וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים לשכבה התעקשו, ועדי ואלון בעלי ניוון שרירים יצאו לטיול השנתי

26.11.2019 / 9:39

התלמידים והצוות החינוכי בבית הספר מבואות הנגב החליטו שלא יצאו לטיול ללא חבריהם, שסובלים ממוגבלות בתנועה. בעזרת טכנולוגיה מיוחדת כיסאות הגלגלים שלהם הותאמו לשטח והם יצאו יחד עם שאר הילדים לטיול השנתי. "הטיול השנתי היה ממש כיף, בעיקר בשטח", סיפר עדי

עריכה: שאול אדם

אלון ועדי, תלמידי כיתה ח' בבית הספר מבואות הנגב סובלים מתסמונת דושן, שהיא אחד מהסוגים השכיחים והחמורים ביותר של ניוון השרירים. חבריהם לשכבת ח' מבית הספר התכוננו לטיו השנתי, והחליטו כי הם לא משאירים את החברים שלהם מאחור, ויחד עם הצוות החינוכי של בית הספר, פנו לחברת "Paratrek", שבעזרת התאמת כיסאות הגלגלים הצליחו להוביל את אלון ועדי לאורך כל המסלולים בטיול.

"הטיול השנתי היה ממש כיף, בעיקר כי זה היה טיול בשטח", סיפר עדי. "טיילנו באזור הכרמל. אני השתמשתי בטרקר - הכיסא גלגלים המיוחד שאני משתמש בו". הוא סיפר כי חבריו לכיתה עזרו לו וסייעו להוביל את כיסא הגלגלים לאורך המסלול. "היוזמה לצאת לטיול הייתה של בית הספר ושל החברה, מאוד נהניתי. זה מאוד שימח אותי שאני יכול לצאת לטיול, תמיד יש צחוקים בטיול שנתי ולא כדאי לפספס אותו".

עדי סיפר כי "ככל שאני גדל יותר קשה לי לעשות דברים מבחינה פיזית כמו לרוץ, לקפוץ, להרים דברים מהרצפה. את הדברים האלה אני כבר לא יכול לעשות". הוא הוסיף כי "אם לא הייתה היוזמה של בית הספר לא הייתי יכול לצאת לטיול, בלי הכסא המותאם אני לא יכול לצאת לשטח". מי שמשך את כיסאות הגלגלים הם תלמידי השכבות הגבוהות של בית הספר, שהתנדבו לצאת לטיול יחד איתם.

שכבה ח' מבית הספר מבואות הנגב שבמועצה האזורית בני שמעון יצאה לטיול שנתי ולא השאירה אף אחד מאחור: בעזרת טכנולוגיה של Paratrek הם הובילו את חבר כיתתם לאורך כל המסלולים בטיול על כיסא הגלגלים המיוחד, כדי שיחווה יחד איתם ולא יחמיץ רגע אחד. אתר רשמי
"לא כדאי לפספס את הטיול השנתי". התלמידים, יחד עם עדי והטרקר, בטיול השנתי/אתר רשמי

אלון, שסובל אף הוא מאותה התסמונת סיפר כי "הפרויקט אפשר לי להרגיש בנוח יחד עם כולם בכל הפעילויות בטיול". הוא אמר כי "אני שמח מאד על היוזמה הזאת, שחשובה עבור כל בעל מוגבלות".

"הסיפור המקסים הזה משקף בצורה נפלאה את האופי של בית הספר מבואות הנגב בניהולו של אלי פרץ ושל התלמידים המדהימים שלומדים בו", אמר ניר זמיר ראש המועצה האזורית בני שמעון. "קהילה היא לא רק אסופה של אנשים, אלא קבוצה מאוחדת וזה מאפיין את הקהילה הייחודית בבני שמעון. מערכת החינוך המיוחדת שאנחנו מנהלים כאן שמה בראש סדר העדיפויות את נושא הצרכים המיוחדים, אנחנו מוצאים פתרונות יצירתיים ומאפשרים לילדים לקחת חלק מלא בפעילויות השונות של בית הספר", הסביר. "מדובר על מדיניות חינוכית שבאה לידי ביטוי מהגיל הרך, דרך בתי הספר היסודיים והעל יסודיים ועד לשירותים שמספקת המחלקה לשירותים חברתיים במועצה".

שכבה ח' מבית הספר מבואות הנגב שבמועצה האזורית בני שמעון יצאה לטיול שנתי ולא השאירה אף אחד מאחור: בעזרת טכנולוגיה של Paratrek הם הובילו את חבר כיתתם לאורך כל המסלולים בטיול על כיסא הגלגלים המיוחד, כדי שיחווה יחד איתם ולא יחמיץ רגע אחד. אתר רשמי
"זה לא מובן מאליו". תלמידים מסייעים לעדי במהלך הטיול/אתר רשמי

אמיר ברזילי, מנהל אגף החינוך במועצה האזורית בני שמעון הסביר את חשיבות הגיבוש והאחדות בבית הספר: "מועצת בני שמעון שמה דגש על שילוב התלמידים עם הצרכים המיוחדים בכלל הפעילויות החינוכיות וכן גם בפעילויות ההווי והטיולים". הוא הוסיף כי "זו חובה שלנו כאנשי חינוך לאפשר לכל ילד לקחת חלק בחוויות של הכיתה ושל בית הספר, להגשים את עצמו ולחוות את הילדות שלו תוך מימוש פוטנציאל". לדבריו, "גם עבור חבריהם לכיתה של אלון ועדי מדובר בשיעור לחיים, הלמידה יחד עם תלמידים שונים ממך מאפשרים לך לקבל פרספקטיבה שונה על העולם ועל המציאות המורכבת לעיתים שאנחנו חיים בה". הוא הסביר כי הילדים מבינים מה זה אומר להיות קבוצה ומה החשיבות של עזרה לזולת.

"הילדים הנפלאים שלנו כמו עדי ואלון וכמו עשרים ושניים ילדים על הרצף שמשולבים בבית הספר הם מתנה וזכות גדולה לבית הספר שלנו, כי זה הופך את כולנו לרגישים, לאנושיים ומתחשבים יותר", אמר אלי פרץ מנהל בית הספר. "ההשתלבות שלהם בבית הספר מייצרת אקלים מיוחד. מי שליווה את עדי ואלון בטיול השנתי לאורך המסע הם תלמידים מהחטיבה העליונה של בית הספר. הערך המוסך שזה נתן לילדים הוא אדיר". פרץ הוסיף כי "זה מרגש לראות כמה האירוע הזה תרם לכל מי שלקח בו חלק. דרך המעשים האלו אנחנו מגדירים מה חשוב בבית הספר ומה הוא חינוך ערכי, הרבה יותר ממה שעושים כמה שיעורי חברה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"הסיפור המקסים הזה משקף בצורה נפלאה את האופי של בית הספר". בית הספר מבואות הנגב/מערכת וואלה, צילום מסך

אמו של עדי זיוה גולדשמידט, התרגשה מהמחווה של התלמידים והנהלת בית הספר, "אנחנו אסירי תודה שבית הספר עושה מאמצים אדירים לאפשר לילד שלנו לקחת חלק בכל הפעילויות", סיפרה. "אנחנו מרגישים את המאמץ שלהם וכל כך מתרגשים מזה. מהיום הראשון ללימודים קיבלנו תמיכה אדירה מצוות בית הספר ובייחוד מהמחנכת שלו - אדווה, שעושה שמיניות באוויר כדי לאפשר לעדי להיות חלק מהפעילויות והטיולים של הכיתה". האם הבהירה כי "זה לא מובן מאליו. אנחנו מתמודדים בחיים שלנו עם כל כך הרבה מאבקים ואתגרים ולדעת שבמקום הכי חשוב - בבית הספר, אנחנו יכולים להיות רגועים ולדעת שיש מי שתומך בנו ועושה עבורנו זה פשוט מדהים".

אמו של אלון הדס רוסו, סיפרה כי "אי אפשר לתאר את זה במילים. בפעם הראשונה שהוא יצא לטיול בשנה שעברה פשוט בכינו מהתרגשות. לא מובן מאליו שבית הספר יוזם פרויקט כזה שמאפשר חוויה מדהימה כזו". היא הוסיפה כי "אחיו הגדול של אלון, איתי שלומד בכיתה י"ב, ליווה את אלון יחד עם חבריו לשכבה בשנה שעברה והשנה אלון נעזר בתלמידים בשכבת י"א שמגיעה להם תודה והערכה מעומק ליבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully