וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים שטיפלו בנפגעי הפיצוץ הגרעיני ברוסיה חוששים שחלו בעצמם

כמה רופאים אמרו לרשת BBC בעילום שם כי הצבא לא עדכן אותם מפני סיכון לזיהום גרעיני אחרי הניסוי שהשתבש, ושבו נהרגו חמישה מדעני גרעין. לדבריהם, לפחות 90 איש באו במגע עם הנפגעים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

רופאים ברוסיה שטיפלו בנפגעי קרינה לאחר הפיצוץ הגרעיני באזור הארקטי לא היו מוגנים וכעת הם חוששים שהם נחשפו לקרינה בעצמם. שניים מהרופאים בארכנגלסק שוחחו עם רשת BBC בשפה הרוסית על פינוי הקורבנות בעילום שם.

חמישה מדעני גרעין נהרגו ב -8 באוגוסט כשמנוע המופעל על ידי "דלק איזוטופי" התפוצץ באתר הניסויים ניונוקסה ושישה אנשים נוספים נפצעו. הנשיא ולדימיר פוטין אמר כי היה זה ניסוי במערכת נשק חדשה, אך גורמים רשמיים מסרו מעט פרטים על התאונה.

שישה ימים לאחר מכן, חשף השירות המטאורולוגי של רוסיה כי רמות הקרינה היו פי 16 מעל הרגיל בסברודבינסק, שנמצאת במרחק של 47 ק"מ ממזרח לניונוקסה. על פי הנתונים הרשמיים, רמת הקרינה לא הייתה מספיק גבוהה כדי לגרום למחלות קרינה.

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך נאומו פורום שנערך במוסקבה 3 ביולי 2019. רויטרס
פוטין/רויטרס

הרופאים אמרו כי לפחות 90 איש באו במגע עם הנפגעים, אך הצבא לא הזהיר אותם מפני סיכון לזיהום גרעיני. הרופאים היו בבית החולים האזורי בארכנגלסק, שטיפל בשלושה מהפצועים, ואילו שלושה נפגעים נוספים הועברו לבית חולים בארכנגלסק ששמו סמשקו, המצויד בכשור למקרי חירום של פליטת קרינה.

מומחים ברוסיה ובמערב סבורים כי הניסוי היה קשור לטיל השיוט הגרעיני בורבסטניק 9M730, שנקרא "סקייפול" על ידי נאט"ו. בשנה שעברה אמר פוטין שהטכנולוגיה הזו תעניק לטיל "טווח בלתי-מוגבל".

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully