וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודיע: נכיר בקרטלי הסמים במקסיקו כארגוני טרור

27.11.2019 / 4:48

נשיא ארצות הברית מסר שיכיר בארגוני הסמים כטרוריסטים. "אני עובד על זה במשך 90 הימים האחרונים", סיפר. לדבריו, מעשה זה מגיע בעקבות הסחר בסמים ובבני אדם. שר החוץ של מקסיקו אמר כי הם ידונו בכך עם טראמפ וכי לא יסבלו מהלך שיפר את הריבונות שלהם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (רביעי) שיכיר בקרטלי הסמים במקסיקו כארגוני טרור, זאת בעקבות תפקידם בסחר בסמים ובבני אדם. "אני עובד על זה במשך 90 הימים האחרונים. זה לא כל כך קל, צריך לעבור תהליך ואנחנו נכנסים לתהליך הזה", אמר טראמפ בראיון לעיתונאי ביל אוריילי.

משרד הפנים של מקסיקו מסר בתגובה להודעתו של טראמפ כי הייעוד של נרקו-טרור אינו ישים לקרטלי הסמים במדינה. משרד החוץ במקסיקו סיטי אמר כי הם יצרו קשר עם וושינגטון כדי לדון עם טראמפ בצעדים המשפטים שהוא רוצה לעשות נגד קרטלי הסמים. עוד נמסר כי הם מעוניינים לבצע פגישות ברמות הגבוהות ביותר כדי להציב את עמדם ולהבין את עמדתה של ארצות הברית.

"שר החוץ יקים קשר עם מקבילו, מייק פומפאו, כדי לדון בנושא חשוב מאוד זה לסדר היום", נמסר ממשרד החוץ המקסיקני. המשרד הדגיש כי בשיחות גם ינסו להבין כיצד להפחית את הזרמת הנשק והכסף מארצות הברית לפשע המאורגן במקסיקו. שר החוץ של מקסיקו מרסלו אברארד צייץ בטוויטר כי "מקסיקו לא תסבול שום מהלך שיפר את ריבונתה הלאומית".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס בפלורידה לקראת הבחירות לנשיאות. 27 בנובמבר 2019.. רויטרס
"זה לא כל כך קל". נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ/רויטרס

בתחילת החודש צייץ טראמפ כי אם מקסיקו זקוקה לעזרה בהבסת קרטלי הסמים בשטחה, ארצות הברית מוכנה לסייע. "אם מקסיקו זקוקה או מבקשת עזרה לנקות את המפלצות הללו, נעמוד מוכנים, כדי לעשות את העבודה במהירות וביעילות".

טראמפ אמר את הדברים לאחר שמוקדם יותר היום, נהרגו לפחות תשעה אזרחים אמריקנים, בהם שלוש נשים ושישה ילדים, במתקפה בצפון מקסיקו. המתקפה בוצעה ככל הנראה על ידי אנשי קרטל חמושים. חלק מהקורבנות היו ממשפחת לה ברון, הקשורה לקהילה מורמונית סגורה שהתיישבה במקסיקו לפני כמה עשורים. קורבנות נוספים במתקפה היו בדרכם לפגוש קרובי משפחה במקסיקו, ואישה אחת הייתה בדרכה לשדה התעופה בפניקס כדי לפגוש את בעלה. לפי שר הביטחון של מקסיקו אלפונסו דוראנסו, ייתכן שהם נרצחו אחרי טעות בזיהוי של חברי קרטל. "יש ככל הנראה מלחמה כרגע", אמר קרוב משפחה. "זה נמשך יותר מדי זמן".

(עדכון ראשון, 01:55)

עוד בוואלה!

ילדים, נשים וזרים על הכוונת: לקרטלי הסמים במקסיקו נגמרו הכללים

לכתבה המלאה
נזקי מכונית במהלך מתקפה בין כנופיות ברוני סמים במקסיקו. AP
נזקי מכונית במהלך מתקפה בין כנופיות ברוני סמים במקסיקו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully