וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "לא מאמין שישראל מרגלת אחרי ארה"ב"

13.9.2019 / 1:26

נשיא ארה"ב אמר כי הוא אינו מאמין שישראל התקינה את מכשירי ההאזנה שנמצאו לידי הבית הלבן ומקומות רגישים נוספים בוושינגטון, כפי שדווח באתר פוליטיקו. מוקדם יותר הכחישו בישראל בתקיפות את הדיווח, ונתניהו טען כי "מדובר בשקר וכזב"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביעד בללי

הדיווח על הריגול בארה"ב - עדכונים אחרונים:

  • טראמפ: לא מאמין שישראל מרגלת אחרי ארה"ב
  • לפי הדיווח, הותקנו מכשירי האזנה בסמוך לבית הלבן ומקומות רגישים נוספים
  • נתניהו בסוצ'י: "מדובר בשקר וכזב, אבל מוחלט"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שישי) כי הוא אינו מאמין שישראל מרגלת אחרי ארצות הברית. מדובר בתגובתו הראשונה של טראמפ לדיווח באתר פוליטיקו - שאותו מכחישים בישראל בתקיפות - שלפיו ארצות הברית חושדת שישראל אחראית להתקנת מכשירי האזנה שנמצאו ליד הבית הלבן ומקומות רגישים נוספים ברחבי וושינגטון הבירה בשנתיים האחרונות.

על פי הדיווח, שציטט שלושה גורמי ממשל בכירים לשעבר המעורים בנושא, מכשירי הריגול הזעירים הידועים בשם "סטינגרייס" פועלים כמו מגדלי תקשורת כדי לעלות על שיחות שמהן מלקטים את מיקומן ומידע רגיש. הם אף יכולים ללכוד תוכן של שיחות ומידע של המשתמש. אחד הגורמים אמרו כי המכשירים נועדו לרגל אחרי הנשיא דונלד טראמפ, כמו גם אחרי יועציו הבכירים והגורמים המקורבים לו ביותר, אך לא ברור אם מאמצי ישראל צלחו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם המראתו מהבית הלבן לבולטימור שבמרילנד ב-12 בספטמבר 2019. רויטרס
לא מאמין שישראל מרגלת אחרי ארה"ב. טראמפ/רויטרס

מבצע הריגול, אם אכן קרה, התרחש למרות היחסים הקרובים בין טראמפ לבין נתניהו, וסדרת הצעדים שנקט בהתאם למדיניות ישראל, כמו העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ההכרה ברמת הגולן והפרישה מהסכם הגרעין עם איראן. עם זאת, אחד הגורמים אמר כי בניגוד למקרים דומים של ריגול זר על אדמת ארצות הברית, ממשל טראמפ לא תקף את ישראל על כך ולא היו השלכות למעשה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש מוקדם יותר את הדיווח. "מדובר בשקר וכזב, אבל מוחלט", אמר אחרי נחיתתו בסוצ'י לקראת פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "יש לי הנחייה ברורה - לא אוספים מודיעין בארצות הברית וההנחייה הזו נאכפת לחלוטין".

גם שר החוץ והמודיעין ישראל כץ הכחיש והצהיר כי "ישראל אינה מנהלת שום מבצעי ריגול בארצות הברית. ארצות הברית וישראל חולקות בניהן מידע מודיעיני רב ופועלות ביחד למניעת איומים וחיזוק בטחון שתי המדינות".

עוד בוואלה!

לא מתנזרים מריגול באמריקה: היעדים שמעניינים את ישראל בארה"ב

לכתבה המלאה
הבית הלבן. AP
אחד האתרים שבסביבתם נמצאו מכשירי האזנה. הבית הלבן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully