וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים ניצולים בהריסות: מניין ההרוגים ברעידת האדמה באלבניה עלה ל-40

28.11.2019 / 9:25

כוחות החילוץ ממשיכים בניסיונות לאתר ניצולים, בליווי צוותי הצלה רבים מרחבי אירופה. לאחר הרעש הגדול הורגשו יותר מ-250 רעידות משנה במקומות שונים במדינה. הרשויות במדינה הענייה ביותר באירופה הקימו מחנות אוהלים לניצולים, ותנסה לספק להם פתרונות דיור לחורף

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מניין ההרוגים ברעידת האדמה החזקה ביותר שפקדה את אלבניה מזה עשרות שנים, המשיך לעלות ככל שאותרו עוד ועוד גופות, שנמשכו מההריסות. "עשרה קורבנות נוספים נמצאו במהלך הלילה והביאו את מספר ההרוגים ל-40" - כך מסר היום (חמישי) משרד הביטחון. עוד נמסר כי 650 בני אדם נפצעו ו-20 מוגדרים נעדרים. בכך הפכה רעידת האדמה לקטלנית כמו הרעידה שאירעה בשנת 1979, שגם בה נהרגו 40 איש.

מוקד רעידת האדמה היה 30 קילומטרים מערבית לבירה טיראנה. היא הורגשה ברחבי הבלקן וכן בדרום איטליה. כוחות חילוץ מיוחדים, כמו גם כלים וכלבי גישוש, נשלחו מאיטליה, צרפת, רומניה, טורקיה, יוון, קרואטיה, מונטנגרו, קוסובו וסרביה. הגשם הצפוי באלבניה בסוף השבוע עשוי להקשות על מאמצי החילוץ, אף שהטמפרטורות צפויות להישאר גבוהות יחסית. שירותי החירום במדינה הקימו מחנות של אוהלים בהם צפויים להעביר מאות אנשים את הלילות הקרובים.

רעידת אדמה באלבניה, נובמבר 2019. רויטרס
יום אבל לאומי הוכרז. רעידת האדמה באלבניה/רויטרס

ממשלת אלבניה הכריזה אתמול על יום אבל לאומי. ראש הממשלה, אדי רמה, הודיע שהרשויות ישכנו אנשים שאיבדו את בתיהם ברעידת האדמה בבתי מלון במהלך החורף. "אני מאמין שנכניס אותם לבתים חדשים בשנת 2020, הדירות שבהן ישוכנו יהיו טובות יותר ממה שהיה להם", אמר. הוא הוסיף כי יקיים ועידת תורמים עם טורקיה ומדינות נוספות באזור והוא ידון על הצעות נוספות לסיוע עם בעלות ברית של נאט"ו במהלך פסגה בשבוע הבא בלונדון. גם ישראל שלחה כוחות סיוע והצלה.

אלבניה היא המדינה הענייה ביותר באירופה לפי קרן המטבע הבינלאומית, ויש בה הכנסה לנפש של כרבע מהממוצע באיחוד האירופי. המדינה הממוקמת לחופי הים האדריאטי, בין יוון למונטנגרו, סובלות מפעילות סיסמית בתדירות גבוהה. לפחות 250 רעידות משנה, שלושה מהם בעוצמה גבוהה, היכו במדינה מאז יום שלישי. אחת מרעידות המשנה פגעה אתמול באי היווני כרתים, אמנם לא דווח על נזק או נפגעים, ברעידת האדמה שהייתה בעוצמה 6.0.

עוד בוואלה!

בניינים קרסו: 14 הרוגים ברעידת אדמה חזקה באלבניה

לכתבה המלאה
רעידת אדמה באלבניה, נובמבר 2019. רויטרס
צוותי חילוץ מרחבי העולם משתתפים במאמצי החילוץ/רויטרס

רעידת משנה בעוצמה 5.3 פגעה גם היא בסמוך לחופי אלבניה אתמול אחר הצהריים, כשמוקד הרעידה היה 38 קילומטרים מטירנה, ובעקבותיה בניין דירות רב-קומות במרכז הבירה נסדק ופונה מתושביו. כמו כן, בעיירה טומאנה, סמוך למרכז רעידת האדמה הגדולה, המשיכו צוותי החילוץ בחיפושים אחר ניצולים. תושב העיר בשם אדריאן מוסי, סיפר כי שישה מקרובי משפחתו נהרגו וביתו בסכנת קריסה. "יש לי בני דודים וקרובי משפחה אחרים, אבל אני לא יודע איפה הם נמצאים ואם הם מתים או לא", סיפר. "לעולם לא אוכל לחיות בבית שלי יותר".

שגרירות ישראל באלבניה על שליחת כוחות ההצלה

צוותי חילוץ איטלקיים פועלים לחלץ שישה בני משפחה, שנלכדו תחת ההריסות בבניין בן ארבע קומות, בעיר הנמל דורס. הבניין התמוטט לאחר רעידת האדמה, ותשעה מבני המשפחה נלכדו בהריסות. עד כה איתרו כוחות החילוץ נער בן 17, שאותר בחיים וגופותיהם של אישה בת 79 וילדה בת שמונה.

רעידת אדמה באלבניה, נובמבר 2019. רויטרס
לפחות 250 רעידות משנה לרעידת האדמה באלבניה/רויטרס
רעידת אדמה באלבניה, נובמבר 2019. רויטרס
"לא אוכל לחיות בבית שלי יותר". החיפושים אחר ניצולים נמשכים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully