וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכשיטים במיליארד אירו: פריצת ענק ל"כספת הירוקה" בגרמניה

25.11.2019 / 22:11

שודדים פרצו למוזיאון שבדרזדן, שאוצר את אחד מאוספי האוצרות הגדולים באירופה, ויצאו עם לפחות שלושה סטים של תכשיטים מהמאה ה-18 בתוך חמש דקות. השוטרים הגיעו אחרי שהופעלה האזעקה - אבל הם כבר עזבו את המקום. "אלה חפצים בעלי ערך תרבותי שלא ניתן לאמוד"

מהשודים הגדולים בהיסטוריה: גנבים פרצו למוזיואן דרזדן בגרמניה, וגנבו אוצרות בשווי של כמיליארד אירו - דצמבר 2019/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חפצי יוקרה בשווי של כמיליארד יורו נגנבו היום (שני) ממוזיאון בעיר דרזדן בגרמניה. לפי צוות המוזיאון "הכספת הירוקה" שבעיר, השודדים פרצו למקום ויצאו ממנו עם לפחות שלושה סטים שונים של תכשיטים מהמאה ה-18, כולל יהלומים ואבני אודם.

בצילום ממצלמת האבטחה במוזיאון, שאוצר בתוכו את אחד מאוספי האוצרות הגדולים באירופה, נראים שני שודדים פורצים למבנה דרך חלון, לפי המשטרה המקומית. האזעקה הופעלה קצת לפני השעה 5:00 לפנות בוקר (שעון מקומי) והשוטרים הגיעו למקום כחמש דקות לאחר מכן, אולם הפורצים כבר עזבו את המקום. "אנחנו מדברים פה על חפצים בעלי ערך תרבותי שלא ניתן לאמוד", אמר מנהל המוזיאון, דירק סינדראם.

המוזיאון בדרזדן, גרמניה בו בוצע שוד תכשיטים 25 בנובמבר 2019. רויטרס
מיליארד יורו נשדדו. מוזיאון הכספת הירוקה בדרזדן/רויטרס

בעיתון "בילד" הגרמני דווח כי ארון חשמל ליד המוזיאון הועלה באש, דבר שהפיל את החשמל בכל האיזור לפני הפריצה. כמו כן, המשטרה חוקרת גם מקרה של שריפת רכב בקרבת המוזיאון, כדי לראות אם יש קשר בין המקרים. "ניתן לראות שני חשודים בצילום, אולם זה לא אומר שלא היו משתפי פעולה נוספים", אמר וולקר לאנג ממשטרת דרזדן.

"יהיה זה בלתי אפשרי למכור תכשיטים כה ייחודיים, הניתנים לזיהוי מאוד בקלות, בשוק הפתוח", הוסיפה מריון אקרמן, מנהלת מוזיאונים במדינת סקסוניה, שדרזדן היא בירתה, שבגרמניה. כשנשאלה האם התכשיטים יכולים להישבר, או שהם יותכו בכוונה כדי למכור אותם בקלות רבה יותר, השיבה: "זה יהיה דבר נורא. יש להם ערך תרבותי שעולה על כל חומר".

פסל עשוי אבנים יקרות, סט כלי קפה ויהלום ענק

האוסף נוסד במאה ה-18 על-ידי אוגוסטוס השני "החזק", הנסיך הבוחר של סקסוניה ולאחר מכן מלך פולין, שהפקיד באוסף עוד תכשיטים יקרים. אוגוסטוס הושפע מביקורו בארמונו של מלך צרפת לואי ה-14 בוורסאי ב-1689, ורצה לחקות את עושרו של המלך הצרפתי, כרבים ממלכי ונסיכי התקופה. ב-1723 סיים לבנות את ארמונו, בו שוכן האוסף מאז.

תכשיטים דרזדן מוזיאון. David Brandt, AP
אחד מאוספי האוצרות הגדולים באירופה. חלק מהמוצגים/AP, David Brandt

אחד מהאוצרות הנודעים והיקרים באוסף - יהלום 41 קראט בשם "היהלום הירוק", הושאל למוזיאון המטרופוליני לאמנות של ניו יורק, ולכן לא נגנב. פריטים נוספים מהאוסף כוללים פסל בצורת שולחן של בית משפט מלכותי הודי עשוי זהב, כסף, אמיל, אבנים יקרות ויהלומים. פריט נוסף הוא סט כלי קפה העשוי מזהב ומקושט באבני שוהם.

אוסף המוזיאון שרד את הפצצות בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, ונלקח כשלל מלחמה על ידי הסובייטים. האוסף הוחזר לדרזדן, בירת המדינה שבמזרח גרמניה ב-1958. "השוד הוא מכה קשה לכל המדינה", אמר מושל מדינת סקסוניה, מייקל קרטצ'שמר.

מלך פולין והנסיך הבוחר מסקסוניה אוגוסטוס השני "החזק". ויקיפדיה, אתר רשמי
מלך פולין והנסיך הבוחר של סקסוניה, אוגוסט השני "החזק"/אתר רשמי, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully