וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב אחר שלב: הרגעים שהובילו לגרימת מותו של סלומון טקה

כתב החשדות נגד קצין המשטרה החשוד בגרימת מותו ברשלנות של הצעיר בן ה-19, מפרט את השתלשלות האירועים בתקרית החמורה שאירעה בחודש יוני האחרון. כך הפך ערב רגוע בקריית חיים - לטרגדיה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

תקרית הירי בסלומון טקה בקריית חיים התרחשה ב-30 ביוני, סביב השעה 20:05. על פי כתב החשדות שפורסם היום (שלישי) קצין המשטרה החשוד הגיע עם אשתו ושלושת ילדיו לפארק ציבורי בקריית חיים.

באותו מקום היו גם ארבעה נערים קטינים, בגילאי 13-16. אשתו של הקצין הבחינה שהצעיר מביניהם העביר שטר כסף לשלושת האחרים, ושמעה שיחה על תשלום נוסף, לכאורה תוך איום על הנער הצעיר. הקצין החשוד הורה לה להמתין עם ילדיהם ברחוב סמוך, בעוד הוא ניגש לזירה במטרה לבדוק את החשד.

סלומון טקה וורקנך צעיר ממוצא אתיופי בן 20 שנורה למוות על ידי שוטר בקריית חיים ב-30.6 2019.. אתר רשמי, אתר רשמי
סלומון טקה בן ה-19, שנורה למוות באירוע/אתר רשמי, אתר רשמי

בשלב זה, ניגש השוטר לנער בן ה-13 שמסר את הכסף, תוך שהוא מזדהה בשוטר, וזה אישר שאכן עשה זאת. לאחר מכן הוא פנה אל הנערים הנוספים, ולאחר שהזדהה כשוטר הורה לאחד מהם לרוקן את כיסיו. סלומון טקה, בן 19 אשר לא היה חלק מהחבורה, ניגש אל הנערים ושאל את השוטר באשר למה שמתרחש. השוטר הזדהה גם בפניו של טקה, אך זה לא האמין לו והטיח בפניו כי התעודה בה הוא מחזיק מזויפת.

עוד בוואלה!

משפחת טקה מחתה על החלטת מח"ש: "מרגישים שרצחו את סלומון שוב"

לכתבה המלאה
אינפו סלמון טקה. עיבוד תמונה
אינפו סלמון טקה/עיבוד תמונה

לאחר מכן, על פי כתב החשדות, החלו הנערים וטקה להקניט את השוטר החשוד ולקללו. לאחר שהבחינו באקדחו קרא טקה לעברו של השוטר כי גם זה מזויף. קצין המשטרה החליט בשלב זה לעזוב את הפארק משש שהתקרית עלולה להסלים, ובעוד שהוא עושה דרכו לעבר הרחוב הסמוך שניים מהנערים וטקה המשיכו ללכת בעקבותיו. עוד נטען כי טקה השמיע איומים לעבר השוטר. האחרון התקשר למוקד 100 של המשטרה וביקש להזמין ניידת לפארק, וציין שהוא מאויים.

מוחים מול משרד המשפטים בירושלים בעקבות ההחלטה בעניין השוטר שירה בסלומון טקה, 19 בנובמבר 2019. רוני כנפו
מחאה מול משרד המשפטים בעקבות החלטת מח"ש, היום/רוני כנפו

השוטר זיהה כי את בני משפחתו כ-25 מטרים ממנו, אך לא המשיך אליהם מחשש שייפגעו, ועל כן לחנייה סמוכה. בו בזמן, הרימו חלק מהנערים וטקה אבנים. החשוד צעק לעברם להניח את האבנים - אך הם לא שעו לפנייתו. טקה ונער נוסף, נטען בכתב החשדות, השליכו אבנים לעברו של השוטר, ושתיים מהן אף פגעו בו בשכם ימין ובזרוע שמאל, וגרמו לו לפצעי שפשוף ושטפי דם תת-עוריים.

אזכרת שלושים לסלומון טקה, אוגוסט 2019. יואב איתיאל
נמלט בחזרה אל הפארק - והתמוטט. קברו של סלומון טקה/יואב איתיאל

בעקבות זאת, יצא החשוד מהחנייה אל מרכז הכביש, כאשר שניים מנערים וטקה עומדים מולו במרחק של בין שלושה עד ארבעה מטרים - ושלף את אקדחו, דרך אותו וכיוון אותו לעברם במטרה להרתיע אותם. הוא צעק לעברם והתחיל להתרחק מהם לאחור. על פי כתב החשדות, הוא כיוון את האקדח אל האספלט במרכז הכביש, משמאל לטקה, וירה פעם אחת. מניתוח הראיות עולה כי הקליע הבודד פגע באספלט, התפצל, וליבתו ניתזה אל בית השחי של טקה וחדרה אל גופו - וכתוצאה מכך גרמה למותו. טקה החל לרוץ חזרה לעבר הפארק, אך לאחר צעדים אחדים הוא התמוטט. אזרחים החלו בביצוע פעולות החייאה בטקה, וכעבור זמן צוותי רפואה הבהילו אותו לבית החולים, ללא הואיל. אף שחלקים מהתקרית תועדו במצלמות אבטחה שונות, לא נמצאה אף מצלמה שתיעדה את רגע הירי עצמו.

מחאת יוצאי העדה האתיופית, צומת עזריאלי, 3 ביולי 2019. אלעד מלכה
מחאת יוצאי אתיופיה, יולי/אלעד מלכה

היום פורסמה החלטת מח"ש לפיה השוטר שירה בטקה יועמד לדין בגין גרימת מוות ברשלנות בכפוף לשימוע. בטיוטת כתב האישום נכתב כי רשלנותו של השוטר הגיעה לידי ביטוי בכמה דרכים, בהן שימוש בנשק בדרך שיש בה כדי לסכן את חייו של המנוח, ירי בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה שאינם מתירים ירי לעבר הרצפה בנסיבות אלה וירי לעבר האספלט - משטח קשיח ושטוח שאין לירות לעברו, מחשש לנתזים העלולים לסכן חיי אדם. לאחר עריכת השימוע תתקבל החלטה סופית בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully