וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החביא את אחיו ביער וצעד להזעיק עזרה: 8 ילדים שרדו את הטבח במקסיקו

אחד מבני משפחת לה ברון האמריקנית, שתשעה מהם נרצחו על ידי קרטל סמים, הסתיר את אחיו מתחת לענפים והלך מרחק של 23 ק"מ כדי לבקש סיוע. תינוקת שרדה לבדה במשך 11 שעות במכונית, אחרי שאמה נרצחה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נער בן 13 ששרד את המתקפה של קרטל סמים על שיירת המשפחה שלו במקסיקו החביא שישה מאחיו ביער, לפני שצעד 23 ק"מ כדי להזעיק עזרה - כך סיפרו חלק מבני משפחת לה ברון המורמונית, אחרי שתשעה מהם נרצחו במעשה טבח חריג גם ביחס לממדי האלימות במקסיקו.

חוקרים במקסיקו אמרו היום (שלישי) כי אדם אחד נעצר ונחקר בגין החשד כי היה מעורב במתקפה על שיירת רכבים. החשוד נמצאת בעיירת הגבול אקווה פריאטה עם מצבור של נשקים ושני בני ערובה שהיו כבולים בתוך רכב. הרשויות במקסיקו אמרו כי אדם אחד נעצר ונחקר בגין החשד כי היה מעורב במתקפה על השיירה, כך דווח בסוכנות הידיעות אי-פי.

שמונה ילדים שרדו את המתקפה בצפון המדינה, שהתרחשה ביום שני, בעוד ששלוש נשים ושישה ילדים נרצחו. לפי דיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית, לחמישה מהילדים היו פצעי ירי.

הרשויות במקסיקו אמרו כי ייתכן שהמשפחה, שהתיישבה במקסיקו לפני עשרות שנים, הותקפה בשל טעות בזיהוי. עם זאת, בני המשפחה אמרו שהקהילה, שיצאה נגד אלימות ארגוני הפשע במקסיקו, קיבלה איומים בעבר.

הטבח התרחש במדינת המחוז סונורה שבצפון מקסיקו היא זירת מלחמה בין שתי כנופיות יריבות - לה לינאה, שלה יש קשרים לארגון הקרטל הגדול יותר חוארז, ובין "לוס צ'פוס", שהיא חלק מקרטל סינלואה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
האב ושלושת הילדים עוד בחיים. בני משפחת מילר שנרצחו בטבח/מערכת וואלה, צילום מסך

אחד מקרובי המשפחה סיפר לרשת CNN כי קבוצה של שלוש אימהות ו-14 מילדיהן יצאו בשיירה של שלוש מכוניות מהעיר בוויספה שבמדינת סונורה ביום שני בבוקר, בדרכן למדינת המחוז השכנה צ'יוואווה. לדבריו, הן נסעו יחד "מסיבות ביטחוניות", אך חמושים ארבו להן בביספה.

אחרי שאמו ושני אחיו נורו למוות, דווין לנגפורד, בן 13, החביא שישה מאחיו ביער וכיסה אותם בענפים. לאחר מכן, סיפרה קרובת משפחתו קנדרה לי מילר, הוא צעד במשך שש שעות עד שהגיע למקום מושבה של הקהילה בלה מורה.

אחת מאחיותיו של דווין, מקנזי בת התשע, הותירה את יתר האחים וצעדה במשך ארבע שעות בחשיכה אחרי שדווין לא שב. היא אותרה בהמשך על ידי המחלצים.

אחות נוספת ששרדה היא פיית' לנגפורד בת השבעה חודשים, שניצלה אחרי שאמה, כריסטינה לנגפורד ג'ונסון, שמה את כיסא התינוק שלה על רצפת המכונית. עדי ראיה סיפרו כי האם יצאה מהמכונית כשידיה מונפות על מנת לבקש מהתוקפים להפסיק לירות, אולם הם רצחו אותה.

במרחק לא רב משם, דונה ריי לנגפורד בת ה-43 נהרגה עם שני ילדיה, בני 11 ושנתיים. חמשת הקורבנות הנוספים - מריה רהוניטה מילר, בת 30, שני ילדיה התאומים טיטוס ויאנה בני השמונה חודשים, בנה הווארד ג'וניור, בן 12, ובתה בת העשר קריסטל, נהרגו אחרי שהמכונית שלהם התפוצצה מהיריות החוזרות לעברה.

אחרי שדווין הגיע ללה מורה, חברי הקילה הצטיידו בכלי נשק מתוך כוונה לצאת לזירת הטבח. עם זאת, הם החליטו לחכות לתגבורת. "הם הבינו שהם יסתכנו במוות, מאחר שהירי נמשך שעות, בכל אזור ההרים ליד לה מורה", כתבה מילר בפייסבוק. פיית' נמצאה בחיים בתוך המכונית, 11 שעות אחרי תחילת המתקפה. השורדים הוטסו לטיפול בעיר פיניקס, שמעבר לגבול.

עוד בוואלה!

טבח המורמונים: טראמפ מפציר במקסיקו לפתוח במלחמה נגד קרטלי הסמים

לכתבה המלאה
קרוב משפחה מצביע על חלק מקורבנות הטבח במקסיקו, 5 בנובמבר 2019. AP
קרוב משפחה מצביע על תמונות של חלק מהקורבנות/AP

אתמול הפציר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במקסיקו לפתוח במלחמה נגד קרטלי הסמים. "זה הזמן של מקסיקו, בעזרת ארצות הברית, לפתוח מלחמה על קרטלי הסמים ולמחוק אותם מעל פני האדמה. אנו רק ממתינים לשיחה מנשיאכם החדש והנפלא", צייץ טראמפ בטוויטר.

"אם מקסיקו צריכה או תבקש סיוע בטיהור המפלצות, ארצות הברית מוכנה לכך, ומסוגלת לעשות את העבודה במהירות וביעילות", אמר. טראמפ הוסיף כי נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, מקדם את סוגית המלחמה בכנופיות המאורגנות, שהלכו והתעצמו עם השנים. "הנשיא החדש והנפלא של מקסיקו הפך את העניין לסוגיה גדולה, אבל הקרטלים הפכו כה גדולים ועוצמתיים שלפעמים אתה זקוק לצבא כדי להביס צבא", אמר.

בעקבות דבריו של טראמפ, נשיא מקסיקו הודיע כי ידון ביום שלישי עם ארצות הברית על הביטחון במדינה. כשנשאל על הצעתו של טראמפ, השיב לופס אוברדור כי יקבל בברכה כל סיוע, אך הוא לא מעוניין שעצמאותה של מקסיקו תיפגע. "אדבר עם הנשיא טראמפ כדי להודות לו על תמיכתו", אמר הנשיא. הוא סייג את דבריו ואמר: "אני לא חושב שאנחנו צריכים התערבות של ממשלה זרה כדי לטפל במקרים האלה".

המתקפה צפויה להגביר את הלחץ על הנשיא, שיריביו מאשימים אותו בחוסר באסטרטגיה ביטחונית של ממש, במיוחד אחרי הניסיון הכושל ללכוד את בנו של ברון הסמים אל צ'אפו. הוא שוחרר אחרי שחמושים מהקרטל שלו איימו על כוחות הביטחון.

רוצים תשובות

מושבת לה ברון הוקמה על ידי קבוצה מורמונית במחצית הראשונה של המאה הקודמת, אחרי שהכנסייה המורמונית החלה לפעול נגד פוליגמיה בקרב חבריה. היא אסרה זאת עוד ב-1890, וחלק מחבריה שרצו להמשיך במנהג התפצלו ממנה. כיום מורכבת קהילת לה ברון ממורמונים ומקתולים גם יחד, וחבריה ידועים בתור מי שנאבקים באלימות הקרטלים. היא מונה כ-3,000 חברים, וחלקם מנהלים יחסים פוליגמיים.

"אנחנו רוצים לדעת בדיוק מי עומד מאחורי זה, למה הם עשו זאת ומאיפה הם, ואנחנו צריכים שהמידע הזה יהיה נכון", אמר ג'וליאן לה ברון, בן דוד של אחת הקורבנות. "אנחנו לא יודעים מי יכול לתקוף נשים וילדים". הוא סיפר כי משפחתו קיבלה בעבר איומים. "דיווחנו עליהם, ואלו הן התוצאות", אמר לתחנת רדיו מקומית.

ב-2009 נחטף אריק לה ברון, אחד מבני הקהילה, אך הקהילה סירבה לשלם דמי כופר על שחרורו מחשש שזה יעודד חטיפות נוספות. בסופו של דבר הוא שוחרר ללא כופר, אולם חודשים לאחר מכן, אחיו בנג'מין הוכה למוות. גם גיסו של בנג'מין נהרג. ב-2010 קרא ג'וליאן לאזרחי מקסיקו לעמוד נגד הפשע המאורגן.

בשנה שעברה התעמתה המשפחה עם חקלאים מקומיים, שהאשימה אותה בשימוש יתר במים כדי להשקות את אדמותיה עד כדי יבוש החוות שלהם. בעבר ביקשו במושבה אישור להקים כוח ביטחון משלהם.

קרובי משפחה של חברי קהילת לה ברון בוחנים מכונית שבה נרצחו חלק מחבריה, ביספה, מקסיקו, 5 בנובמבר 2019. רויטרס
בני משפחה בוחנים את אחת המכוניות השרופות, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully