וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות בברלין: תייר אמריקני סיפר כי הוא יהודי - והותקף

קבוצה של עשרה תוקפים ניגשו לצעיר בן 23, שאלו מהי דתו והחלו לתקוף אותו בפניו. המשטרה המקומית הודיעה כי היא מתייחסת למקרה כאנטישמיות. כמה ימים לפני כן אלמונים ירקו וקיללו גבר שחבש כיפה בעיר. מספר הפשעים האנטישמיים בגרמניה עלה בשנה האחרונה ב-10%

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משטרת ברלין חוקרת מתקפה על תייר אמריקני בן 23 שהוכה בעיר ביום שלישי האחרון לאחר שסיפר שקבוצה של אנשים הטרידו אותו מפני שהוא יהודי - כך הודיעה אתמול (חמישי) המשטרה המקומית.
בהצהרת המשטרה נמסר כי היא מתייחסת לחקירה כהתקפה אנטישמית.

הצעיר הותקף ביום שלישי האחרון סביב השעה 21:00 באזור הפארק של השכונה הדרום-מערבית של שטגליץ, כאשר קבוצה של עשרה אנשים ניגשה אליו ושלושה מהם החלו להטריד אותו. אחד מהתוקפים שאל את הקורבן על דתו והחל להכות אותו לאחר שאמר כי הוא יהודי.

ימים ספורים לפני המתקפה, גבר שחבש כיפה בשכונת פרנצלורברג בעיר, טען כי אלמונים ירקו עליו והטיחו בו קללות אנטישמיות.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
גרמניה אישרה הצעת חוק המגדירה את תנועת ה-BDS כאנטישמית
אלפי פעילי ימין קיצוני מחו בפולין: לא לפיצויי קורבנות השואה
בצל הירי בבית הכנסת: מספר התקריות האנטישמיות בארצות הברית הוכפל

קרנבל היהודי הראשון בקלן, גרמניה 3 במרץ 2019. רויטרס
עלייה מדאיגה במספר הפשעים המונעים על ידי אנטישמיות/רויטרס

המתקפה מגיעה בצל האנטישמיות הגוברת בגרמניה ובאירופה כולה. במאי האחרון, ראש המועצה המרכזית של היהודים במדינה אמר כי המצב הביטחוני של יהודי גרמניה "הידרדר". במפגש של הכנסייה הפרוטסטנטית הגרמנית אתמול בדורטמונד, תיאר פליקס קליין, נציב האנטישמיות הגרמני, את העלייה במספר הפשעים המונעים על ידי האנטישמיות כ"מדאיגה".

על פי נתונים רשמיים, מספר הפשעים האנטישמים שבוצעו בגרמניה עלה מ-1,504 בשנת 2017 ל-1,646 בשנת 2018 - עלייה של כ-10%. מספר המקרים שנחשבו אלימים עלה מ-37 ל-62 באותה התקופה. משרד הפנים הגרמני מייחס את רוב המקרים לימין הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully