וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אם לא הייתי מתערב, הונג קונג הייתה מושמדת בתוך 14 דקות"

בראיון לרשת פוקס טען נשיא ארה"ב כי מנע את החרפת האלימות בין שלטונות סין למפגינים בהונג קונג, בזכות הקשר שלו עם הנשיא. כשהוא נמנע מלקבוע באופן חד משמעי אם יטיל וטו על החוק שעבר בקונגרס ועצבן את סין, אמר: "מיליון חיילים לא נכנסו, משום שאני ביקשתי מהנשיא"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען היום (שישי) כי לולא התערב, הממשל בסין היה "משמיד את הונג קונג בתוך 14 דקות". בריאיון לרשת פוקס אמר טראמפ כי הוא ביקש באופן אישי מנשיא סין שי ג'ינפינג להימנע מלשלוח את כוחות הצבא להתעמת עם המפגינים.

טראמפ אמר את הדברים לאחר שהצעת חוק שמטרתה להגן על זכויות האדם בהונג קונג עברה בקונגרס והונחה על שולחנו לאישורו. בפני הנשיא עומדת ההחלטה לתמוך או להתנגד לחוק, כשסין כבר איימה שיהיו השלכות אם הוא יאושר. כשנשאל אם הוא יטיל וטו על ההצעה שאושרה ברוב קולות בקונגרס ביום רביעי האחרון, טראמפ לא נתן תשובה חד משמעית. "עלינו לעמוד לצד הונג קונג אבל אני גם תומך בנשיא שי. הוא חבר שלי ואיש נהדר", אמר טראמפ. "הייתי רוצה לראות אותם מגיעים לפיתרון. הם חייבים להגיע לפתרון".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'יפינג בפסגת G-20 ביפן, 29 ביוני 2019. רויטרס, אתר רשמי
"מיליון חיילים לא נכנסים משום שאני ביקשתי". טרמפ ושי ב-G-20/אתר רשמי, רויטרס

טראמפ הדגיש כי הגורם שמונע את החרפת האלימות בהונג קונג היא מערכת היחסים שלו עם מנהיג סין. לדבריו, "מיליון חיילים עמדו מחוץ להונג קונג ולא נכנסו, משום שאני ביקשתי ממנו: 'בבקשה אל תעשה את זה, זאת תהיה טעות גדולה שתהיה לה השפעה שלילית אדירה על על עסקת הסחר'".

עוד בוואלה!

עובד לשעבר בקונסוליה הבריטית בהונג קונג: "עוניתי ע"י סין"

לכתבה המלאה

באותו ריאיון, סיפר טראמפ כי וושינגטון ובייג'ינג ממשיכות במגעים לניסוח הסכם סחר חדש בין המדינות, אך טען כי הוא לא ממהר לחתום על עסקה חדשה. "אני רוצה לחתום על עסקה, אבל שי מעוניין בה הרבה יותר ממני", אמר. זאת לאחר שמוקדם יותר אמר שי כי סין מעוניינת בעסקה עם ארצות הברית, אך לא תהסס "להשיב מלחמה" במידת הצורך.

כמו כן, טען טראמפ כי המכסים שהטיל ממשלו על סחורות מסין הכניסו כסף רב לכלכלת ארצות הברית, זאת בעוד מומחים רבים טוענים כי היא מקשה על צמיחת הכלכלה.

עימותים במהלך הסתערות המשטרה על קמפוס בהונג קונג לאחר התבצרות של מפגינים 18 בנובמבר 2019. רויטרס
ההפגנות בעיר מסלימות. עימותים בהונג קונג, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully