וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולטון שב לצייץ אחרי שנחסם על ידי הבית הלבן: "מפחדים ממה שאומר"

23.11.2019 / 14:30

היועץ לביטחון לאומי לשעבר הפקיד את חשבון הטוויטר האישי שלו בידי הבית הלבן כשנכנס לתפקידו, אך לדבריו הוא מעולם לא קיבל את חשבונו בחזרה. לבסוף, הרשת החברתית השיבה את החשבון לבעליו, שעשוי לשמש כעד נגד טראמפ, כחודשיים אחרי שפוטר מתפקידו

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

היועץ לביטחון לאומי לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ון בולטון, אמר הלילה (שבת) כי הרשת החברתית טוויטר החזירה לו את השליטה בחשבונו האישי, לאחר שהבית הלבן השתלט עליו. "שחררנו עכשיו את חשבון הטוויטר, שהושעה בצורה בלתי הוגנת בעקבות התפטרותי מתפקיד היועץ לביטחון לאומי", אמר בולטון ליותר מ-790 אלפי העוקבים שלו, בציוץ הראשון שפרסם מאז שהתפטר בחודש ספטמבר.

"למען האמת, הבית הלבן מעולם לא החזיר לי את הגישה לחשבון הטוויטר", סיפר בולטון. "תודה לטוויטר על העמידה בסטנדרטים הקהילתיים שלהם והחזרת השליטה בחשבוני אליי בצדק" כתב. בולטון לא הסביר כיצד הבית הלבן חסם את הגישה שלו לחשבון, אך תהה בציוץ נוסף שפרסם: "האם זה נעשה מחשש מפני מה שאני עלול לומר?".

מאוחר יותר הכריז בולטון בפני כתבים בוושינגטון כי "השלטנו מחדש על חשבון הטוויטר. הם ניתקנו את הבית הלבן". מנגד, גורם בכיר בממשל הכחיש כי הבית הלבן חסם את בולטון מהחשבון. הגורם הבהיר כי "לא יהיו לבית הלבן האמצעים הטכניים כדי לעשות את זה". בטוויטר סירבו להגיב.

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ון בולטון, 13 באוגוסט 2019. AP
"תודה לטוויטר". היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון/AP

חזרתו של ג'ון בולטון לכותרות מגיעה בתקופה רגישה עבור הממשל הרפובליקני. בולטון נמנה עם הגורמים האמריקניים הרשמיים שתוארו כמתנגדים לשימוש השנוי במחלוקת של טראמפ בעורך דינו האישי רודי ג'וליאני באוקראינה. פיונה היל, היועצת לשעבר של הבית הלבן בענייני רוסיה נזכרה בעדותה במהלך דיוני ההדחה השבוע, כי בולטון כינה את ג'וליאני "רימון יד שהולך לפוצץ את כולנו". עם זאת, בולטון סירב לענות לשאלה האם הוא מתכוון להעיד בדיוני ההדחה בעצמו.

כמו גורמים אחרים בבית הלבן, בולטון נדרש לוותר על השליטה בחשבון הטוויטר הפרטי שלו, כולל הסיסמה, כאשר התמנה ליועץ לביטחון לאומי בחודש מרץ 2018. גורמים הבקיאים בעניין אישרו באופן אנונימי כי בולטון, כמו בכירים נוספים, חויב להעביר את השליטה בחשבון לידי הבית הלבן.

מקורבים לבולטון סיפרו כי הוא פנה לבית הלבן כמה ימים בלבד לאחר שהתפטר, בבקשה להחזיר אליו את החשבון. משלא ננקטה כל פעולה, הבקשה הועברה לעורך דין של המועצה לביטחון לאומי, שהגיב כי הנושא בבדיקה. בסופו של דבר, טוויטר השיבה את השליטה בחשבון לבולטון בימים האחרונים.

(עדכון ראשון: 13:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully