מהפרקליטות הונחה למסור את החומרים אליו בלבד, ומכיוון שלא היה במשרד, סירב להשאירם שם. לדברי אותם גורמים, השליח הונחה למסור את החומר לתל צור או למזכירתו. הוא הגיע למזכירה, שהתקשרה בפניו לעורך דין תל צור - והוא הנחה אותה לסרב לקבל לידיה את החומרים. על פי אותם גורמים, בשיחת הטלפון המזכירה הקריאה לתל צור את המכתב מהיועמ"ש, ולאחר מכן הוא סירב לקבל את חומרי החקירה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, הר הרצל, ירושלים 8 במאי 2019. אלעד מלכה
במשרד עורכי הדין סירבו לקבל את החומר. נתניהו/אלעד מלכה

מנדלבליט עצמו טס הבוקר לביקור עבודה של שבוע ביפן. במהלך הביקור הוא צפוי להיפגש עם בכירים במערכת המשפט היפנית, ולדון בין היתר בשיתופי פעולה משפטיים בין המדינות.

סנגוריהם של שאר החשודים כבר אספו את חומרי החקירה, אולם באי כוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרבים לעשות זאת עד שיסדיר מולם את תשלום שכרם. ביום שישי הודיעו סנגורי נתניהו למנדלבליט כי ברצונם לנצל את זכותם לקיים שימוע לפני הגשת כתב האישום. עם זאת, הם טענו כי הזמן שהוקצב לכך - עד 10 ביולי - אינו סביר לאור היקף חומרי החקירה בתיקים, ולא יאפשר להם להיערך כראוי. הם ביקשו לקבוע לוח זמנים חדש.

מנדלבליט הודיע על החלטתו להעמיד לדין את נתניהו, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים בתיקים 4000, 2000 ו-1000 כבר בחודש מרץ. ראש הממשלה ביקש אז, באמצעות סנגוריו, לדחות את מסירת חומרי החקירה בתיקים עד לאחר הבחירות מחשש שיודלפו ויריביו הפוליטיים יעשו בהם שימוש נגדו.

(עדכון ראשון: 11:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully