וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI על הירי בבית הכנסת: קיבלנו התרעה של חמש דקות, אבל זה היה מאוחר מדי

בבולשת הסבירו כי התקבלה התרעה בנוגע לכוונותיו של החשוד בירי, ג'ון ארנסט, לבצע ירי בבית הכנסת חב"ד בעיירה פאווי. אולם, ההתרעה התקבלה כחמש דקות בלבד בטרם נכנס המפגע למקום - ואנשיה לא הצליחו לסכלו

הקהילה היהודית בפאווי מנסה לשוב לשגרה לאחר הרצח בבית הכנסת (סינק רבי גולדשטיין)/צילום: רויטרס ובית חב"ד

בבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) אמרו הערב (שני) כי התקבלה התרעה בנוגע לכוונותו של ג'ון ארנסט החשוד בירי בבית הכנסת של חב"ד בעיירה פאווי הסמוכה לסן דייגו, אולם היא הייתה קצרה ובשל כך לא הצליחו למנוע את הרצח במהלך תפילה שנערכה במקום לפני יומיים. לטענת ה-FBI, ההתרעה התקבלה רק כחמש דקות לפני הירי, מה שלא איפשר את סיכולו.

בהודעה שפרסם ה-FBI צוין כי התקבלה הודעה באתר האינטרנט שמפעיל הארגון לדיווחים אנונימיים. בהודעה נכלל קישור לפוסט שפרסם החשוד ברצח, בו פירט את משנתו הלאומנית. עם זאת, לטענת ה-FBI, לא נכלל בהודעה מידע מדויק בנוגע לכותב הפוסט ולמיקומו.

עוד ציינו בבולשת כי נעשו מאמצים כדי לזהות את העומד מאחורי הפוסט, אולם אז החשוד החל להוציא לפועל את תכניותיו - וזה כבר היה מאוחר מדי.

עוד על הירי בבית הכנסת בסן דייגו:
הירי בבית הכנסת בקליפורניה: החשוד פעל לבדו, ולא במסגרת ארגון
היורה בבית הכנסת בקליפורניה: לאומן לבן בן 19 שהצית מסגד
אחרי הירי בבית הכנסת: היהודים בקליפורניה מנסים לאחות את השברים

זירת בית הכנסת בסן דייגו קליפורניה - ה-27 לאפריל 2019. AP
בית הכנסת חב"ד בפאווי, זמן קצר לאחר הרצח/AP
זירת בית הכנסת בסן דייגו קליפורניה - ה-27 לאפריל 2019. AP
ההתרעה הייתה קצרה מדי. בית הכנסת בפאווי/AP

הוריו של ארנסט הביעו זעזוע ועצב נוכח הידיעות על הירי ואמרו כי בנם הפך להיות "חלק מההיסטוריה של הרוע" שהופנה כלפי העם היהודי. "כיצד הבן שלנו נמשך לאופל כזה, זאת תעלומה נוראה עבורנו", אמרו. "לבנו יישאר לתמיד עם הקורבנות והניצולים". ההורים הוסיפו כי הם משתפים פעולה עם החוקרים.

במהלך היום צפויה להתקיים הלווייתה של לורי קיי בת ה-60 שנהרגה במסע הירי בבית הכנסת, ובמהלכו נפצעו גם שלושה בני אדם נוספים. מחקירה ראשונית עולה כי החשוד ג'ון ארנסט, תושב סן דייגו בן 19, פעל לבדו ולא כחלק מקבוצה מאורגנת. לדברי השריף של מחוז סן דייגו ביל גור, במסגרת החקירה נפתחו נגד ארנסט תיק בגין רצח ושלושה סעיפי ניסיון לרצח.

ארנסט, סטודנט לסיעוד, פרסם מצע לאומני ואנטישמי ברשת לפני הירי. הוא היה חמוש בנשק חצי-אוטומטי, ונעצר לאחר שהתקשר למשטרה להסגיר את עצמו. מי שעצר את החשוד היה איש משמר הגבול האמריקני, שלא היה בתפקיד באותו הזמן, אך שמע את המתרחש בקשר.

זירת בית הכנסת בסן דייגו קליפורניה - ה-27 לאפריל 2019. רויטרס
נעשו מאמצים לאתר את החשוד, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. בית הכנסת לאחר הירי/רויטרס

הרשויות ציינו כי אמנם ארנסט לא נעצר בעבר, אך הוא כן נחקר על מעורבותו בהצתת מסגד בעיר סמוכה בחודש שעבר. לא היו נפגעים בתקרית ההיא. במניפסט שלו הוא שיבח את היורים שביצעו את הטבח במסגדים בניו זילנד ובבית הכנסת בפיטסבורג בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully