וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפולות בוץ והצפות: לפחות 9 הרוגים בשיטפונות בצרפת, איטליה ויוון

26.11.2019 / 6:54

גל שיטפונות שעבר בסוף השבוע בחופים הדרומיים של איטליה וצרפת הותיר שורה של קורבנות ונזקים במקומות רבים. כוחות החירום עדיין מחפשים אחר נעדרים. סערה של לילה אחד ביוון הביאה להצפה של מאות בתים ולנפגעים רבים

שיטפונות באיטליה, בעיקר בדרום המדינה, 26 בנובמבר 2019. AP
זוג בשנות ה-70 לחייהם שטבעו לאחר שמכוניתם שקעה במי השיטפונות/AP

לפחות תשעה בני אדם נהרגו בימים האחרונים לאחר גל שיטפונות בחופי הריביירה של צרפת, איטליה ויוון. חלק מהדרכים בדרום צרפת נותרו סגורות עד אתמול (שני) ונהרות עדיין עלו על גדותיהם באיטליה, לאחר שהשיטפונות נמשכו בעוצמה רבה במשך כל סוף השבוע.

מהנהגת מחוז ואר בדרום צרפת נמסר כי ארבעה אנשים נהרגו, כולל זוג בשנות ה-70 לחייהם שטבעו לאחר שמכוניתם שקעה במי השיטפונות. אדם נוסף נהרג לאחר שסירת הצלה שקעה בגלים שליוו את הסערה בים התיכון, ואישה נוספת אותרה כשהיא ללא רוח חיים במכוניתה.

ביוון התגלו גופותיהם של שני בני אדם, ככל הנראה תיירים, בסמוך לנמל אנטיריו, כ-250 קילומטרים מערבית לאתונה, לאחר שסירת מפרש שבה שטו לא שרדה את מזג האוויר הקשה. שתי נשים נוספות מתו ביוון, כשהסערה פגעה באיי הים האגאי. אחת מהן נהרגה כשחדר המרתף שלה ברודוס הוצף ואילו השנייה טבעה באי קוס, כשהלכה לשחות בים הסוער.

גשר שהוצף בשיטפונות באיטליה, 26 בנובמבר 2019. רויטרס
קריסת חלק מגשר ליד העיר סבונה/רויטרס

בצפון איטליה אישה נמצאה ללא רוח חיים, לאחר שנהר הבומידה שעלה על גדותיו סחף את מכוניתה. המצילים מחפשים אחר נפגעים נוספים לאחר מפולת בוץ, שגרמה להתמוטטות של קטע כביש מהיר בסמוך לעיר המוצפת סבונה.

מפקד כוחות הכיבוי באיטליה עמנואל גיזי אמר כי "עדיין אין לנו וודאות שאין עוד נפגעים או נעדרים". לא דווח על כלי רכב שנראו נופלים מהכביש שהתמוטט, אך החיפושים נמשכים.

קריסת הכביש ליד סבונה, 15 חודשים בלבד לאחר התמוטטות גשר בגנואה שהביאה למותם של יותר מ-35 בני אדם, עוררה חשש לגבי בטיחות הכבישים המהירים במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שיטפונות באיטליה, בעיקר בדרום המדינה, 26 בנובמבר 2019. AP
מפלות בוץ ושיטפונות/AP

בצרפת קו המים של הנהרות החל לסגת לאט, אך משפחות רבות שהתפנו מבתיהם עדיין לא הורשו לחזור. הרשויות בדרום המדינה פועלות לשיקום רשת החשמל ולנקות את הדרכים מעצים ובוץ שנפלו.

ביוון הוצפו מאות בתים בעקבות סערה של לילה אחד, שהשפיעה על אזורים נרחבים מערבית לאתונה. גשמים עזים ומפלות בוץ גרמו לסגירת הכביש המהיר המחבר בין בירת יוון לעיר הנמל המערבית פטרס.

נזקי השיטפונות בעיירה קינטה ביוון, 26 בנובמבר 2019. רויטרס
נזקי השיטפונות בעיירה קינטה ביוון/רויטרס
שיטפונות בצרפת, בעיקר בדרום המדינה, 26 בנובמבר 2019. רויטרס
נזקי השיטפונות בצרפת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully