וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניינים קרסו: 14 הרוגים ברעידת אדמה חזקה באלבניה

26.11.2019 / 14:10

רעידה בעוצמה 6.4, החזקה ביותר במדינה זה עשורים, הורגשה בחופי אלבניה וגרמה לפציעתם של 600 בני אדם. אדם שקפץ מביתו כדי להימלט נהרג, וכוחות ההצלה פועלים לחילוץ לכודים מקריסת בניינים. הרשויות קראו לתושבים להישאר בבתיהם. רעידה נוספת הכתה בבוסניה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

רעידת אדמה חזקה הכתה הבוקר (שלישי) באלבניה, והרגה לפחות 14 בני אדם. הרעידה, בעוצמה 6.4, גרמה גם לפציעתם של 600 בני אדם נוספים והרעידה בניינים במדינה. היא הרעידה העוצמתית ביותר שהורגשה זה עשורים.

לפי המכון הגיאולוגי האמריקני, מוקד הרעש נמצא 30 קילומטרים מצפון-מערב לבירה טירנה, בעומק של 20 ק"מ. הוא הורגש בחופי המדינה, ולאחריו הורגשו רעידות משנה נוספות. הרעידה מצטרפת לרעידה חזקה שהורגשה בחודש ספטמבר וגרמה נזק למאות בתים.

כוחות ההצלה בתומאנה אחרי רעידת אדמה באלבניה ב-26 בנובמבר 2019. רויטרס
כוחות ההצלה באחת מזירות ההרס באלבניה, היום/רויטרס

לפי משרד ההגנה, אחת ההרוגים היא אישה מקריסת בניין בתומאנה, שנמצאת במרחק של 36 ק"מ מבירה. אדם נוסף מת כשקפץ מביתו כדי להימלט מהרעידה בקורבין, שנמצאת אף היא מצפון לבירה. אדם נוסף נהרג מקריסת בניין בעיר דורס, שממערב לטירנה, וכוחות החירום פועלים כדי לחלץ אנשים נוספים מאותו הבניין.

אנשים דיווחו כי הם ראו סדקים בקירות הדירות שלהם, וחלקם עזבו את בתיהם לשטחים פתוחים. כמו כן, דווח בתקשורת המקומית כי מסעדה נחרבה במערב דורס וכי לפחות שלוש דירות ותחנת כוח נפגעו בתומאנה. הרשויות קראו לתושבי האזורים שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר להישאר בבתיהם.

כמה שעות אחרי רעידת האדמה באלבניה, הכתה רעידת אדמה חזקה נוספת בדרום בוסניה. לפי מרכז המחקר הגיאוגרפי הגרמני, הרעש הכה מדרום-מזרח לבירה סרייבו בעוצמה 5.4.

(עדכון ראשון: 10:05)

עוד בוואלה!

מפולות בוץ והצפות: לפחות 9 הרוגים בשיטפונות בצרפת, איטליה ויוון

לכתבה המלאה
כוחות ההצלה בתומאנה אחרי רעידת אדמה באלבניה ב-26 בנובמבר 2019. רויטרס
הנזק שנגרם בעיר תומאנה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully