וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: פיטורי בולטון מוכיחים את כישלון "הלחץ המקסימלי" של ארה"ב

11.9.2019 / 9:52

בטהראן אמרו כי היועץ לביטחון לאומי הבטיח שהמשטר ייפול בתוך שלושה חודשים, ואילו "אנחנו עדיין כאן והוא הלך". בולטון הוביל קו תקיף בממשל טראמפ נגד טהראן, ועזיבתו עשויה לבשר על הפשרה במשבר

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

איראן אמרה כי פיטוריו של היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון הם הוכחה לכך שמדיניות "הלחץ המקסימלי" של ממשל טראמפ נגדה נחלה כישלון חרוץ. לפי ההערכות, עזיבתו של בולטון הנצי, שהוביל קו תקיף נגד טהראן ואף צידד בתגובה צבאית נגדה, עשויה לבשר על הפשרה מסוימת במתיחות בין המדינות ולחידוש השיחות ביניהן.

"דחיקתו לשוליים והסרתו הסופית של בולטון הן לא תאונות, אלא סימן מהדהד לכישלון אסטרטגיית הלחץ המקסימלי של ארצות הברית מול ההתנגדות של איראן", כתב אתמול חסאם א-דין אשנא, אחד מיועציו של הנשיא חסן רוחאני, בטוויטר.

דובר ממשלת איראן, עלי רבעאי, אמר כי בולטון הבטיח לפני כמה חודשים כי "איראן תקרוס בתוך שלושה חודשים". לדבריו, "אנחנו עדיין כאן והוא הלך". "עם הסילוק של התומך הבולט ביותר במלחמה ובטרור כלכלי, הבית הלבן ייתקל בפחות מכשולים בהבנת המציאות באיראן", כתב בטוויטר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון, במהלך הצהרה לתקשורת, לשכת רה"מ, ירושלים 23 ביוני 2019. חיים צח /לע"מ, אתר רשמי
הובילו קו תקיף נגד איראן. בולטון ונתניהו בירושלים, יוני/אתר רשמי, חיים צח /לע"מ

כשנשאל על ידי כתב אמריקני על פיטורי בולטון, אמר שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף: "אנחנו לא נמסור שום הצהרה הנוגעת לעניינים פנימיים בארצות הברית". זריף, שבעצמו נתון לסנקציות אמריקניות, הכליל את בולטון ב"צוות ב" יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו עלול לדחוף את טראמפ לעימות עם איראן.

עם זאת, זמן קצר אחרי פיטוריו של בולטון, הכריז הממשל על סנקציות חדשות נגד משמרות המהפכה של איראן והבטיח להמשיך בקמפיין הלחץ המקסימלי עליה. במקביל, הבהיר שר החוץ מייק פומפאו, שהודה שהיו לו מחלוקות עם בולטון, כי טראמפ מוכן להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני ללא תנאים מוקדמים. פגישה שכזו עושיה להתקיים בהמשך החודש בשולי עצרת האו"ם בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully