וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית לעשרות מיני בעלי חיים: נדחתה תכנית לבניית 2,000 יחידות דיור בי-ם

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בעיר דחתה תוכניות בנייה במצפה נפתוח המהווה בית גידול לעשרות מינים של בעלי חיים וציפורים ומתפרש על פני כ-420 דונם. "יותר פיתוח עירוני בשטח בו אינם מצויים ערכי טבע ייחודיים", הבהירה בהחלטתה

צילום: רוני כנפו ועמיר בלבנד, עריכה: ניר חן

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים דחתה היום (שני) תכניות לבנייה של כ-2,000 יחידות דיור בגבעת מצפה נפתוח, שמהווה בית לעשרות מינים של בעלי חיים ומתפרש על כ-420 דונם בצפון מערב העיר, בסמיכות לשכונת רמות. לצד זאת, דחתה הוועדה גם תכנית להפוך את השטח ליער קהילתי מוגן, וקבעה כי ייערך תסקיר סביבתי בטרם יוחלט על פיתוח.

לוועדה המחוזית הוגשו שלוש תכניות שונות לאזור: תכנית אחת שהוגשה מטעם מושב כיסלון וחברת אזורים הציעה לפתח את כל השטח כשכונת מגורים ובה 2,000 יחידות דיור. תכנית אחרת הוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל והציעה בנייה של 1,500 יחידות דיור, בהמשך לבינוי של שכונת רמות. מנגד הוגשה על ידי תושבי האזור, בשיתוף קק"ל, תכנית ליער קהילתי שהציעה כי מצפה נפתוח ישמש כיער ובו מספר של מוקדי נופש פעילים, מוקד ארכיאולוגי ושבילי טיול ואופניים.

מצפה נפתוח. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע,
איזור אקולוגי ייחודי בירושלים. מצפה נפתוח/דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

הוועדה דחתה את שלוש החלופות, ובהודעה שפרסמה ציינה כי "בהתאם למתווה שנבחר בידי הוועדה, יישמר חלק משמעותי של האזור כשטח יער פתוח ובלתי מופר וזאת לשם הגנה על המערכות האקולוגיות והטבעיות שבו. בשטח בו אינם מצויים ערכי טבע ייחודים יותר פיתוח עירוני ואינטנסיבי המהווה חלק המשכי מן המרקם הבנוי של שכונת רמות".

בנוסף, ציינה הוועדה כי "בשל המחסור המשמעותי ביחידות דיור בירושלים, ראוי שהשטחים שכן ייבנו במצפה נפתוח ישמשו כעתודה התומכת בהתחדשות העירונית בתוך העיר ירושלים, בין היתר באמצעות הקצאת 'קרקע משלימה' שתאפשר תוספת של אלפי יחידות דיור באמצעות התחדשות עירונית בעיר".

עוד בוואלה!

"בסופו של דבר, במלחמה הסביבתית כולנו נפסיד"

לכתבה המלאה
מצפה נפתוח שבירושלים, עליו מתוכננות להיבנות אלפי יחידות דיור. אלכס גייפמן, מערכת וואלה! NEWS
בית לעשרות מיני בעלי חיים. צבאים במצפה נפתוח/מערכת וואלה! NEWS, אלכס גייפמן

בחברה להגנת הטבע סבורים שאין לאשר כל תכנית בנייה במתחם ומסבירים כי "מצפה נפתוח הינה ריאה ירוקה, בסמוך לשכונת רמות, אשר מהווה בית גידול לעשרות מינים של בעלי חיים וציפורים, כגון צבי ארץ ישראלי ומקום בילוי בחיק הטבע לתושבי האזור. בעשור האחרון מצפה נפתוח נמצאת תחת איומי בנייה ופיתוח מאסיביים, אשר יפגעו באופן אנוש במרקם הטבעי של האזור ויהרסו אתר טבע עירוני, אשר משרת את תושבי האזור בפרט וירושלים בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully