וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וליברמן נועדו בפעם השנייה השבוע: "פגישה טובה ועניינית"

19.11.2019 / 10:08

ברקע היערכות לסיום המנדט של כחול לבן, ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו נפגשו שוב ודנו באפשרויות להקמת ממשלה. מטעם שני הצדדים נמסר כי השניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות. זאת בהמשך לפגישה שקיים רה"מ עם החרדים בה בחן אפשרות לפשרות מול ליברמן

עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו הבוקר (שלישי) בפעם השנייה השבוע, בניסיון לקדם הקמת ממשלה ולמנוע בחירות. בתום הפגישה נמסר מטעם שני הצדדים כי "הפגישה הייתה טובה ועניינית והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות". המפגש התקיים בהמשך לפגישה שנתניהו קיים אתמול עם ראשי הסיעות החרדיות, שבה בחן עד כמה הם יהיו מוכנים להתפשר לקראת ישראל ביתנו בנושאי דת ומדינה.

אמש נפגש ליברמן גם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, אך לא הושגה התקדמות ממשית בפגישה, וכחול לבן טרם הסכימו לדרישה שליברמן הציב להקמת ממשלת אחדות - קבלת מתווה הרוטציה והנבצרות של הנשיא והסכמה שנתניהו יכהן ראשון בראשות הממשלה. מצד שני, גם נתניהו לא הסכים לדרישת ליברמן להיפרד מגוש הימין-חרדים, אך הוא מנסה לבחון אפשרות לפשרות עם החרדים שיאפשרו להקים ממשלת אחדות עם כל גוש הימין-חרדים, על בסיס הסכמות בנושאי דת ומדינה או ממשלת ימין צרה עם ליברמן.

כחול לבן הציעו בימים האחרונים לליברמן חבילה מפתה בנושאי דת ומדינה, שכוללת קידום תחבורה בשבת, ברית הזוגיות, ביטול חוק המרכולים, חוק הגיוס ולימודי ליב"ה. ליברמן אמר אתמול כי הוא נותן לליכוד וכחול לבן זמן עד מחר ב-12 בצהריים כדי לקבל את מתווה האחדות שלו, ולאחר מכן יבצע הערכה מחדש של המצב.

יו"ר ישראל ביתנו, אבידור ליברמן במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
ליברמן בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו, השבוע/ראובן קסטרו

המנדט של גנץ יפוג מחר בחצות ובכחול לבן העריכו שהסיכויים שליברמן יתמוך בממשלת מיעוט בראשות גנץ נמוכים. האפשרות הריאלית היחידה של כחול לבן להרכיב ממשלה בלי הליכוד, תלויה בתמיכה אקטיבית של ישראל ביתנו בממשלה עם כחול לבן והעבודה-גשר שתמנה 47 חברי כנסת, בתמיכה חיצונית של המחנה הדמוקרטי וחלק מחברי הרשימה המשותפת.

לנוכח ההתנגדות הפנימית בכחול לבן להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הח"כים הערבים, חברי תל"מ בראשות משה יעלון, דורשים שליברמן יצביע בעד הממשלה כתנאי לתמיכתם, בעוד ביש עתיד לוחצים להקים ממשלת מיעוט גם אם ליברמן יחליט רק להימנע או להיעדר מההצבעה. בצמרת כחול לבן חלוקים גם לגבי מתווה הנבצרות של הנשיא: בעוד גנץ נחשב למי שמוכן לשקול אפשרות של ישיבה תחת נתניהו בתנאים מסוימים, תוך קבלת ערובות שיפרוש בהמשך ההליך המשפטי, לפיד, יעלון וגבי אשכנזי מתנגדים לכל ישיבה תחת נתניהו ומחזיקים בעמדות יותר ניציות.

עוד בוואלה!

נתניהו: "תיקון עוול היסטורי", בשמאל גינו: נגד האינטרס הלאומי

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
ינסה לקדם פשרה עם החרדים. נתניהו ודרעי/ראובן קסטרו

במקביל, נשיא המדינה יתחיל היום ברצף פגישות עם ראשי הסיעות, במסגרתם ייפגש עם נתניהו, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורביץ. מחר ימשיך הנשיא בפגישות עם ראשי סיעות נוספים. אם עד מחר בלילה גנץ לא יודיע על הרכבת ממשלה, ייפתחו אוטומטית 21 יום שבמהלכם כל חבר כנסת יכול להרכיב ממשלה במידה ויגייס 61 חתימות של חברי כנסת שיוגשו לנשיא. ריבלין קרא השבוע לגנץ ונתניהו "להתעשת", למנוע בחירות נוספות, להקים ממשלה ו"להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל".

(עדכון ראשון: 07:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully