וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סיום המנדט להרכבת הממשלה: נתניהו וגנץ ייפגשו הערב

19.11.2019 / 17:29

יממה לפני פקיעת המנדט, ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן יקיימו פגישה משותפת במשרד רה"מ בירושלים. השניים ייפגשו אחרי פגישת נתניהו וריבלין, וברקע הלחצים של הנשיא להקים ממשלת אחדות. לקראת הפגישה: צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד דנו במאמצים לאחדות

עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגשו הערב (שלישי) במשרד ראש הממשלה בירושלים. הפגישה תתקיים אחרי פגישת ראש הממשלה ונשיא המדינה ראובן ריבלין, ברקע הלחצים של הנשיא להקים ממשלת אחדות. לקראת הפגישה, צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד נפגשו כדי לדון במאמצים, אולם גורמים בשתי המפלגות הביעו פסימיות בנוגע לסיכויים לפריצת דרך.

בהמשך הערב צפוי להיפגש גנץ עם מספר 2 במפלגה, יאיר לפיד, לדיון במגעים להקמת ממשלה. ככלל, גנץ נחשב למי שמוכן לקבל את מתווה הרוטציה והנבצרות של הנשיא שמשמעותו שנתניהו יכהן ראשון בראשות הממשלה, ואילו לפיד מתנגד בתוקף לישיבה תחת נתניהו.

מוקדם יותר היום נועדו נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בניסיון לקדם הקמת ממשלה ולמנוע בחירות. בתום הפגישה נמסר מטעם שני הצדדים כי "הפגישה הייתה טובה ועניינית והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות".

במקביל, נשיא המדינה החל היום ברצף פגישות עם ראשי הסיעות, במסגרתו נפגש עם יו"ר הבית היהודי רפי פרץ, ובהמשך גם עם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורביץ. מחר ימשיך הנשיא בפגישות עם ראשי סיעות נוספים. אם עד מחר בלילה גנץ לא יודיע על הרכבת ממשלה, ייפתחו אוטומטית 21 יום שבמהלכם כל חבר כנסת יכול להרכיב ממשלה במידה ויגייס 61 חתימות של חברי כנסת שיוגשו לנשיא.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הקריה ת"א, 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה
ייפגשו כיממה לפני פקיעת המנדט. נתניהו וגנץ/אלעד מלכה

בישיבת בלוק הימין אתמול אמר נתניהו כי "כל הסימנים מראים שכחול לבן שועטים קדימה לממשלת מיעוט". ראש הממשלה הוסיף כי "יש כאן רגע גורלי בתולדות מדינת ישראל. יש אפשרות אמיתית שבתוך 48 שעות תקום ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה בתומכי טרור. אינני מדבר על ערביי ישראל, הם אזרחי המדינה ונאמנים למדינה, אלא הח"כים שתומכים בטרור ובארגונים ששואפים להשמיד את מדינת ישראל". במהלך הישיבה התחייבו כל חברי הבלוק שלא להצטרף לממשלת מרכז-שמאל.

בתגובה ל"כנס החירום" של הליכוד שהתקיים השבוע, תקף גנץ את נתניהו. "אזרחי ישראל ראויים לתקווה", אמר. "לאורך השיחות עם בכירי הליכוד, הרגשנו שאנחנו מדברים לקיר, מדברים לבלוק. בימים האחרונים ההיסטריה שברה שיאים. לא בגלל שאנחנו לקראת מערכת בחירות שלישית. קיבלנו מופע מכוער ומסוכן של צביעות, שקרים והסתה. מסע שנבנה לנגד עינינו. גם לי יש אי הסכמות רבות עם חברי הכנסת הערבים, אבל מסע ההסתה הזה חייב להיפסק".

עוד בוואלה!

נתניהו וליברמן נועדו בפעם השנייה השבוע: "פגישה טובה ועניינית"

לכתבה המלאה
פגישת ריבלין ליברמן בבית הנשיא 13 בנובמבר 2019. מארק ניימן לע"מ, אתר רשמי
ממשיכים בלחצים להקמת ממשלת אחדות. ריבלין וליברמן/אתר רשמי, מארק ניימן לע"מ

אמש נפגש ליברמן עם גנץ, אך לא הושגה התקדמות ממשית בפגישה. כחול לבן טרם הסכימו לדרישה שליברמן הציב להקמת ממשלת אחדות: קבלת מתווה הרוטציה והנבצרות של הנשיא והסכמה שנתניהו יכהן ראשון בראשות הממשלה. מצד שני, גם נתניהו לא הסכים לדרישת ליברמן להיפרד מגוש הימין-חרדים, אך הוא מנסה לבחון אפשרות לפשרות עם החרדים שיאפשרו להקים ממשלת אחדות עם כל גוש הימין-חרדים, על בסיס הסכמות בנושאי דת ומדינה או ממשלת ימין צרה עם ליברמן.

כחול לבן הציעו בימים האחרונים לליברמן חבילה מפתה בנושאי דת ומדינה, שכוללת קידום תחבורה בשבת, ברית הזוגיות, ביטול חוק המרכולים, חוק הגיוס ולימודי ליב"ה. ליברמן הזהיר כי "ממשלה צרה היא אסון" והציב דד-ליין לנתניהו וגנץ. לדבריו, "אם עד יום רביעי ב-12 בצהריים לא הגענו להסכמה עקרונית בראשי תיבות, מבחינתי כל אחד לנפשו".

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully