וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי מגיע ל-30 גופות": צעיר מקליפורניה איים לבצע טבח בבית כנסת

17.6.2019 / 7:33

הצעיר כתב ברשת על ההשראה שקיבל מהירי בבית הכנסת בפאווי ומהטבח במסגדים בקרייסטצ'רץ', שאת מבצעו כינה "גיבור". בביתו נמצאו רובה AR-15 חצי אוטומטי, ספרות נאצית, בגדי הסוואה ומחסניות עם קיבולת גבוהה. על פי הדיווחים, כינויו ברשת היה "אדולף היטלר (6 מיליון)"

הקהילה היהודית בפאווי מנסה לשוב לשגרה לאחר הרצח בבית הכנסת (סינק רבי גולדשטיין)/צילום: רויטרס ובית חב"ד

רוס פארקה, צעיר בן 23 מאזור סן פרנסיסקו, מואשם שאיים בצ'אט לבצע ירי המוני בבית כנסת בהשראת הירי בבית הכנסת בפאווי, "רק עם מדים נאציים" - כך נמסר מהמשטרה המקומית. על פי ההודעה מואשם הצעיר, תושב העיירה קונקורד, באיומים, החזקה לא חוקית של נשק וייצור נשק. מהפרסומים בעיתונות המקומית עולה כי הוא כפר באשמה.

הרשויות מצאו בביתו של פארקה, המתגורר יחד עם אמו, רובה AR-15 חצי אוטומטי, ספרות נאצית, בגדי הסוואה, חרב ומחסניות עם קיבולת גדולה בחיפוש שנערך ביום שני שעבר. במשטרה אמרו כי הוא רכש מוקדם יותר השנה את הרובה כשהוא אינו שלם, ובהמשך שדרג אותו.

לקריאה נוספת:
ה-FBI על הירי בבית הכנסת: קיבלנו התרעה של חמש דקות, אבל זה היה מאוחר מדי
אחרי הירי בבית הכנסת: היהודים בקליפורניה מנסים לאחות את השברים

זירת בית הכנסת בסן דייגו קליפורניה - ה-27 לאפריל 2019. AP
בית הכנסת בפאווי, שהותקף בחודש אפריל האחרון/AP

מכתב האישום עולה כי פארקה היה על הרדאר של ה-FBI והמשטרה כטרוריסט פוטנציאלי. לאחר שקיבלו טיפ מאדם שנתקל בדברים, חוקרי ה-FBI איתרו את הדברים שהוא כתב ברשת, וכללו בנוסף גם איומים לפגוע בשוטרים. על פי הדיווחים בעיתון "The East Bay Times", הוא נהג להשתמש ברשת החברתית Steam, שם היו כינויו "Adolf Hitler (((6 Million)))". עוד עולה כי פארקה כתב שהושפע מאירוע הירי ההמוני בבית הכנסת באפווי שבאזור סן דייגו ומהטבח במסגדים בקרייסטצ'רץ' בניו זילנד מוקדם יותר השנה, וכינה את המחבל שביצע אותו "גיבור". על פי דיווח של המרקורי ניוז, פארקה כתב שישדר את הטבח בחי. בפוסטים אחרים, לפי הפרסום, הוא כתב שיבחר מטרה טובה יותר מאשר "סתם בית כנסת אקראי", והתייחס ליהודים כאל "תתי אדם".

"הייתי מסוגל בוודאי להגיע למספר גופות של 30 יהודונים ואז בערך חמישה שוטרים, כי גם הייתי מחליט להיאבק עד מוות", הוא כתב באחד הפוסטים, כפי שצוטט במסמכים שהוגשו לבית המשפט בעניינו. מהמסמכים עולה גם כי פארקה אושפז במוסד לחולי נפש בשנת 2011 לאחר שנאבק בשוטרים שהועזקו לביתו בעקבות סכסוך משפחתי. עובדת מרכז האזורי של איסט ביי, המסייע לאנשים הסובלים ממוגבלות התפתחותית, אמרה לרשויות בשנת 2015 כי היא מאמינה שהוא מתאים לפרופיל של מבצעי ירי המוני.

האירוע מצטרף לידיעות נוספות על פשעי שנאה נגד יהודים ברחבי ארצות הברית מהימים האחרונים. בין היתר, תושב פלורידה, ג'ושוע ג'ון לף בן ה-40, נעצר לאחר שאיים ברשתות החברתיות להרוג קבוצות מיעוט שונות, בהן יהודים. על פי הדיווח בסוכנות JTA הוא הואשם באיומים, שליחת איומים כתובים ברצח והחזקת נשק על ידי עבריין מורשע. רובים ותחמושת נמצאו במהלך חיפוש בביתו של האיש. בפוסטים שכתב ברשת, שיבח הנאשם את ג'ון ארנסט, בן ה-19 שביצע את הירי בבית הכנסת בפאווי, ואמר כי הוא מצטער שהוא לא הרג יותר בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully