וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מבטיח להמשיך בפיתוח הטיל המסתורי: "אין שני לו בעולם"

22.11.2019 / 19:04

נשיא רוסיה העניק עיטורי כבוד לאלמנותיהם של חמשת המדענים שנהרגו בפיצוץ באוגוסט, שגרם לעלייה זמנית ברמת הקרינה. למרות התקלות, הוא הבטיח כי מוסקבה תמשיך בשכלול הנשק, שלפי המערב הוא טיל שיוט גרעיני. "ערובה לשלום העולמי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העניק עיטורי כבוד לאלמנותיהם של חמישה מדענים שנהרגו בתאונה מסתורית, שבה, לדברי פוטין, נבחנה מערכת נשק מתקדמת ש"אין שני לה בעולם".

חמשת המדענים נהרגו ב-8 באוגוסט. לפי סוכנות הגרעין הרשמית, "רוסאטום", שבה עבדו, התרחש פיצוץ במהלך ניסוי בטיל ששוגר מפלטפורמה צפה לחופי צפון רוסיה, שגרם לרמות הקרינה באזור לזנק לזמן קצר. שני בני אדם נוספים נהרגו בתאונה, ומבצע טיהור הקרקע התנהל בחשאיות.

תומאס דינאנו, בכיר במחלקת המדינה האמריקנית, אמר בחודש שעבר כי וושינגטון הגיעה למסקנה שהפיצוץ היה תוצאה של תגובה גרעינית שהתרחשה במהלך ניסויון להשיב טיל שיוט המונע באנרגיה גרעינית לאחר ניסוי כושל.

רוסיה, שטוענת כי לטיל יהיה טווח בלתי-מוגבל והוא יוכל להתגבר על כל מערכת הגנה קיימת, מכנה את הטיל "בורבסטניק" (יסעור) 9M730. ברית נאט"ו מכנה אותו "סקייפול" SSC-X-9.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מעניק עיטור כבוד לאלמנות מדענים שנהרגו בפיצוץ, 21 בנובמבר 2019. רויטרס
פוטין מעניק עיטור כבוד לאחת האלמנות, אתמול/רויטרס

בטקס שהתקיים אתמול, ושודר בטלוויזיה הממלכתית, נראה פוטין בקרמלין מחלק את האותות לחמש האלמנות ומביע תנחומיו. "הם בחרו לעצמם משימה מיוחדת - להגן על רוסיה", אמר פוטין. "אנחנו מדברים על הרעיונות ועל הפתרונות הטכניים המתקדמים ביותר בעולם, שאין שווים להם, למערכת נשק שנועדה להבטיח את ריבונותה וביטחונה של רוסיה במשך עשרות שנים קדימה".

למרות המהמורות בדרך, פוטין אמר כי רוסיה עודנה נחושה לשכלל את הנשק, שאותו כינה "ערובה לשלום עולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully