וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגינוי האירופי: מועצת הביטחון דנה בריבונות ישראל בגולן

27.3.2019 / 18:41

החברות במועצת הביטחון מתכנסות אחרי בקשתה של סוריה לקיים דיון דחוף על החלטתו של טראמפ בטענה שמדובר ב"הפרה בוטה". המדינות החברות באיחוד האירופי הבהירו מוקדם יותר כי "עמדתן לא השתנתה"

אתר רשמי

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת היום (רביעי) בנושא ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן, אחרי שסוריה ביקשה לקיים דיון דחוף בעקבות הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

שלשום חתם טראמפ על צו בנושא כוונתו להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן בפגישה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן. בפתח ההצהרות המשותפות טראמפ הכריז כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל ומצדדת בזכותה להגן על עצמה.

עוד בנושא:
משוואה חדשה בגולן: הכרזת טראמפ עלולה להחזיר את הסורים לגדרות
נסראללה: הכרת ארה"ב בגולן - רגע מכונן בסכסוך הערבי-ישראלי
אצל טראמפ אין ארוחות חינם: ישראל תשלם על המתנות בגולן ובי-ם

דיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ונצואלה, 26 בינואר 2019. רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

החלטתו התקבלה בניגוד לעמדת האו"ם, שבשנת 1981, אחרי סיפוח השטח שנכבש מידי הסורים, אימץ הצעה שקובעת כי המהלך הישראלי בטל ומבוטל. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי "מדיניות האו"ם לגבי רמת הגולן מתבססת על החלטות מועצת הביטחון, והמדיניות הזו לא השתנתה".

בפנייתה ביקשה הנציגות הסורית לנשיאות המועצה, שבה מכהנת צרפת, לקבוע דיון דחוף כדי "לדון במצב בגולן הסורי הכבוש וההפרות הבוטות האחרונות של ההחלטה הרלוונטית של מועצת הביטחון של האו"ם על ידי חברה קבועה".

מוקדם יותר פרסמה שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני הצהרה בשם 28 החברות באיחוד שבה בה היא מדגישה כי "עמדת האיחוד לגבי רמת הגולן לא השתנתה. בהתאם למשפט הבינלאומי ולהחלטות מועצת הביטחון 242 ו-497, האיחוד האירופי אינו מכיר בריבונות ישראלית על רמת הגולן הכבושה". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה וערב הסעודית גינו בימים האחרונים אף הם את החלטתו של טראמפ.

עוד באותו נושא

28 מדינות האיחוד האירופי: לא מכירות בריבונות ישראל ברמת הגולן

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ בהצהרתו על ההכרה בגולן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully