וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הכחיש את הדיווחים על ריגול בארה"ב: "שקר מוחלט"

טל שלו, עם פמליית רה"מ לרוסיה

12.9.2019 / 14:55

ראש הממשלה טען כי הדיווח ב"פוליטיקו" לפיו ישראל עומדת מאחרוי התקנת מכשירי ריגול בוושינגטון הם שקריים. "יש לי הנחייה ברורה - לא אוספים מודיעין בארצות הברית וההנחייה הזו נאכפת לחלוטין", אמר נתניהו. שר החוץ כץ: "לא מנהלים שום מבצע ריגול בארה"ב"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביעד בללי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש היום (חמישי) את הדיווחים ב"פוליטיקו" לפיהם ישראל אחראית להתקנת מכשירי ריגול באזורים רגישים בוושינגטון בשנתיים האחרונות, שכוונו נגד טראמפ ומקורביו. "מדובר בשקר וכזב, אבל מוחלט", אמר ראש הממשלה שנחת בסוצ'י לקראת פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "יש לי הנחייה ברורה - לא אוספים מודיעין בארצות הברית וההנחייה הזו נאכפת לחלוטין".

גם שר החוץ והמודיעין ישראל כץ הכחיש. "ישראל אינה מנהלת שום מבצעי ריגול בארה"ב", הצהיר כץ. "ארה"ב וישראל חולקות בניהן מידע מודיעיני רב ופועלות ביחד למניעת איומים וחיזוק בטחון שתי המדינות".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו רגע לפני פגישתם בבית הלבן 25 במרץ 2019. רויטרס
"שקר וכזב מוחלט". נתניהו וטראמפ/רויטרס

על פי הדיווח בפוליטיקו, ארצות הברית חושדת שישראל אחראית להתקנת מכשירי האזנה שנמצאו ליד הבית הלבן ומקומות רגישים נוספים ברחבי וושינגטון הבירה בשנתיים האחרונות. במסגרת הדיווח צוטטו שלושה גורמי ממשל בכירים לשעבר המעורים בנושא. עם זאת, אחד הגורמים אמר כי בניגוד למקרים דומים של ריגול זר על אדמת ארצות הברית, ממשל טראמפ לא תקף את ישראל על כך, ולא היו השלכות למעשיה.

מכשירי הריגול הזעירים, הידועים בשם "סטינגרייס", פועלים כמו מגדלי תקשורת כדי לעלות על שיחות שמהן מלקטים את מיקומן, כמו גם מידע רגיש אחר. הם אף יכולים ללכוד תוכן של שיחות ומידע של המשתמש. אחד הגורמים אמרו כי המכשירים נועדו לרגל אחרי הנשיא דונלד טראמפ, כמו גם אחרי יועציו הבכירים והגורמים המקורבים לו ביותר, אך לא ברור אם מאמצי ישראל צלחו.

מבצע הריגול, אם אכן קרה, התרחש למרות היחסים הקרובים בין טראמפ לבין נתניהו, וסדרת הצעדים שנקט בהתאם למדיניות ישראל, כמו העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ההכרה ברמת הגולן והפרישה מהסכם הגרעין עם איראן.

עוד בוואלה!

דיווח: ארה"ב חושדת שישראל התקינה מכשירי האזנה בסמוך לבית הלבן

לכתבה המלאה
הבית הלבן. ShutterStock
מכשירי הריגול הוצבו במיקומים רגישים בוושינגטון. הבית הלבן/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully