וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פיטורי בולטון: טראמפ הכריז על מינוי יועץ לביטחון לאומי

נשיא ארה"ב הודיע כי רוברט אובריאן, הנציג לענייני בני ערובה במחלקת המדינה, ישמש יועץ לביטחון לאומי. "יש לנו כמה אתגרים, אבל יש לנו צוות נהדר", אמר היועץ החדש, הרביעי במספר של טראמפ. הוא יחליף את בולטון הנצי, אך הוא שותף לכמה מעמדותיו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (רביעי) כי הוא ימנה את רוברט אובריאן לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. אובריאן, שמשמש נציג הנשיאותי לענייני בני ערובה במחלקת המדינה האמריקנית, יחליף את ג'ון בולטון שפוטר בשבוע שעבר. "עבדתי באופן קשה וממושך עם רוברט. הוא יעשה עבודה מצוינת!", צייץ טראמפ בטוויטר.

השניים הופיעו בהמשך היום בלוס אנג'לס, וטראמפ שיבח את היועץ החדש, הרביעי במספר. "רוברט הוא נפלא", אמר טראמפ על עבודתו. "אנחנו מכירים זה את זה היטב". אובריאן אמר כי זאת "פריבילגיה" עבורו לקבל את התפקיד. "יש לנו כמה אתגרים, אבל יש לנו צוות נהדר", אמר. "אני מצפה לעבוד איתם ועם הנשיא כדי לשמור על ביטחונה של אמריקה ולהמשיך בשיקום הצבא שלנו".

היועץ לביטחון לאומי החדש רוברט אובריאן ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 19 באוגוסט 2019. רויטרס
אתגרים רבים לפניהם. אובריאן וטראמפ, הערב/רויטרס

טראמפ החליט על פיטוריו של בולטון, שהיה שגריר ארצות הברית באו"ם ופרשן ברשת פוקס ניוז השמרנית, על רקע חילוקי דעות עמו. בהודעתו בטוויטר ביום שלישי האחרון אמר הנשיא האמריקני: "הודעתי אמש לבולטון כי אין עוד צורך בשירותיו בבית הלבן. אני לא מסכים עם הרבה מהצעותיו, וכך גם אחרים בממשל. לכן, ביקשתי מג'ון להגיש את התפטרותו, שניתנה לי הבוקר".

בולטון הוביל קו תקיף נגד איראן, קוריאה הצפונית, רוסיה, אפגניסטן וונצואלה, בעוד שטראמפ נטה לאחרונה לפעול בכיוון מתון יותר. העימות האחרון ביניהם עסק בשיחות השלום עם טליבאן, כשלפי הדיווחים בארצות הברית בולטון התנגד לחתימה על ההסכם שגובש והיה אמור להיחתם בפסגה בקמפ דייוויד. בסופו של דבר, טראמפ ביטל את הפסגה אחרי פיגוע בקאבול שבו נהרג חייל אמריקני.

עוד בוואלה!

השפם שרצה להחריב את העולם: הרומן שנועד לכישלון מהרגע הראשון

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מקשיב ליועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון בחדר הסגלגל ב-7 בפברואר 2019. AP
פיטורים על רקע חילוקי דעות. טראמפ עם בולטון/AP

לפי דיווח נוסף שפורסם בסוכנות הידיעות "בלומברג", לפיטוריו של בולטון קדמו ויכוחים עזים בנושא אפשרות שעלתה בדיון בחדר הסגלגל להקל בסנקציות על טהראן. באיראן אמרו בשבוע שעבר כי פיטוריו של בולטון הם הוכחה לכך שמדיניות "הלחץ המקסימלי" של ממשל טראמפ נגדה נחלה כישלון חרוץ.

עם זאת, הוא חולק כמה מעמדותיו של בולטון, כמו הביקורת שלו על האו"ם ועל הסכם הגרעין עם איראן. הוא תיאר את איראן כ"מדינת תומכת הטרור הגדולה ביותר בעולם". עם זאת, הוא עבד גם עם שרת החוץ הדמוקרטית הילרי קלינטון בעבר, ומינוי זכה לשבחים על ידי אנדרו אקסום, ששימש סגר שר ההגנה למדיניות המזרח התיכון בממשל אובמה.

ככל הידוע, הוא המורמוני הבכיר ביותר בממשלו של טראמפ.

(עדכון ראשון: 16:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully