וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד לשעבר בקונסוליה הבריטית בהונג קונג: "עוניתי ע"י סין"

20.11.2019 / 12:24

סימון צ'נג אמר כי הוא כוסה, הוכה ונמנעה ממנו שינה על ידי שוטרים סינים, בעת שניסה לחצות את הגבול באוגוסט. הם רצו גם מידע על המעורבות לכאורה של בריטניה בהפגנות והוא שוחרר רק אחרי 15 יום. לונדון זימנה את השגריר הסיני, אך בבייג'ינג דוחים את הביקורת

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

עובד לשעבר בקונסוליה הבריטית בהונג קונג אמר שהוא נעצר ועונה על ידי המשטרה הסינית החשאית, שניסתה לחלץ ממנו מידע על ההפגנות המתקיימות בעיר בחמשת החודשים האחרונים נגד בייג'ינג.

סימון צ'נג אמר בהצהרה שפרסם באינטרנט ובריאיונות לכלי תקשורת כי הוא כוסה, הוכה ונמנעה ממנו שינה, כשהוא היה כבול למסגרת בצורת איקס על ידי שוטרים סמויים ושוטרים במדים. הם רצו גם מידע על המעורבות לכאורה של בריטניה בהפגנות.

בעקבות דבריו, זימן שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב את שגריר סין והבהיר בפניו את זעמה של לונדון. הוא דרש מבייג'ינג לחקור את הנושא ולהעמיד לדין את האחראים.

משטרת סין הודיעה באוגוסט על שחרורו של צ'נג לאחר 15 יום של מעצר מנהלי, אך היא לא מסרה פרטים על הסיבות למעצרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה לא מסרה פרטים על מעצרו. סימון צ'נג/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגריר סין בבריטניה, ליו שיאומינג, אמר כי "בשום אופן לא נקבל את מה שהבריטים מכנים חששות או תלונות, לפי דובר משרד החוץ של סין גנג שואנג. גנג אמר בתדרוך היומי לכתבים כי "שגריר סין בבריטניה יגיש מחאה לבריטניה בכדי להביע את התנגדותנו וזעמנו על דברי ומעשיה השגויים של בריטניה ביחס להונג קונג בימים אלה".

הוא לא התייחס ישירות לטענותיו של צ'נג, אך ציטט הצהרה של משטרת שנזן מאוגוסט, שבה נאמר כי זכויותיו החוקיות נשמרו וכי הוא "הודה בעבירה באופן מוחלט". הוא התייחס ככל הנראה להודאה בשידול לזנות שלדברי צ'נג הוצאה ממנו בכוח. צ'נג הכחיש בתוקף את ההאשמות נגדו. המשטרה בשנז'ן, הגובלת בהונג קונג, טרם הגיבה לדבריו.

צ'נג עבד בקונסוליה כקצין סחר והשקעות שהתמקד במשיכת השקעות סיניות לסקוטלנד. זה דרש ממנו לנסוע לעתים קרובות לסין היבשתית והוא נעצר בגבול עם לאחר שחזר מנסיעת עסקים בת יום אחד.

ההפגנות בהונג קונג, שהחלו בחודש יוני האחרון, הגיעו בעקבות הדרישה לביטול חוק ההסגרה לסין, אך מאז התרחבו לדרישות משמעותיות יותר, כשהם קוראים לרפורמות דמוקרטיות. סין טוענת כי גורמים זרים מלבים את האלימות בעיר, שלה הובטחו חירויות מיוחדות במסגרת שיטת "שתי מערכות, מדינה אחת" שאמורה להתקיים עד 2049. לא ברור מה יקרה לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully